Fitness Seller

Krasse knar beginners log

je traint 4 dagen per week , is het niet mogelijk om je schouders apart te trainen of met buik

bijv

ma borst/triceps/buik
di benen
wo rust
do schouders/buik
vrij rust
za rug/biceps/traps

• Topic Starter Topic Starter
zou wel kunnen, maar nu train ik alle spieren 2 maal per week minimaal, soms/vaak 3 maal per week, dus 6 dagen trainen.
zolang dit nog goed gaat en ik er hard van groei wilde ik dit maar uitbuiten..
maar tnx ieder geval voor de suggestie, als het lastiger gaat worden zal ik het zeker gaan proberen.

borst:
bankdrukken: 6*50--6*60--6*70--6*80--6*90kg
schuin drukken: 6*50--6*60--6*70--6*80--4*85kg
flyes: 5*6*20kg

triceps:
dippen: 5*6
triceps pushdown: 6*40--6*50--6*60--6*70--6*70
triceps extension:5*6*10kg
(dippen en pushdown om en om)

benen:
leg press: 6*100--6*100--6*120--6*120--6*120
leg extensions: 6*40--6*45--6*50--6*55--6*60
leg curl: 6*30--6*30--6*35--6*35--6*40

cardio 24 minuten (fiets)
blijft allemaal zo'n beetje hetzelfde met gewichten, bankdrukken volgende keer iets zwaarder beginnen, dus ook zwaarder eindigen.

zou wel kunnen, maar nu train ik alle spieren 2 maal per week minimaal, soms/vaak 3 maal per week, dus 6 dagen trainen.
zolang dit nog goed gaat en ik er hard van groei wilde ik dit maar uitbuiten..
maar tnx ieder geval voor de suggestie, als het lastiger gaat worden zal ik het zeker gaan proberen.

waarom schouders 2 x trainen? als je je borst al 2 x traint , train je dus ook al je delta's - met 1 schoudertraining zou je volgens mij dan genoeg hebben
Je pakt dan voorkant/zijkant/achterkant - klaar

tja, zou het misschien wel makkelijker maken en wat minder klachten opleveren..
het enige is dat ze wel wat achter lopen (schouders), ik weet niet of het zou schelen met groeien.

Waar train je? Kom zelf ook uit spikecity

rug:
deadlift: 6*50--6*70--6*90--6*110kg
vert. row:5*6*60kg
lat mach.:5*6 begin bij 40,50,60,70 70kg
lat pully:5*6 begin bij 40, 50,60,65 70kg

biceps:
dumble curl: 5*6*12kg
barbell curl: 2*6*30--3*6*35kg
concentr curl: 5*6*14kg

schouders:
nekpress machine: 6*50--6*60--6*70--6*80--6*90kg
side raises: 5*6*10kg
front raises: 3*6*8--2*6*9kg
shrugs dumble: 5*6*28kg
shrugs barb. front: 3*6*60--2*6*80

cardio: 24 minuten
@groteman, ik ga vanaf a.s. maandag de schouders alleen op woensdag en evt. op zaterdag doen, deze ga ik combineren met benen, dus word dan 1 maal per week minder en nog eens als enige UB spiergroep op die dag.

wablieft? weeg jij maar 87kg met jou maten, amaai ik weeg wel 10kg minder, maar qua maten scheelt het wel nog veel meer blijkbaar.
ik train ook maar elke spiergroep 1x per week, is idd beter op onze leeftijd
nu doe ik de eigenlijke borsttraining uitluitend met DB, daarom doe ik nu enkele weken opd e benendag enkele setjes bankdrukken bij
ik ga zeker je log volgen! kan interessant zijn. ik denk dat jij ondanks je leeftijd nog makkelijk mooi groot gaat worden.
Ik ga eerder altijd slank, maar goed gespierd blijven denk ik, mijn lichaam wordt strak en gespierd, maar ik ga nooit de grote massa hebben, zit in mijn natuur

ja Francky, het groeien lukt misschien nog wel, maar heb wel een hoop kwaaltjes ontwikkeld in de loop der jaren dat het trainen niet makkelijk maakt.
met name mijn rechter schouder/arm is dusdanig slecht dat ik er gewoon last mee heb, vooral met dumbbell werk gaat het snel fout.
ieder geval is het me wel duidelijk dat het gewicht waar mee getraind word eigelijk niet eens van heel groot belang is t.o.v. de groei, maar eerder de belasting en de precisie van de uitvoering die het hem doet.
over 1 maand ga ik eens kijken wat het tot nu toe heeft opgeleverd alles 2-3 keer per week te trainen en of er nog iets bijgesleuteld kan worden, waarschijnlijk mijn voeding waar ook wat aan gedaan moet worden, ik eet nu maar raak zonder echt goed op te letten of ik voldoende binnen krijg.

mOooie deadlift!

is waar wimpie, omdat ik blijkbaar moeite heb met bankdrukken, train ik borst met DB, en groeit goed, hoe train je deadlift? setjes zonder deadstop,ik doe het zo, laatste set 6x110kg, zonder deadstop

ja, nou, ik weet het niet precies, maar ik raak telkens even de grond aan en dan weer omhoog, als ik hem steeds van de grond opnieuw op moet tillen dan kost dat m'n rug denk ik..110kg 6 keer is voorlopig het matje voor me denk ik.
ik weet ook niet of ik het precies goed doe he, niemand anders doet deadliften tot nu toe, en ik doe het zelf nu ongeveer 2 maanden.

wat aanvullende info bij startpost toegevoegd uit vroegere trainingsjaren.

borst:
bankdrukken: 8*50--8*60--8*70--8*80--6*90kg
schuin dumbbells: 5*8*22kg
schuin drukken: 8*50--8*60--8*65--8*70--8*75kg
flyes: 5*8*18kg

triceps:
dippen: 5*6
triceps pushdown: 8*40--8*45--8*50--8*55--8*60
triceps extension:5*8*10kg
(dippen en pushdown om en om)

benen:
leg press: 5*8*100
leg extensions: 8*30--8*35--8*40--8*45--8*50
leg curl: 5*8*30

cardio 24 minuten (fiets)
ben tevens schema aan het omgooien naar 8 reps ipv 6.

waarom doe je benen als laatste oefening wimpie?

waarom doe je benen als laatste oefening wimpie?
als ik benen doe heb ik nogal wat extra zuurstof nodig, dus beter als laatste anders zit ik naar adem te happen tijdens het bankdrukken.
maar ga volgende week schouders en benen op 1 dag doen, dus is geen probleem meer.

Terug
Naar boven