- Waardering
- 121
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 110kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik zou meer voor echte noten kiezen,en als je toch voor pinda´s kiest, kies dan wel de ongezouten
Gunstige eigenschappen
· Noten zijn rijk aan de vitaminen B1, B2, B6 en E. Ze hebben verder een hoog gehalte aan de mineralen calcium, ijzer, fosfor, kalium, magnesium, zink, koper, mangaan, selenium en chroom. Verder kenmerken noten zich door het hoge gehalte aan hoogwaardige eiwitten en vetten, de rijkdom aan vezels en de hoge energiewaarde.
· Amandelen, pecanoten, walnoten, zonnebloempitten en hazelnoten bevatten alle essentiële aminozuren. Mede door de binding met de essentiële vetzuren, leveren noten, zaden en pitjes zeer goed verteerbare eiwitten.
· Alle noten hebben een goede invloed op het zenuwstelsel, de hersenen, de bloedvorming en de stofwisseling.
· Noten bevatten minder stofwisselingsslakken zoals purinezuur (bij vis, vlees en bonen) en brengen nauwelijks verslijming met zich mee (wat melk en granen wel doen); ze geven een natuurlijk verzadigingsgevoel door het hoge gehalte aan vezels en vetten. Men zal zich dus niet zo gauw overeten. Ze reinigen verder het tandoppervlak en worden wel als 'tandenborstel van de natuur' beschouwd.
· Aangezien men noten rauw kan eten, kunnen ze als rauwkost beschouwd worden.
Amandelen zijn wellicht de lichtst verteerbare noten. Door het hoge gehalte aan fosfaten, magnesium, vitamine B zijn ze geschikt als zenuwvoedsel.
Walnoten zijn goed tegen stofwisselingsstoornissen, obstipatie. Ze hebben een krachtige uitwerking op de lever en de darmen.
Cashewnoten zijn goed voor de fijnproevers.
Aardnoten of pinda's zijn peulvruchten en geen noten. Door het roosteren, het zouten, het gelijktijdig hoge gehalte aan eiwit en zetmeel zijn ze zwaar verteerbaar en sterk zuurvormend; ze dragen zeker niet bij tot een goede gezondheid. Ditzelfde geldt ook voor tahin (geroosterde sesampasta), pindakaas en pistachenoten.
De voedzame paranoot kan men ook beter vermijden, omdat hij hoofdzakelijk afkomstig is uit een streek waar de grond bijzonder vatbaar blijkt te zijn voor radioactiviteit.

kerels, paranoten zijn die dikke kanjers tussen de studentenhaver.

kerels, paranoten zijn die dikke kanjers tussen de studentenhaver.
dus dat zijn die dingen die licht geven in het donker?![]()
Ja die groeien alleen in de buurt van Kerncentrale's.

Ik heb ze niet in me tuingroeien... ben een lopende chemicalien fabriek
haha ff zonder dollen,
heeft er nou niemand ervaring met softgels/Apidex??
joh ben je daar al mee begonen dan .ps ik hoop over 6 weken mijn heropening te doen kom je ook even kijken bij me .zal ik je gelijk even alles uitlegen wat wat is kerel hahaha je weet toch

thnx