Fitness Seller

Knieproblemen verzamel topic.

Bezoekers in dit topic

Net terug van laatste keer fysio. Maandag naar dienase.

Afgelopen tijd: 7x per dag quadriceps, hammies en onderrug gestrecht. Elke dag 45min foamrollen van alle spieren van de benen.

Resultaat: 3weken geen pijn, 1week hevige pijn (deze week)

Mijn dagelijks leven: werken achter bureau.

Ik heb evaluatie gevraagd. Daar komt dit uit:
- alles was goed met de testen van mn kniebanden, meniscus etc. Oftewel de testen waren negatief (manuele/fysio testen, geen grafische testen)
- ik kan rechts verder door mn enkel buigen dan links
- kan nog wat rek uit mn kuiten halen
- kleine beperking in exoratiekracht van mn heupen
- knieschijf staat meer naar buiten
- onderrug kleine beperking, maar mag niet tot zoveel pijn leiden in de knieen. Is gekraakt.
- kracht in heupen en bekken waren goed.
- hamstrings zijn verkort. Strech ik veel maar weinig resultaat qua kniepijn.

-vmo kan ik niet trainen door beperking by het strekken van de knie. Strekken van de knie zorgt voor hard kraak geluid en pijn rondom de knieen (bovenkant knieen en zijkanten, soms ook onder). Pijn zit rondom mn patello, soms maar byna nooit in de patello zelf. Vaak zit de pijn ook wat verder van mn patello af. Moeilijk uit te leggen.

Hy heeft me een staande knie oefening laten doen, waarbij ik door mn enkels zak en de therapeut probeert mijn kniegewricht in goede baan te duwen, door met 2 handen verschillende plekken van de knie vast te pakken (te drukken). Kraak geluid (hoor je by volledige strekking) was het minst te horen als hy de meniscus vastpakten. Meer kon hy niet voor mn doen. De enige manier om het gewricht goed te laten lopen is door elke dag manuele handelingen te verichten op mijn kniegewricht om quadriceps te versterken.

Hy hoopt uit eventuele mri niet dat de banden zijn gescheurd in combi mer dubbelgeklapte meniscus, want dan moet deze jonge fanatieke gozer een prothese...


De testen waren wel negatief. Maar hoe kan het aan beide kanten zijn (als het iets met meniscus zou zijn).
 
Elke dag therapie, hij pakte je meniscii vast en je moet misschien een prothese? Wtf zeg.
Kan je proberen je hoofd op 0 te zetten als je maandag langs komt? Er zit nu wel een hoop troep in.
 
Elke dag therapie, hij pakte je meniscii vast en je moet misschien een prothese? Wtf zeg.
Kan je proberen je hoofd op 0 te zetten als je maandag langs komt? Er zit nu wel een hoop troep in.

Hahaha veel succes collega :)

Moet pijn doen zo'n dubbelgeklapte meniscus.
 
Hahaha veel succes collega :)

Moet pijn doen zo'n dubbelgeklapte meniscus.

Hopelijk is het niks ernstig. Maar als dat de oorzaak is, zou ik het alleen raar vinden dat het bilateraal is.
Kan niet wachten tot maandag!
 
Hopelijk is het niks ernstig. Maar als dat de oorzaak is, zou ik het alleen raar vinden dat het bilateraal is.
Kan niet wachten tot maandag!
Dat kan ook helemaal niet, wat een onzin word je allemaal verteld zeg. Als je het als therapeut niet weet, dan moet je dat gewoon zeggen, dat doe ik ook, ik weet ook niet alles. Maar ga geen lul verhaal ophangen naar je patient als je het niet weet zeg.
 
Mijn vriendin heeft sinds een paar dagen last van haar knie na 2u autorijden, lijkt alsof er een beetje vocht inzit (?)

Tips voor haar ?
 
Mijn vriendin heeft sinds een paar dagen last van haar knie na 2u autorijden, lijkt alsof er een beetje vocht inzit (?)

Tips voor haar ?
Veel te vaag Sancaman, dat kan van alles zijn.
 

DieNase Je mag alles vertellen geen probleem.

In het kort:
- BIlaterale knieklachten, bij strekken knie, traplopen, langdurig zitten, eigenlijk alle lichamelijke activiteiten waarbij druk op de patello komt.

- Q angle was groot bij mij. Dienase testte het door het staan op 1 been. Mijn heup draait naar binnen. Door instabiliteit bekken. Rechts zat vast.
Dit is waarschijnlijk de oorzaak, wat leidt tot strakke spieren en verkortingen van laterale delen, wat weer leidt tot slechte controle in VMO en andere bovenbeenspieren.

