XXL Nutrition

Nieuws Krakers kraken huis van overleden man

Krakers... :roflol:

Wat een paupers.

De koning kraakt elk jaar onze bankrekening. En ik vindt dit geen appels met
peren vergelijken, de koning zou een voorbeeld moeten zijn voor zijn land
en geen uitbuiter.
Ik vindt krakers daarom geen profiteurs ik heb respect voor hun idealen.
Ze verzetten zich tegen de uitbuiting door de koning en politiek en komen op
voor de armen en mensen die het minder goed hebben.
Maar sommige zijn zo kortzichtig dat ze hier niks van moeten weten natuurlijk
en ieder zijn mening natuurlijk.
Ze doen volgens jou beiden hetzelfde maar voor de ene heb je respect en voor de andere niet. OK.

Alsof die krakers dat doen als verzet tegen de monarchie, ze doen het gewoon omdat het complete losers zijn die te lui zijn om te werken.

Ze doen volgens jou beiden hetzelfde maar voor de ene heb je respect en voor de andere niet. OK.

Alsof die krakers dat doen als verzet tegen de monarchie, ze doen het gewoon omdat het complete losers zijn die te lui zijn om te werken.

Ken jij krakers persoonlijk dan? om te zeggen dat het complete losers zijn
zegt genoeg over jouw dan

• Topic Starter Topic Starter
lol, een monarchie in een democratisch land... ^^

OT: wat jullie hier allemaal zeggen over bankovervallen etc, dat is zever, kijk als je een bankoverval of een bankrekening leeg haalt van mensen doe je dat uit eigen belang, om rijk te worden, krakers kraken als protest tegen het gebrek aan goedkope of gratis sociale woonst en tegen de speculatie, de actie kan hetzelfde lijken maar het idee erachter is iets volledig anders

woonst is een basisrecht van de mens, net zoals toegang tot (drink)water en eten, ziektezorg etc
kapitalisme bekijkt dit anders, kapitalisme haalt zoveel mogenlijk winst uit producten die noodzakelijk zijn voor de mens om te overleven, is niet moeilijk, aangezien iedereen het zal kopen... (en als iemand hier zegt, je bent toch niet verplicht om het te kopen, nee inderdaad niet, je hebt de keuze, betalen of sterven)

omg jezusss wat is dit een onzin zeg :roflol:

woonst is basisrecht zeg je, ja dus? zelfs mensen met een uitkering kunnen in een goed huis wonen...wat lul je dan met je recht? als die krakers eens de handen uit de mouwen zouden steken kunnen ze ook een huis op een normale manier krijgen. Ze hebheb toch het recht om te werken? kijk, als ze dat niet zouden hebben had je een punt ;) nu is het gewoon de parasiet uithangen door falen in de NL-wet

krakers kraken als protest tegen het gebrek aan goedkope of gratis sociale woonst en tegen de speculatie, de actie kan hetzelfde lijken maar het idee erachter is iets volledig anders

geloof je dit nou zelf? natuurlijk zal dit de initiele gedachte zijn geweest vroeger, maar ik geloof er niks meer van dat de huidige krakers deze gedachte als drijfveer hebben....eerder gewoon lekker cheap wonen...waarom? omdat het KAN!

en gebrek aan goedkope woning? gaan ze ook zuivel jatten binnenkort dan? want dat is ook niet goedkoop meer.

sowieso is goedkoop een kwestie van perceptie...als je 50 euro verdiend per maand is niks goedkoop ja...

omg jezusss wat is dit een onzin zeg :roflol:

woonst is basisrecht zeg je, ja dus? zelfs mensen met een uitkering kunnen in een goed huis wonen...wat lul je dan met je recht? als die krakers eens de handen uit de mouwen zouden steken kunnen ze ook een huis op een normale manier krijgen. Ze hebheb toch het recht om te werken? kijk, als ze dat niet zouden hebben had je een punt ;) nu is het gewoon de parasiet uithangen door falen in de NL-wet

geloof je dit nou zelf? natuurlijk zal dit de initiele gedachte zijn geweest vroeger, maar ik geloof er niks meer van dat de huidige krakers deze gedachte als drijfveer hebben....eerder gewoon lekker cheap wonen...waarom? omdat het KAN!

en gebrek aan goedkope woning? gaan ze ook zuivel jatten binnenkort dan? want dat is ook niet goedkoop meer.

sowieso is goedkoop een kwestie van perceptie...als je 50 euro verdiend per maand is niks goedkoop ja...

