MuscleMeat

krachtvoeding vs bbvoeding

nou dan aan je bouw te zien en je schema volgende, doe je inderdaad niet meer of minder dan mijn trainingen en kan je je bij de hardcore Bodybuildersklasse onderbrengen, alleen train ik 5 a 6 keer afhankelijk van men schema en supplementen ik op dat moment neem. kweet paar man die meedingen in powerliftersklasses en die trainen toch anders dan jij en ik. Maar dit zijn richtlijnen e. meestal is het een mengeling van bijde. neem nu Ronnie Colman is nu juist het voorbeeld dat powerlifting en Bodybuilding erg dicht bij elkaar aanleunen en dan voornamelijk offseason. alleen als ik de doorsnee powerlifter vraag wat zij eten en de gemiddelde bodybuilder (competitieniveau) zie ik toch verschillen onder hen, en daar draaide het hier toch om niet?

Gtz

Laatst bewerkt:
Here we go again ...

Svenson zei:
nou dan aan je bouw te zien en je schema volgende, doe je inderdaad niet meer of minder dan mijn trainingen en kan je je bij de hardcore Bodybuildersklasse onderbrengen,
Noem je mij een bodybuilder ???

alleen train ik 5 a 6 keer afhankelijk van men schema en supplementen ik op dat moment neem.
Afhankelijk zijn van je supplementen, lijkt me niet meteen optimaal.

kweet paar man die meedingen in powerliftersklasses en die trainen toch anders dan jij en ik.
Jij en ik? Ik denk dat ik zoiezo wel anders train dan jij ;)

Maar dit zijn richtlijnen e. meestal is het een mengeling van bijde. neem nu Ronnie Colman is nu juist het voorbeeld dat powerlifting en Bodybuilding erg dicht bij elkaar aanleunen en dan voornamelijk offseason.
Coleman ... goeie voorbeeld van powerlifting .... Euhnk? Hij is belange niet zo sterk als powerlifters van zijn gewichtklasse. Ik zit toch ook niet te verkondigen dat Ryan Kennelly het perfecte voorbeeld is voor een bodybuilder off season?

alleen als ik de doorsnee powerlifter vraag wat zij eten en de gemiddelde bodybuilder (competitieniveau) zie ik toch verschillen onder hen.
ja als je het vraagt aan de doorsnee bodybuilder zul je ook niet veel beters als antwoord krijgen. Amateurs met competitie niveau vergelijken, da's zoals appels en peren. Wedstrijd powerlifters hebben een even strict dieet als wedstrijd bodybuilders, geloof me maar.

haha, leuk zo een forum net een schermwedstrijd.

waarom komt het dan dat de gemiddelde profbodybuilder (shawn ray, flex weeler, dorian yates, jay cutler (amateurs) dus op de fibo in duitsland off season toch nog anders staan dan een rayen kennely) MEt andere woorden volgens jou is een BB en een powerlifter gewoon hetzelfde, okeeey, ik snap dat je perse gelijk wilt halen maar is zoals ik al zei er bestaan 1001 methodes, havy duty tot hi reps en sets.
Maar behandel hier enkel de hoofdrichlijnen waar er toch vershilpunten kunnen zitten.

spieren afbreken is makkelijker dan opbouwen, wel dat is evenzeer in comentaar niet

gtz

Svenson zei:
haha, leuk zo een forum net een schermwedstrijd.

waarom komt het dan dat de gemiddelde profbodybuilder (shawn ray, flex weeler, dorian yates, jay cutler (amateurs) dus op de fibo in duitsland off season toch nog anders staan dan een rayen kennely) MEt andere woorden volgens jou is een BB en een powerlifter gewoon hetzelfde, okeeey, ik snap dat je perse gelijk wilt halen maar is zoals ik al zei er bestaan 1001 methodes, havy duty tot hi reps en sets.
Maar behandel hier enkel de hoofdrichlijnen waar er toch vershilpunten kunnen zitten.

spieren afbreken is makkelijker dan opbouwen, wel dat is evenzeer in comentaar niet

gtz
LOL! volgens mij begrijp jij gewoon helemaal niet wat MS zegt???

Dus Svenson zegt, dat IK zeg, dat powerlifting en bodybuilding hetzelfde zijn ...

Svenson zei:
nou dan aan je bouw te zien en je schema volgende, doe je inderdaad niet meer of minder dan mijn trainingen en kan je je bij de hardcore Bodybuildersklasse onderbrengen
jij noemt mij een bodybuilder, terwijl ik puur powerlifting train!

