MuscleMeat

Kracht training ( wat ouder)

Bezoekers in dit topic

Update: heb mijn schema aangepast naar meer nadruk op de armen, gewoon omdat ik dat cool vindt.

Training 1 Bankdrukken 4 sets, behind the neck drukken 4 sets, c 3 sets, 4 sets smal bankdrukken 3 sets, dumbell push 3 sets, curlen 3 sets, cable curl 3 sets dumbel biceps 3 sets.

Training 2 Squats 3 sets, lunges 3 sets, deadlift 3 sets, 15 minuten boksen.

Training 3 Bankdrukken 4 sets, dumbel schoulder press 4 sets, dumbell raise 3 sets, skullcrush 3 sets, dips 3 sets, pull ups 3 sets, preacher curls 3 sets, hamer dumbell 3 sets.

Meestal maandag woensdag en vrijdag trainen en meer en beter eten. Doel is grootte dikke armen en schouders, dus n beetje op de bodybuild tour :-) met ook aandacht voor totale kracht compound en natuurlijk n beetje boksen.

Niets mis met meer nadruk op armen, toevallig net begonnen met een periode van 7 week waarin ik 5 dagen train en maar 1 dag benen train (naast een andere dag voor deadlift, wat ook benen is maar relatief weinig volume voor mijn niveau) en vier dagen upper. Geeft relatief weinig totale belasting op die manier.

Wat mogelijk ook prettig is, is je oefeningen zo in te delen dat je oefeningen niet achter elkaar dezelfde spieren gebruiken, zodat je iets meer hersteld voor de navolgende oefening met die spiergroep.

Ook zou je je deadlift op een andere dag kunnen zetten, zodat je meer kracht hebt op die oefening en benen twee maal in de week belast en de intensiteit wat meer verdeeld is over de week.

Verder ermee rekening houden dat te veel specifieke spierbelasting juist spiergroei hindert. voor iemand die net weer begonnen is heb je ruwweg net zoveel sets/reps als ik. Mijn verwachting is, dat je hiermee nu niet op max snelheid groeit.
 
Niets mis met meer nadruk op armen, toevallig net begonnen met een periode van 7 week waarin ik 5 dagen train en maar 1 dag benen train (naast een andere dag voor deadlift, wat ook benen is maar relatief weinig volume voor mijn niveau) en vier dagen upper. Geeft relatief weinig totale belasting op die manier.

Wat mogelijk ook prettig is, is je oefeningen zo in te delen dat je oefeningen niet achter elkaar dezelfde spieren gebruiken, zodat je iets meer hersteld voor de navolgende oefening met die spiergroep.

Ook zou je je deadlift op een andere dag kunnen zetten, zodat je meer kracht hebt op die oefening en benen twee maal in de week belast en de intensiteit wat meer verdeeld is over de week.

Verder ermee rekening houden dat te veel specifieke spierbelasting juist spiergroei hindert. voor iemand die net weer begonnen is heb je ruwweg net zoveel sets/reps als ik. Mijn verwachting is, dat je hiermee nu niet op max snelheid groeit.
Hoe toevallig, afgelopen vrijdag 2 uur na mn training opeens veel pijn aan rechter schouder en arm.
Overbelasting precies om de redenen die jij gaf.
Overbelaste spieren en pezen, heb diclofenac gekregen en rust nu tot het voorbij is.
Daarna rustig opnieuw beginnen met de tips van jouw verwerkt in t schema.
Bedankt hiervoor!
 
Hoe toevallig, afgelopen vrijdag 2 uur na mn training opeens veel pijn aan rechter schouder en arm.
Overbelasting precies om de redenen die jij gaf.
Overbelaste spieren en pezen, heb diclofenac gekregen en rust nu tot het voorbij is.
Daarna rustig opnieuw beginnen met de tips van jouw verwerkt in t schema.
Bedankt hiervoor!

Graag gedaan en balen van die blessure zeg!

Het kan helpen er zonder noemenswaardige belasting wat extra bloed door te pompen, dat stimuleert vaak het herstel (verschilt per blessure of je juist wel of niet moet bewegen). Denk aan rustig armen voorwaarts/achterwaarts draaien, bodyslaps, airpunches, etc voorzichtig uit proberen.

Succes met herstel, hoop dat je snel weer bezig kunt.
 
Blessures liggen altijd op de loer bij een accent/overreaching programma.
 
Back
Naar boven