MuscleMeat

kort DNP logje

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
Waardering
499
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
Achtergrond:
Sinds 1 januari dit jaar ben ik aan het cutten. Niet al te snel, want ik wil geen kracht verliezen. Let wel: ik ben PLer, dus dat is voor mij het enige dat telt. Ik doe dit omdat ik in een andere gewichtsklasse wil gaan meedoen. Een voor mij gezondere klasse (sub-110 in plaats van 125+). 110 is een gewicht wat ik zonder extreme inspanning clean kan handhaven, en mn vetpercentage is dan ook acceptabel.

Gemiddeld raakte ik in de afgelopen 5 maanden ongeveer 3-4 ons per week kwijt, met verwaarloosbaar krachtverlies. Kortom: ik ben al redelijk tevreden. Maar wat mij betreft mag het wel wat sneller, dus dan toch maar wat middelen geprobeerd. Eerst T3, maar dat telt eigenlijk niet: ik heb daadwerkelijk hypothyroidie, en heb alleen tijdelijk (3 weken) de dosis verhoogd naar 125 mg i.p.v. 50. Resultaat: verwaarloosbaar.

Dus nu iets anders geprobeerd. Heel veel jaren geleden heb ik al weleens clenbuterol geprobeerd, maar dat is helemaal niets voor mij. Ik kan de shakes gewoon niet hebben, en mijn hartslag ging door het plafond (100+ in rust). Dan blijft er eigenlijk weinig over buiten DNP en PGF2a. Aangezien ik een hekel aan naalden heb, begin ik dus met DNP. STH is te duur; van dat geld kan ik veel leukere dingen doen. :) Enkele duizenden uitgeven om een paar maanden eerder klaar te zijn met cutten vind ik geen goede investering.

Dosering:
Slechts 200 mg (1 cap) per dag voor 2 weken. Voeding qua totale kcals hetzelfde, maar wel meer carbs en minder eiwitten. Mocht ook wel, want ik zit al redelijk lang laag in carbs. Op zich niet erg, maar ik ben een carb junk. :) Mijn normale T3 dosering (50 mg/d) handhaaf ik.

Supplementen:
L-carnitine en ZMA. Dat laatste vooral omdat ik de laatste tijd weer slecht slaap.

Verwachtingen:
Zeer bescheiden. Een dosis van 2-5 mg/kg wordt aangeraden, maar met mijn lichaamsgewicht (126,7 vanochtend) kom ik slechts aan 1,6 mg/kg. Als ik in 2 weken 1,5-2 kg kan kwijtraken zonder krachtverlies ben ik tevreden, maar dan is het het risico niet waard om het nogmaals te proberen.

Succes, wat zijn je krachtstats voor en na je cut?

• Topic Starter Topic Starter
Succes, wat zijn je krachtstats voor en na je cut?

De enige stat die er wat mij betreft toe doet is wat ik kan bankdrukken. Dat was op 31 december 2006 ongeveer 175. (heb toen een makkelijke 170 gedaan) Momenteel zit ik in een andere fase qua training, en doe tot juni geen platte bench, maar ik doe nu tot 150 kg schuin met mn 4x per week schema. Trainen plat en voor een max, dan kom ik (vanuit ervaring rekenend) op minstens 165 plat nu.

Ik doe dit trouwens niet zomaar: ik mag van mezelf pas gaan kuren (test+tren) als ik 1,5x mn lichaamsgewicht heb gedrukt. Afvallen is hopelijk makkelijker dan nog 40 kg meer drukken clean. :D

ga er maar vanuit dat je veel kracht gaat verliezen op DNP. Heb nooit anders gehoord dan een zeeeer zwakke beleving.

ga er maar vanuit dat je veel kracht gaat verliezen op DNP. Heb nooit anders gehoord dan een zeeeer zwakke beleving.

Klopt, dat heb ik ook gelezen. Maar ik heb niets gezien waar staat dat ik die kracht niet praktisch helemaal terug krijg tijdens de rebound. Sterker: sommige gebruikers suggereren iets sterker te eindigen. Dat lijkt me wishful thinking, maar structureel erg veel zwakker worden zie ik niet snel gebeuren. Als je iets weet waarom dat wel zo gaat zijn: ik lees het met graagte!

Het probleem is dat je energiehuishouding letterlijk om zeep geholpen wordt :D
Het is moeilijk te zeggen wat voor rebound je kunt verwachten denk ik, maar als je iets ndoig hebt in krachtsport dan is het veeeel energie anders kun je nooiit sterker worden..

Maar succes, zal je volgen;)

de efficiency wordt inderdaad tijdelijk om zeep geholpen, maar er zijn mensen die beweren dat dit zelfs voordelig kan zijn. Dit ivm verbeterde aansturing van je CZS als compensatie op direct krachtverlies in spiercellen. Maar goed; ik ga er vanuit dat ik (beperkt) verlies maak.