Svenson zei:
neem nu Ronnie Colman is nu juist het voorbeeld dat powerlifting en Bodybuilding erg dicht bij elkaar aanleunen en dan voornamelijk offseason.
Mr. Olympia een powerlifter noemen ..

Het komt erop neer dat jij de wijsneus wil uithangen, en grote lappen tekst neertypt, maar die slaan nergens op. Leuk dat je denkt dat je alles weet van powerlifting, maar ik heb nieuws voor je: dat weet je niet.

wel jongens als jullie het dan allemaal zo goed weten snap ik nog altijd niet waarom je geen antwoordt geeft op flippodud zijn vraag? is hem dat je moet helpen hoor blijkbaar voelen jullie je direct erg persoonlijk aangesproken. heb ik dan gezegd dat MR O een powerlifter is zeg gewoon dat hij oefeningen van powerlifters opneemt in zijn schema. denk dat we hier serieus van de zaak aan het afwandelen zijn. op de vraag waar het mee begon (verschil geven tussen voeding BB en powerlifter), en zie wat een komtentaar, wie is nu de wijsneus, maar fin.

geef hier gewoon paar verschilpuntjes in grote lijnen en enige wat jullie doen is ??? zetten en afbreken, leuk hoor.

Svenson zei:
wel jongens als jullie het dan allemaal zo goed weten snap ik nog altijd niet waarom je geen antwoordt geeft op flippodud zijn vraag? is hem dat je moet helpen hoor blijkbaar voelen jullie je direct erg persoonlijk aangesproken. heb ik dan gezegd dat MR O een powerlifter is zeg gewoon dat hij oefeningen van powerlifters opneemt in zijn schema. denk dat we hier serieus van de zaak aan het afwandelen zijn. op de vraag waar het mee begon (verschil geven tussen voeding BB en powerlifter), en zie wat een komtentaar, wie is nu de wijsneus, maar fin.

geef hier gewoon paar verschilpuntjes in grote lijnen en enige wat jullie doen is ??? zetten en afbreken, leuk hoor.

Het gaat er niet om dat we meningsverschillen hebben, want ik zie hier nergens een mening staan? Het gaat erom dat jij grote BS post. Als een member onware dingen post is het toch maar normaal dat de rest erop ingaat, wat voor k*t forum zou het anders zijn ???

verschillen leiden tot veruitgang.

niet alles is wit of zwart, bedoel waar de een baat bij heeft, heeft de ander geen baat bij. het ene handboek zegt zo en het andere zo, wat is zever?r mmm wat ik in men eerste post zei komt in grote lijnen overeen met het boek powerlifting. dat ik paar jaar geleden uit de bib heb gelezen. je kan niet zeggen dat dat onzin is e.

je moet kennis delen e niet punt per punt willen afbreken.

zo kom je nergens

Svenson zei:
voila meningsverschillen zijn goed, meningsverschillen leiden tot veruitgang.

niet alles is wit of zwart, bedoel waar de een baat bij heeft, heeft de ander geen baat bij. het ene handboek zegt zo en het andere zo, wat is zever?r mmm wat ik in men eerste post zei komt in grote lijnen overeen met het boek powerlifting. dat ik paar jaar geleden uit de bib heb gelezen. je kan niet zeggen dat dat onzin is e.

je moet meningen delen e niet punt per punt willen afbreken.

zo kom je nergens

En waar haal je het in je hoofd om te zeggen dat het boek "powerlifting" goed is .. ? ;) Ik heb al stukken gelezen uit dat boek, en imo (en volgens zowat elke powerlifter) is het grote bullshit wat daarin staat, en het komt niet overeen met de realiteit. Ik daag je uit es paar weken met mij samen te trainen, en mij dan nog te zeggen dat ik enkel laag in herhalingen ga, weinig volume heb, ik enkel SQ, BP en DL doe, ....

Snap je ;)

MonsterStrength zei:
En waar haal je het in je hoofd om te zeggen dat het boek "powerlifting" goed is .. ? ;) Ik heb al stukken gelezen uit dat boek, en imo (en volgens zowat elke powerlifter) is het grote bullshit wat daarin staat, en het komt niet overeen met de realiteit. Ik daag je uit es paar weken met mij samen te trainen, en mij dan nog te zeggen dat ik enkel laag in herhalingen ga, weinig volume heb, ik enkel SQ, BP en DL doe, ....

