Fitness Seller

krachtterugval?

marci06

Novice
Waardering
0
Hallo ik weet nie of ik het onder het juiste forum plaats maar als het nie zo is neem me dan nie kwalijk.

Ik trainde een jaartje of 2 geleden echt heel hard , en ik at als een beest , ik lette nie zozeer op wat ik at maar ik at gewoon heel veel. Wat ik toen opmerkte was dat ik erg veel kracht had en ook meer uithouding. Ik weeg 60 kg en ben 1,68 klein. Toch kon ik na een paar maandjes de 100kg al wel halen met banken.

Ik ben sinds kort weer een beetje bezig en wat me opvalt is dat ik nu meer op mn voeding let. Ik eet dus vrijwel geen vet enzo magere producten en gewoon 2 normale maaltijden per dag en 1 grote. Ik wil droger worden gespierder en het smallere gezicht als ik in de spiegel kijkt bevalt me ook wel.(klinkt misshien een beetje flikkerig maar voel het zo weheheh)

Mn lichaam is wel mooier en droger ,iets kleiner maar wel netjes alleen waar is mn kracht gebleven"? Ik kan nie meer zoveel aan als eerst lijkt wel , zal dit iets te maken hebben met mn voeding? Moet ik misshien soms wel vet eten en veel meer? Of kan je ook op een net dieet gewoon kracht opbouwen?

Ik hoor het graag van jullie

mvg

Marciano

5 tot 6 x per dag eten om te beginnen.
en lees dit maar eens door: [Link niet meer beschikbaar]

en je krachtverschil is ook niet zo raar, als je pas net weer begonnen bent he..

Dat is eigenlijk wel logisch. Ik leid uit je post af dat je vroeger meer vet had dan nu. Als dat zo is, was je waarschijnlijk vroeger ook zwaarder. Als je zwaarder was, betekend het dat je meer massa had. Met meer massa heb je over het algemeen meer kracht, zeker als beginneling. Nu je dus minder massa hebt, is het logisch dat je kracht wat minder is :) Maar als je pas net weer begonnen bent zal ik me er niet al te druk over maken. Die kracht komt vanzelf wel weer terug, spiergeheugen heet dat.

Duik voor de zekerheid ook even de voedingssectie in van dit forum. Kan je veel leren over voeding en diëten. Ik lees dat je 2 normale maaltijden en 1 grote per dag eet. Dat is niet optimaal als je gewicht wilt kwijtraken. Probeer je maaltijden te spreiden over de dag, dus niet 3 keer per dag eten, maar 5 tot 6 keer wat kleinere hoeveelheden. In het begin is dit erg lastig, maar dat wordt vanzelf makkelijker. Ikzelf heb niet erg veel verstand van voeding, maar er zitten hier zeker mensen op dit forum die je kunnen helpen. Maak voor jezelf een voedingsschemadat voor jou geschikt is. Lees even de stickies door in de voedingssectie, dit zijn de onderwerpen helemaal bovenaan in de sectie, met het woord "Sticky" ervoor. Dan kom je al een heel stuk verder.

Terug
Naar boven