De eerste update:
Het is nu bijna 7 uur na de eerste capsule. Momenteel merk ik er niet echt wat van, maar rond het middaguur merkte SlettieBettie dat ik een beetje een rode kop had. Voelde het zelf ook een beetje: echt een gevoel alsof ik net was begonnen met opwarmen voor trainen.

Straks de eerste carb hit, kijken of ik het een beetje warm krijg. Wat al wel opvalt: ik heb tot op dit moment al ruim 2 liter vocht binnen (1,5 l water, 0,5 l melk, mok thee) maar ik hoef bijna niet naar de WC. Vermoedelijk ga ik heel veel vocht vasthouden. :)

200mg DNP is wel vrij laag, je kan het altijd proberen, hangt ook beetje vanaf hoe gevoelig je ervoor bent.
Je kracht zal zoals velen (ik) heel sterk dalen tijdens DNP, is wel k*t, maar het duurt maar 2weken, en na een week komt je kracht lekker terug.
ga dit logje volgen

200mg DNP is wel vrij laag, je kan het altijd proberen, hangt ook beetje vanaf hoe gevoelig je ervoor bent.
Je kracht zal zoals velen (ik) heel sterk dalen tijdens DNP, is wel k*t, maar het duurt maar 2weken, en na een week komt je kracht lekker terug.
ga dit logje volgen

200 mg is inderdaad wel heel erg laag, maar ik begin liever voorzichtig. Ik kan altijd besluiten meer te nemen, maar zal dat vermoedelijk niet de eerste keer doen. Ik zit toch al een tijd onder onderhoud, en viel al af zonder, dus hoop ik dat het net enkele 100en kcals per dag extra helpt verbranden. Vandaar mijn bescheiden doel. :)

Succes, hier kan ik niks op zegge want ik ken er geen reet van.

Wat ik je ook zeker moet aanraden is een zooi anti-oxidanten innemen. Want de kans dat je tijdens DNP ziek wordt is vrij groot. Vit C, vit E, etc

De eerste 24 uur zijn voorbij. Conclusie: ik dacht gisterenavond dat het al grotendeels uitgewerkt was. Dat bleek niet het geval... Extreem slecht geslapen, heel veel gezweet, en ik kon constant niet omrollen omdat mijn salami telkens ongevraagd steigerde. :P Alle extremiteiten zijn duidelijk beter doorbloed. :D

Op de schaal was ik 1 ons zwaarder, maar dat is normaal. Ik kom altijd vr-za en za-zo een beetje aan. Plus ik merk dat ik toch wel aardig vocht vasthou; heb constant een beetje hoofdpijn. Bloeddruk is wel heftig: 104/76 bij 58 slagen/m. Die bovendruk is bijna een diepterecord dit jaar.

De eerste 24 uur zijn voorbij. Conclusie: ik dacht gisterenavond dat het al grotendeels uitgewerkt was. Dat bleek niet het geval... Extreem slecht geslapen, heel veel gezweet, en ik kon constant niet omrollen omdat mijn salami telkens ongevraagd steigerde. :P Alle extremiteiten zijn duidelijk beter doorbloed. :D

Op de schaal was ik 1 ons zwaarder, maar dat is normaal. Ik kom altijd vr-za en za-zo een beetje aan. Plus ik merk dat ik toch wel aardig vocht vasthou; heb constant een beetje hoofdpijn. Bloeddruk is wel heftig: 104/76 bij 58 slagen/m. Die bovendruk is bijna een diepterecord dit jaar.

weet ik niet zeker dat is toch niet zo abnormaal hoog hoeveel heb je anders

komt dit door de dnp wist niet dat dit een van de sides was indien het er een is

Sterkte... Ga je iig volgen.

komt dit door de dnp wist niet dat dit een van de sides was indien het er een is

Het zal wel een fluke geweest zijn, want de afgelopen 2 dagen was het weer normaal rond de 130/80.

Wat me wel opvalt: ik merk echt niets van sides. Ja, het is een lage dosering, maar ik lees overal dat de sides de eerste dagen wel meevallen en daarna heftiger worden. Ik merk precies het omgekeerde. De eerste dag had ik na een paar uur een rode plofkop en was het erg warm, maar de laatste 2 dagen merk ik helemaal niets. En ik eet toch elke 2-3 uur een carb-rijke maaltijd.

Verder ben ik sinds het begin van het lichte kuurtje precies 0,0 kg afgevallen. :( Maar een deel kan wel vocht vasthouden zijn, want mn pens voelt opgezwollen. Tenzij er nog bijzondere dingen gebeuren ga ik komend weekend de dosering ophogen naar 400 mg/d voor 3 dagen, en vanaf vanavond wat extra cardio.

Terug
Naar boven