AndroidHealthClinic

Nieuws Koopzondagen definitief aan banden gelegd

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met een beperking van het aantal koopzondagen. In totaal stemden 36 leden van de Senaat voor een wijziging van de Winkeltijdenwet en 33 tegen. Zes leden waren afwezig.

Het wetsvoorstel is nog afkomstig van het vorige kabinet. Met de nieuwe wet zou scherper moeten worden gekeken naar welke gebieden als [Link niet meer beschikbaar] kunnen worden beschouwd.

Tegen
Alleen wanneer winkelgebieden als [Link niet meer beschikbaar] zijn bestempeld, kunnen de winkels vaker dan twaalf keer per jaar op zondag open zijn. Het voorstel werd gesteund door CDA, ChristenUnie, SGP en SP.

Voor de christenlijke partijen is de 'zondagsrust' erg belangrijk. De SP vindt dat kleine ondernemers op zondag recht hebben op een vrije dag. Eerder werd al bekend dat de Eerste Kamerfractie van de VVD [Link niet meer beschikbaar] voor de inperking van het aantal koopzondagen zou instemmen.

Banenverlies
De Tweede Kamerfractie van de liberalen ging akkoord met het wetsvoorstel om zo de [Link niet meer beschikbaar], maar gaf aan dat de Senaatsfractie haar eigen afwegingen maakt.

VVD-senator Edward Asscher noemde het wetsvoorstel eerder een 'een monster', omdat de wet ten koste zou gaan van vierduizend voltijdbanen. De CVN Dienstenbond zei vorig jaar echter dat een [Link niet meer beschikbaar] door inperking van het aantal koopzondagen 'onzin' is.

[Link niet meer beschikbaar]

VVD kon het tij dus niet keren in de eerste kamer.

Zal in veel grote steden niet zo'n probleem opleveren maar velen kunnen dus hun maar beter op vrijdag of zaterdag inslaan. Op zondag moet je rusten!!

bah wat zijn christenen toch eigenlijk verschrikkelijke mensen!

Wanneer stoppen die k*t gristenen eens met iedereen hun achterlijke k*t geloof op te leggen.

En dan klagen mensen over hoe k*t moslims zijn.

Kerk en staat gescheiden aub

Ik rust nooit op zondag, sterker nog, ik krijg het meeste werk gedaan op zondag vaak.

Maar dat de winkels dan sluiten vind ik op zich niet slecht. Je mag niet vergeten dat winkeliers ook graag een dagje rust hebben. Ik herinner me nog wel boze kleine zelfstandigen toen er hier sprake was van het afschaffen van de rustdag.

Ik rust nooit op zondag, sterker nog, ik krijg het meeste werk gedaan op zondag vaak.

Maar dat de winkels dan sluiten vind ik op zich niet slecht. Je mag niet vergeten dat winkeliers ook graag een dagje rust hebben. Ik herinner me nog wel boze kleine zelfstandigen toen er hier sprake was van het afschaffen van de rustdag.
Winkels moeten zelf de keuze hebben om Zondag wel of niet open te gaan. Tevens is dit perfect om werkeloosheid te bestrijden.

Het is toch niet verplicht om open te gaan op zondag.
Waarom moet het dan wel verplicht worden om gesloten te zijn op zondag?
Gelovige mensen (welke geloof dan ook) moeten zich niet overal zo aanstoren.

Als iedereen zou leven volgens de bijbel,tora,koran oid dan zou de hemel in no time vol zitten!

Winkels moeten zelf de keuze hebben om Zondag wel of niet open te gaan. Tevens is dit perfect om werkeloosheid te bestrijden.

Waarom moet het dan wel verplicht worden om gesloten te zijn op zondag?
Gelovige mensen (welke geloof dan ook) moeten zich niet overal zo aanstoren.

Als iedereen zou leven volgens de bijbel,tora,koran oid dan zou de hemel in no time vol zitten!

Volgens mij was daar ook een argument tegen, al kan ik het zo niet direct uit het hoofd zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Vraag en aanbod, het is gewoon achterhaald om de zondag te zien als rustdag. Geld kan verder natuurlijk maar 1 keer worden uitgegeven maar je moet wel zelf kunnen bepalen wanneer je dat geld wil uitgeven.

Gelovigen. :fuu:

Vraag en aanbod, het is gewoon achterhaald om de zondag te zien als rustdag. Geld kan verder natuurlijk maar 1 keer worden uitgegeven maar je moet wel zelf kunnen bepalen wanneer je dat geld wil uitgeven.

Christenen willen mijn geld blijkbaar niet. Op maandag tot en met vrijdag heb ik colleges, zaterdag voetbal(nu alleen kijken door blessure) dus dan blijft zondag over om misschien eens wat te kopen

Het is in elk geval een misvatting dat het liberalen/bedrijven vs de christendemocratie is in deze kwestie. Ik herinner me goed dat zelfs de kleine zelfstandigen er tegen waren hier.

gelukkig.

Heb de afgelopen weken donderdag avond, zaterdag en zondagen gewerkt. Daarbij ook nog eens een HBO opleiding. Dan ben je in principe 7 dagen per week bezig.

En als je niet kunt werken, 100 anderen voor jou.

Super_FUUU_Face.jpg

potverdomme ik vond dat altijd zo lekker als de winkels zondag gewoon open waren

Come on, alsof je als zelfstandige ook maar enige keus hebt als een concurrent op zondag wel besluit open te gaan.

Dit is zo'n discussie waarbij beide kanten een punt hebben. Van de ene kant is het natuurlijk niet goed dat de overheid besluit wanneer mensen naar een winkel kunnen gaan. Maar van de andere kant is het wel begrijpelijk dat men de kleine zelfstandige wil beschermen.

Ik zou ook graag de sabbat als vrije dag houden omdat ik op zondag altijd naar m'n oma ga en dan niet kan rusten. Grafchristenpartijen.

Come on, alsof je als zelfstandige ook maar enige keus hebt als een concurrent op zondag wel besluit open te gaan.

Dit is zo'n discussie waarbij beide kanten een punt hebben. Van de ene kant is het natuurlijk niet goed dat de overheid besluit wanneer mensen naar een winkel kunnen gaan. Maar van de andere kant is het wel begrijpelijk dat men de kleine zelfstandige wil beschermen.

Toch zie ik op koopzondagen ook vaak winkels die dicht zijn.

Chill. Wat je op zondag kan winkelen kan je ook op zaterdag.
Ik vind het wel lekker dat er een dag komt in mijn stad waarbij je niet overlopen wordt door honderden winkelende mensen.

Precies, ik vind het ook wel lekker zo'n binnenstad met alleen maar wandel en terrasjes volk, mij zul je op een 'koopzondag' niet vinden tussen dat stelletje inspiratielozen die voor de plezier hun vrije zondag besteden aan het in etalages kijken van kapitalistisch verderf te midden van duizenden ander consumententuig!

Precies, ik vind het ook wel lekker zo'n binnenstad met alleen maar wandel en terrasjes volk, mij zul je op een 'koopzondag' niet vinden tussen dat stelletje inspiratielozen die voor de plezier hun vrije zondag besteden aan het in etalages kijken van kapitalistisch verderf te midden van duizenden ander consumententuig!

Dat taalgebruik ook weer :roflol:
Jij bent echt zo'n type dat zn eigen kleding maakt en groente en fruit uit eigen tuin eet right?

Terug
Naar boven