Zo zou het moeten zijn, zelfs ik kan niet alleen gaan wonen in deze tijd
en ik werk wel, ik wil er trouwens nog niet meer aan mee doen, laat jij jezelf
maar lekker uitbuiten. Huizen die niet te koop staan moeten gewoon gebruikt
worden, kerken kan men beter gebruiken voor zwervers onderdak te geven en ga zo maar verder..

hoezo laat ik me lekker uitbuiten? natuurlijk is dat k*t, maar er is geen andere manier (buiten kraker dan). zodra ik de kans heb ga i het ook naar het buitenland hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen constant afzetten tegen iets wat je toch niet kan veranderen is wel debiel.

waarschijnlijk wel, mieren zijn niet zo groot.

Als ik een auto koop en die voor mijn deur zet en nooit gebruik, geeft dit dan 1 of andere pannekoek recht om er in rond te gaan rijden omdat hij 'recht' heeft op vervoer? Nee, het is mijn auto en ik doe er mee wat ik wil.

Kijk gasten die een regeling treffen met de eigenaar heb ik niets op tegen, het gaat om een groepje werkschuwe hippies die een woning kraken en dan de hele flikkerse boel naar de klote helpen. Van die principiele mong*len die denken dat ze allerlei rechten hebben maar van het woord plicht hebben ze nooit gehoord. Iedereen in NL kan gewoon via de normale manier een woning regelen. Als je zo'n hekel hebt aan het systeem dan ga je lekker de politiek in om het te veranderen, maar ga niet iemand anders woning kraken die helemaal geen drol met het hele systeem te maken heeft.

hoezo laat ik me lekker uitbuiten? natuurlijk is dat k*t, maar er is geen andere manier (buiten kraker dan). zodra ik de kans heb ga i het ook naar het buitenland hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen constant afzetten tegen iets wat je toch niet kan veranderen is wel debiel.

Ik vindt dat niet debiel, voor mij maakt het geen ruk meer uit ben toch binnen
5 jaar weg hier, ik blijf echt niet in dit systeem meedraaien.
maar ik wil wel het beste voor de volgende generatie. en als het nodig is zal ik terugkomen om mee te vechten voor verandering
en een betere samenleving anders verekken ze maar.

welke verandering bedoel je dan? iedereen in gratis blokhutjes op de hei met voedselbonnen?

welke verandering bedoel je dan? iedereen in gratis blokhutjes op de hei met voedselbonnen?

Het gaat hier over krakers dus normale prijzen voor een woonst.

OT
De rest ga ik me niet over uitspreken , de wereld die ik voor ogen heb
zou trouwens nooit haalbaar zijn

wat noem jij normaal? wat is je maatstaf daarvoor? een ander land? wat het vroeger was?

heb je ooit al eens gepraat met een kraker? ken je een kraker? of ben je iemand die automatisch kwaad is op krakers zonder ook maar een woord uit te wisselen ermee
ik ken krakers, en het grootste deel van diegene die ik ken kraken uit protest tegen goedkope/gratis sociale woning (voor iedereen) en tegen de speculatie

natuurlijk zitten er profiteurs tussen, heb je toch overal, maar dan komen we weer bij het punt dat sommige mensen een volledige groep veroordelen voor een klein groepje klootzakken

ze doen het niet omdat ze zelf gebrek hebben aan een goedkope woning, meeste krakers die ik ken werken dus ze kunnen met gemak een goedkopere woning huren, het gaat hem daar niet om, het gaat om wat zij noemen de sociale strijd

maar goed, iemand die in kapitalisme goed vind zal zoiets nooit begrijpen, als alles rond geld en winst draait vrees ik dat je geen idealen kent

zuivel gaan ze niet stelen, waarom zouden ze dit doen? het gaat er niet om dat het duur of goedkoop is, het gaat erover dat veel mensen iin bijna vervallen huis wonen of op straat, terwijl er ontelbaar veel huizen leegstaan, verkrotten, vervangen worden met appartementen voor de rijkeren onder ons etc

Als ik een auto koop en die voor mijn deur zet en nooit gebruik, geeft dit dan 1 of andere pannekoek recht om er in rond te gaan rijden omdat hij 'recht' heeft op vervoer? Nee, het is mijn auto en ik doe er mee wat ik wil.