- Doe nu elke dag een oefening om exoratie van de heupen en bekken te verbeteren, door de diepe bilspier te versterken.

DieNase als ik iets verkeerds zeg, corrigeer me maar ;)
 
DieNase Je mag alles vertellen geen probleem.

In het kort:
- BIlaterale knieklachten, bij strekken knie, traplopen, langdurig zitten, eigenlijk alle lichamelijke activiteiten waarbij druk op de patello komt.

- Q angle was groot bij mij. Dienase testte het door het staan op 1 been. Mijn heup draait naar binnen. Door instabiliteit bekken. Rechts zat vast.
Dit is waarschijnlijk de oorzaak, wat leidt tot strakke spieren en verkortingen van laterale delen, wat weer leidt tot slechte controle in VMO en andere bovenbeenspieren.

- Doe nu elke dag een oefening om exoratie van de heupen en bekken te verbeteren, door de diepe bilspier te versterken.

DieNase als ik iets verkeerds zeg, corrigeer me maar ;)
Behalve patellO (het is patellA) klopt het helemaal. :thumbup:
 
Iemand ervaring met een knieschijf die gemakkelijk uit de kom gaat en gewichtsheffen?

7 jaar geleden twee keer in het gips gezeten doordat me knieschijf geluxeerd was (1e x rechts, 2e keer links). Vanaf dat moment ben ik mezelf zeer gaan beperken in sporten (geen sporten meer met onverwachte draaiingen). Uit foto's toendertijd bleek dat de kom waarin me knieschijf zat zeer afgevlakt was en het dus redelijk snel opnieuw kon gebeuren.

Sindsdien nooit meer last van gehad tot afgelopen woensdag waar opeens bij een normale draaiing mijn rechter knieschijf zijn eigen wil kreeg...(gelukkig schoot ie direct terug waardoor m'n knie alleen dik is momenteel..)

Nu nog een beetje last maar dat gaat wel over.

Mijn angst ligt vooral bij het trainen...het gaat dan vooral om de gewichten van de halter te halen en terugzetten waarbij vaak een draai gemaakt moet worden. Daarnaast is uitstappen en het racken van squats ook redelijk spannend..

Heb wel een tubigrip om het wat deels steviger te maken
ik vroeg me af meerdere ervaring met dit hebben?
 
- Doe nu elke dag een oefening om exoratie van de heupen en bekken te verbeteren, door de diepe bilspier te versterken.

Hoe heet die oefening?
 
Iemand ervaring met een knieschijf die gemakkelijk uit de kom gaat en gewichtsheffen?

7 jaar geleden twee keer in het gips gezeten doordat me knieschijf geluxeerd was (1e x rechts, 2e keer links). Vanaf dat moment ben ik mezelf zeer gaan beperken in sporten (geen sporten meer met onverwachte draaiingen). Uit foto's toendertijd bleek dat de kom waarin me knieschijf zat zeer afgevlakt was en het dus redelijk snel opnieuw kon gebeuren.

Sindsdien nooit meer last van gehad tot afgelopen woensdag waar opeens bij een normale draaiing mijn rechter knieschijf zijn eigen wil kreeg...(gelukkig schoot ie direct terug waardoor m'n knie alleen dik is momenteel..)

Nu nog een beetje last maar dat gaat wel over.

Mijn angst ligt vooral bij het trainen...het gaat dan vooral om de gewichten van de halter te halen en terugzetten waarbij vaak een draai gemaakt moet worden. Daarnaast is uitstappen en het racken van squats ook redelijk spannend..

Heb wel een tubigrip om het wat deels steviger te maken
ik vroeg me af meerdere ervaring met dit hebben?

Je quadriceps sterker maken en controle VMO verbeteren. Tubigrip zal weinig stabiliteit geven, vooral psychologisch effect.

Voor de knie zijn er stabilisatie procedures waarbij men operatief je mediale (of laterale) retinaculum aanspant waardoor je knieschijf minder speling krijgt.
 

Nette oefening wellicht wanneer step ups nog niet mogelijk zijn.
Zelfs bij die kerel die het voor doet zie je dat zijn standbeen naar binnen roteert. Geen aanrader dus.
 
Zelfs bij die kerel die het voor doet zie je dat zijn standbeen naar binnen roteert. Geen aanrader dus.
Dat de uitvoering niet correct gebeurd betekent niet dat de oefening slecht is
 
Dat de uitvoering niet correct gebeurd betekent niet dat de oefening slecht is
Typisch voorbeeld van een gekunstelde fysio oefening, zelfs de therapeut zelf heeft het er moeilijk mee.
 
Back
Naar boven