Snap je ;)

ik snap je maar al te best dat je training niet enkel bestaat uit deadlifts en zware poweroefeningen, en dat heb ik ook niet gezegd e. Daarbij hoge herhalingssets zijn ook es noodzakelijk om spierherstel en u pezen goed te doorbloeden.Je zal vast wel een andere jaarindeling hebben, je wisselt je schema ook regelmatig af doet ook regelmatig andere oefeningen maar je eet meer om de sterkte van e spier dan om het volume van de spier. zijn we het hier over eens? vb wat heeft een cablecrossover oef nut voor een powerlifter? dat bedoel ik. een powerlifter gaat toch niet cutten om gortdroog te staan die kijkt niet in de spiegel of hij droog staat maar kijkt naar de weegschaal of hij het juiste gewicht haalt, dat bedoel ik. is dat ook larrie?

Laatst bewerkt:
Svenson zei:
ik snap je maar al te best dat je training niet enkel bestaat uit deadlifts en zware poweroefeningen, en dat heb ik ook niet gezegd e. is gewoon een heeel andere jaarindeling je wisselt je schema ook regelmatig af doet ook regelmatig andere oefeningen maar je eet meer om de sterkte van e spier dan om het volume van de spier. zijn we het hier over eens? vb wat heeft een cablecrossover oef nut voor een powerlifter? dat bedoel ik. een powerlifter gaat toch niet cutten om gortdroog te staan die kijkt niet in de spiegel of hij droog staat maar kijkt naar de weegschaal of hij het juiste gewicht haalt, dat bedoel ik. is dat ook larrie?
Dat is correct, enkel zijn er wel powerlifters die wel in de spiegel kijken ;). Het is niet omdat je "powerlifter" genoemt wordt dat je opeens niet meer inzit met je vet %, net zoals er bodybuilders zijn die ook echt graag sterk willen worden.

Svenson zei:
en traint minder frequent op een week.

Wist jij dat Bulgaarse gewichtheffers 4 - 6 maal PER DAG trainen... hoezo minder vaak per week... http://www.deepsquatter.com/strength/archives/cissek.htm of zijn olympische gewichtheffers een heel andere tak van sport dan powerlifters ?

En als je zo vaak traint moet je wel minder intensief trainen (als in niet continu tot failure gaan). Het zjin juist de bodybuilders die minder frequent trainen (een spiergroep 1 a 2 maal per week) maar wel intensiever.

en daar is inderdaad niks mis mee ;)

ben vroeger in een sportschool opgegroeit waar bijna enkel powerlifters trainden van in de jaren 50 al die op BK heel goed deden. Die keken niet echt of letten niet echt op hun vetpercentage, enkel op hun gewicht vandaar dat ze wat meer vetten aten dan iemand die BB doet. voor hen was wat meer vet al psyhologisch het gevoel van iets sterker te zijn hun lichaam wat meer aan te kunnen. Dat werd vroeger als maatstaaf aangenomen ook. dat moet je toegeven ook. De dag van vandaag wil een powerlilfter er ook straker uitzien zoals jij bv. en dat vind ik heel mooie ommekeer in de sport ook. Zoal nu jongens die powerliftingkampioen zijn min 90kg vrij droog droger dan bb in offseason bijandie 210kg bankdrukken is chapeau. dat komt ook wel omdat die terugsnoeien in hun koolhydraten en iets mer eiwit eten en ook droger komen met evenveel kracht. indedaad ben ook een BB die graag steker wil worden en is zoals ik zeg real man deadlift, je moet deels powerliften wil je ene goede BBer worden, je kan niet zonder

Laatst bewerkt:
wazzup zei:
Wist jij dat Bulgaarse gewichtheffers 4 - 6 maal PER DAG trainen... hoezo minder vaak per week... http://www.deepsquatter.com/strength/archives/cissek.htm of zijn olympische gewichtheffers een heel andere tak van sport dan powerlifters ?

En als je zo vaak traint moet je wel minder intensief trainen (als in niet continu tot failure gaan). Het zjin juist de bodybuilders die minder frequent trainen (een spiergroep 1 a 2 maal per week) maar wel intensiever.

4 tot 6 maal per dag tja elke keer tot uitputting hoe lang houden ze dat vol.

je mag van mij zo es beginnen trainen dan es kijken of je na 2 weken sterker of juist zwakker bent. is niet omdat dat af en toe es gedaan wordt dat dat een regel is olypisch gewichtheffen en powerlifter denk dat daar toch nog wat verschil op zit.