Kijk gasten die een regeling treffen met de eigenaar heb ik niets op tegen, het gaat om een groepje werkschuwe hippies die een woning kraken en dan de hele flikkerse boel naar de klote helpen. Van die principiele mong*len die denken dat ze allerlei rechten hebben maar van het woord plicht hebben ze nooit gehoord. Iedereen in NL kan gewoon via de normale manier een woning regelen. Als je zo'n hekel hebt aan het systeem dan ga je lekker de politiek in om het te veranderen, maar ga niet iemand anders woning kraken die helemaal geen drol met het hele systeem te maken heeft.

"ik weet niet over wat het eigenlijk allemaal gaat maar wil toch men mening uitspuwen..."

komaan man, recht op vervoer, wat zeg je toch allemaal, hoe kan je vervoer met iets als woonst, (drink)water, verwarming, ziektezorg, ... vergelijken?

wat ik niet snap is dat je zegt dat ze de boel naar de kloten helpen, in hoeveel kraakpanden ben je al geweest? en ik bedoel wel echte kraakpanden, waar gewoond word, niet "kraakpanden" waar 3junks drie dagen liggen spuiten hebben en dan vertrekken

zullen er niet teveel zijn, anders zou je niet zo"n bullshit vertellen, meeste panden zijn al volledig naar de kloten als de krakers erin gaan, en verbeteren er alleen maar op als ze er in zitten, als ze er met een groepje leven zijn er meestal zelfs regels op gebied van hygiene etc, net zoals in een normaal gezin word er gekuist, gekookt enz...
en zoals ik al gezegd heb, de meeste werken, en zijn voor de rest heel normale mensen, dus "enkel rechten, geen plichten" is ook bs

ja, als je in de politiek gaat kan je echt dingen veranderen he... je gelooft nog in de paashaas zeker, komaan man, zeg eens hoeveel normale mensen (zonder hoog diploma) het ver schoppen in de politiek en echte veranderingen teweeg brengen...
en je hebt het h**r wel over krakers, grootste deel ervan is autonoom en gelooft dus niet in een politiek systeem zoals het onze

80.000 euro voor een huis vindt ik normaal.
Kijk het huis naast ons staat nu ook te koop:
http://www.immoweb.be/nl/Estate_print.cfm?idbien=1513160&xbg=N

vindt ik echt niet meer normaal: 359.000 € :eek:

80.000 euro voor zo'n huis? Volgens mij ben jij niet normaal. Ik vind 359.000 euro voor zo'n mooi huis heel redelijk. Als je een laag inkomen hebt dan kan je toch ook gewoon een huis huren. Waarom moet het voor iedereen haalbaar zijn om zo'n huis te kopen voor 80.000? Laat de mensen ervoor werken!

een vast bedrag als maatstaf gebruiken is beetje simplistisch he...maar geef een ander voorbeeld? want 50jaar geleden had je andere huizen prijzen, en ook andere koopkracht...dus daarom kan je op lange termijn geen prijs defineren als normaal.

heb je geen land waar volgens jou de koopkracht/huizenprijs verhouding goed is?

80.000 euro voor zo'n huis? Volgens mij ben jij niet normaal. Ik vind 359.000 euro voor zo'n mooi huis heel redelijk. Als je een laag inkomen hebt dan kan je toch ook gewoon een huis huren. Waarom moet het voor iedereen haalbaar zijn om zo'n huis te kopen voor 80.000? Laat de mensen ervoor werken!

80K voor dat huis is idd triest laag, of je nou links bent ofniet. dan moet een normaal rijtjes huis 30K kosten zeker.

Terug
Naar boven