XXL Nutrition

Krachttraining en zwemmen

tektwo

Novice
Waardering
0
Hallo,

Zit even met een vraag.....

Ben inmiddels een tijdje aan het trainen en het resultaat mag er ook zijn moet ik zeggen. Ik trainde 6 keer per week (dag 1 shoulders, borst en triceps; dag 2 rug en biceps en en dag 3 benen). Daarna heb ik eerlijkheidshalve een paar maanden geen beenoefeningen meer gedaan. Sinds kort zwem ik op dag 3. Op dag 4 en 5 volg ik weer de schema's van dag 1 en 2. Mijn vraag is of dat niet teveel is ivm spierherstel

Ik hoor het graag..........

Ligt aan de intensiteit van je zwemmen.. Lekker relaxed zwemmen bevorderd de bloedsomloop dus..

Ik zwem ook 2x per week, het is vooral goed voor ontwikeling van de kleinere spieren en voor je uithoudings vermogen.
Maar forceer je eigen niet over training is niet leuk, maar als je het kan hebben waarom niet ;)

Ik zwem zelf 2 - 3 x per week (naast 3 x kt) en bevalt prima. Als je niet extreem zware zwemtrainingen gaat doen en je naar je lichaam luistert is er geen reden om te minderen met sport.

Kan prima hoor, zeker omdat het een totaal andere belasting is op je spieren dan krachttraining. 1 Dag in de week zwemmen zal zeker geen overkill zijn.

Terug
Naar boven