They do not have a great variety of exercises (usually the competition lifts, a “power” variation of the lifts, squats, and sometimes pulls). They also train at high intensity for most of the year. In some ways it is similar to the training approach in powerlifter where one only benches, squats, and deadlifts in each workout.
zie je het verschil met Bodybuilding

inderdaad meer frequent een oefening om daar sterker op te worden maar het zijn het aantal trainingen die tellen en denk wel als je traint krijg je geen spiermassa e is in de rustperiode en als je zoveel traint dat je niks meer rust wil ik je nog es zien sterker worden en zwaarder,

begrijp je, je moet dat allemaal in zijn context zien e

gtz

Laatst bewerkt:
Discussies die tot niets leiden jongens...

Je moet gewoon 1 ding in gedachten houden en dat is dat, hoe je het ook draait of keert, PL en BB dicht bij elkaar aanleunen, de verschillen schuilen in heel kleine dingen.
Ik ga ervan uit dat een powerlifter niet zó hard verschillend eet als een bodybuilder, ze proberen beiden gewoon effectieve en efficiënte voeding naar binnen te spelen, om te groeien én om sterker te worden.
Echter, het verschil zit em in de training en voornamelijk het doel waarvoor getraind wordt denk ik, en zelfs dan is het individueel nog verschillend.
Stap van de algemene verhaaltjes af en realiseer dat iedereen andere resultaten boekt met eenzelfde trainingsmethode of eetpatroon. Ik ken genoeg powerlifters die vaak trainen als een bodybuilder en genoeg bodybuilders die hun trainingen baseren op powerlifting-schema's en "de grote 3".

ik vind dat we hier al een heel stuk beter op weg zijn ook ;) .

als ik in al die jaren iets geleerd heb is dat je een richtlijn kan geven maar inderdaad de een doet veel herhalingen de ander juist weinig en de een eet meer koolhydraten de ander minder .... je moet het gewoon allemaal es proberen om te zien wat effect het op jou lichaam heeft.

Wat voor de een Bullshit is is voor de ander de sleutel tot succes.

gtz

Laatst bewerkt:
Svenson zei:
4 tot 6 maal per dag tja elke keer tot uitputting hoe lang houden ze dat vol.

Ik zeg toch:

En als je zo vaak traint moet je wel minder intensief trainen (als in niet continu tot failure gaan)

Geez... ze houden het lang genoeg vol om jaar na jaar alle kampioenschappen te winnen.

Many people will look at Olympic-lifting workouts and wonder how someone can train the snatch twice a day. Or squat 4-5 times a week. Or train lower back every day. There are a number of differences between this sport and other strength-related sports. First, the Olympic lifts themselves really do not have much of an eccentric component. This means that they really don’t make you sore – so you can train them two days in a row. Second, Olympic lifters typically perform fewer than six reps a set. This means that they are training their nervous system more than fatiguing their muscles, which allows them to train more frequently. Unlike most strength sports, an Olympic lifter relies more on their nervous system and less on the size of their muscles (it is a weight-class sport remember!). Because they do not focus on hypertrophy, they are able to do things like squat 4-5 times a week. Obviously if you wanted huge legs you would not be able to do that!

ja dat is helemaal juist maar denk dat we nu helemaal off topie zijn lol. de vraag die is gesteld, ging niet over welke training meot ik doen lol maar zou er ergens een onderscheid kunnen gemaakt worden tussen BB voeding en powerliftersvoeding. Als je nu de topic es van achter naar voor leest dan zie je dat (olympic) powerlifter precies toch heel anders traint( zie post hierboven)dan sommige andere powerlifters, bodybuilders nog maar terzijde. Dus de voeding zal ook wel enigszins beetje verschillen.een loper en een wielrenner doen bijde aan duursport maar ze eten niet zomaar hetzelfde qua maaltijden voor of na de training, elke sport heeft zijn eigen variteiten hoe klein de vershillen ook. powerliften of bodybuilding er zit verschil op ook in voeding ook al dieten ze bijde die voeding is nog anders toegespitst vb een BB gaat tijdens westrijden laag in koolhydraten en zal geen melk drinken terwijl een PL juist wel melk mag drinken. Dat is nu toch ni zo moeilijk te snappen. en dit is toch een antwoord op heel in het begin de vraag is er een verschil of niet.

hoop dat alle geschillen nu beetje bijgelegd zijn lol

gtz

gtz

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven