Tijdens de cut doe je naar mijn weten aan KT om minstens 3 redenen:
1) Als je tijdens een trainingssessie eerst KT doet en daarna over gaat op cardio is je glycogeen spiegel erg laag. Een lage glycogeen spiegel zorgt ervoor dat je direct begint met het aanspreken van lichaamsvet als energiebron en niet zo zeer je maaginhoud. 45 min cardio is dus 45 min puur vet verbranden.
2) KT doen zorgt ervoor dat er microscopische scheurtjes ontstaan in je spieren. Tijdens het slapen en zelfs de volgende dag tijdens je alledaagse handelingen is je lichaam druk bezig om deze scheurtjes te helen. Ik vind persoonlijk dat het hebben van spierpijn een goeie indicator hiervoor is. Tijdens dit helingsproces heeft je lichaam een verhoogd metabolisme/stofwisseling en verbrand je met een hogere snelheid lichaamsvet.
3)
Tijdens een cut, en vooral je eerste cut, is er een mogelijkheid dat je vet% verminderd EN spiermassa juist verhoogd. Later in je BB carrière moet je er jammer genoeg voor kiezen om alleen 1 van deze opties te kiezen. Echter, om te profiteren van dit beginnersvoordeel moet je dus ook wel daadwerkelijk aan KT doen om deze optie te benutten. Buiten dit om, is het in elke cut belangrijk aan KT te doen omdat je hiervoor zorgt dat je niet te veel spiermassa verbrand met het vele cardio wat je doet. Je kan het verbranden van spiermassa niet compleet stopzetten, maar je kan er d.m.v. KT en goed eten wel voor zorgen dat dit proces minder hard gaat.
Zeau, dit was mijn eerste post op dit board sinds de 8 weken dat ik nu met mijn eigen eerste cut bezig ben. Ik heb in al die tijd informatie zelf kunnen vinden dus doe jezelf een lol en gebruik de zoekfunctie een keer als je sneller antwoord wilt op je vraag

.