MuscleMeat

Kraak in Knie bij Sqaut

themanager55

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m97
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Hallo mede BBers,

Ik heb woensdag gesqaut de eerste twee setjes gingen goed maar toen ik begon aan de laatste set begon elke keer als ik weer naar boven kwam ging dat gepaard met een soort van kraak in mijn knie. Nu vraag ik me af of ik me zorgen moet maken of dat dit een normaal verschijnsel is?

Ook heb ik bij de laaste rep van de sqauts last van trillingen over mijn hele lichaam en braakneigingen. doe ik wat verkeerd of hoort dit er gewoon bij?.

Alvast bedankt

Probeer eens squats, mss dat het kraken dan overgaat.

• Topic Starter Topic Starter
not sure if srs :) dat is nou juist het probleem

Trillingen kunnen komen door (over)belasting van de spier, maar braakneigingen... no clue. Kraken van de knie is natuurlijk ook niet gezond, maar misschien eens goed opwarmen en rekken/strekken. Misschien een aanschaf doen van kneewraps.

Bij mij zit zelf m'n linker knieschijf losser dan de ander. Als deze vastzit gaat dat meestal ook gepaard met een luide knak. Gewoon eens goed opwarmen voordat je met squatten begint of anders de squat als 2de oefening doen. (ik train overigens zonder kneewraps).

Heb ik ook weleens tijdens squat of deadlift (gister ook met een schouder oefening), gewoon ff in de gaten houden of dit vaker voorkomt.
Mijn knieèn kraken voor de rest bijna altijd als ik bijv. opsta etc
Maar als het pijn gaat doen zou ik toch naar de huisarts gaan.

Braakneigingen kunnen komen door verzuring, dus hoeveel sets en reps doe je en welk gewicht gebruik je daar bij?

Gewrichten die over elkaar schuiven ? Door goed optewarmen gaat dit meestal over bij mij.

Goedenavond,

Ik heb er ook last van, wij moeten regelmatig van onze kickbokstrainer squats doen om lowkicks beter op te kunnen vangen.

Zelfs bij een goede warming up met voldoende strekoefening gaat het niet over, iemand een idee?

• Topic Starter Topic Starter
Verzuring lijkt me sterk ik doe namelijk maar drie sets van vijf reps elk. Heel erg bedantk voor de tips allemaal ik had die woensdag idd maar een hele korting warming up gedaan en geen warming up sets sqauts.

Terug
Naar boven