MuscleMeat

kritiek

Probeer de laatste 20cm niet te snel te laten gaan bij het bankdrukken waardoor je de stang als het ware laat "bouncen", controleer het gewicht.

Bij het optrekken, strek je armen verder dan je nu doet, zodat je een grote ROM (range of motion) maakt waardoor je sterker zal worden en meer gains zal maken. Probeer ook elke rep met je kin boven de stang te komen voor een grotere ROM.

:)

Laatst bewerkt:
Als het puur om de lats gaat is verder dan de neus/ mond - kin geloof ik niet nodig. Als je bovenarmen verder dan horizontaal gaan nemen de triceps een groot deel van de belasting over dacht ik. Dit wil niet zeggen dat ik geen voorstander ben van een volledige ROM, dat ben ik wel.

Triceps bij het optrekken? De triceps zijn antagonisten, geen synergisten. Juist verder dan 90 graden optrekken, dus met de kin boven de stang, zorgt voor een grote bewegingsuitslag, dus de biceps en rug worden maximaal mogelijk aangespannen.

Sommigen voeren side to side pullups uit, om nog meer ROM te verkrijgen. Ben er zelf niet zo'n voorstander van maargoed. http://www.youtube.com/watch?v=SuLVHog8beQ

Laatst bewerkt:
nee neit echt, valt dit je bij alle oefeningen op ?

ik heb wel altijd een dikke kont gehad, dit laat mijn onderrug er niet positiever uitkomen

Bij de tweede filmpje (mp) is het goed te zien omdat je buik dan ook bol is.
Misschien lijkt het daarom juist dat je een dikke kont heb.
Maar als je er geen last van heb is het denk geen probleem.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb zelf wel wat dingen op te merken, maar ff afwachten wat jullie vinden :)

140kg btw

http://www.youtube.com/watch?v=MIlKtCiHAR8

imo , laatste stukje te snel naar beneden, lichte bolling in het begin bij opstijgen, kont verder naar achter

Laatst bewerkt:
Ik zie geen nut van boxsquats voor raw squatters maar als je ze doet zou ik ze precies met zelfde intentie doen zoals je raw squat eruit ziet, in ieder geval nastreven. Nu 'rock' je hard, en laat je je 'vallen' (arme spine). Probeer op een box te gaan zitten zodat als ik de box wegtrap jij niet op de grond valt maar gewoon omhoog kan sq.
ja dat vallen had ik zelf al gemerkt. ging in de verdere sets veel beter iig, maar niet meer gefilmd...
wat bedoel je met rock ?

Laatst bewerkt:
Rocken is de box hard raken en dan schuiven en weer omhoog. Mag ik vragen waarom je boxsquats doet?

Hier nog een stukje over boxsq (Wendler):

In general, the box squat has a better carryover to geared squatting than raw squatting. A geared squat uses less bounce out of the hole. It can be done with a wider stance and allows you to sit back much further. These things can be emphasized while box squatting.
For a raw squat, the box squat isn't as effective. This is mainly because the raw squat needs a rapid bounce out of the hole and a push off the hamstrings at the bottom. By using a box, this alters your technique and style. You're learning a different way of squatting. I've seen many people use the box squat for raw training and consistently fail at the bottom without the box. The strength, timing, and tightness are all alien when the box is taken away.
Obviously, free squatting while using gear has been used for years and has been proven to work. The good thing about using a box is that you aren't as sore after training, so your recovery is certainly better. However, the fact that you aren‘t as sore should tell you something—you aren't using the same muscles as you would during a free squat.
Another popular argument in using a box for squatting is that it allows a lifter to know where parallel is. For a raw squatter, this is a ridiculous statement. At some time, you're going to have to learn where parallel is and it might as well be now. Get rid of the damn box, grow some balls, and get down there. Even a light tap on the box (which many people use) isn't a good idea. You're still searching for the box and altering your form. You can‘t learn how to effectively bounce out of the hole with a box underneath you. Well, I guess you can, but that‘s your spine, not mine. So stop pussyfooting around and do it right. With gear squatting, a box should be low enough to illicit results and offer proper form while being high enough to save your hips. Because most people who wear gear use a stance wider than shoulder width, the squatting can take a toll on your hips. I highly recommend using briefs or a squat suit (straps down) for your sets.

If you use a narrow stance and wear equipment, the choice is yours. However, I recommend using free squatting rather than box squatting in your training. This is because a narrower stance, even if you use equipment, uses a bigger bounce out of the hole, and your gear will be vastly different than what is used by wide stance squatters. If it isn‘t, it should be. The only caveat to this is health. Box squatting can be much easier on your knees than free squatting. If box squatting allows you to squat regularly without knee pain, do it! I‘d rather have you perform a squatting movement than no movement at all. It's paramount that your box squat form looks like your free squat form, gear or no gear. I've seen countless people take the ―sit back command way too seriously. Their shins are at an obtuse angle to their feet. Think about it this way—if someone were to take the box out from under you while you were sitting on it, you should be able to hold that position and squat out of it. Another thing I‘ve noticed is that people relax too much on the box. I think this is a horrible idea. Even when wearing gear, you should never relax your body. Stay extremely tight throughout the entire movement. Don't relax anything.
1. vind ze wel lekker
2. volg een westside barbell variant en daar worden ze veel gedaan
3. afwisseling

Bij squatten je reed iets meer naar achteren steken:) en ik zou minder ver naar achteren staan met boxsquats, als je dalijk een keer zit en je komt niet meer omhoog zitten die steunen er volgens mij net niet onder, kan mss een keer lastig zijn:P

Ja. De biceps/ brachialis doen vooral actief mee aan het begin van pullups. Vergeet niet dat triceps over schoudergewricht (adductie/ extensie) loopt. En vanaf begin tot einde actief meedoet. Maar correct me if i'm wrong please. :)

Edit:
Link 3xl: http://forum.dutchbodybuilding.com/...eps-rug-biceps-148258/index3.html#post2539758

Even opgezocht en de triceps brachii heeft inderdaad ook als functie adductie van het schoudergewricht :o
Maar dat de triceps voor het grootste deel de belasting overnemen bij een grotere ROM bij pullups en je daardoor niet verder hoeft op te trekken dan je neus lang is, daar ben ik het niet mee eens..

Laatst bewerkt:

Moeilijk om je squat te beoordelen vanuit die hoek, donkere belichting en dan heb je nog eens met een donkere, lange broek aan ook. Wat wel duidelijk opvalt is dat je zowel te weinig spanning houdt in je core en vooral in je bovenrug. Kijk eens naar de baan die je barbell maakt in je filmpje. Het is eerder een zwalpende beweging dan echt recht naar beneden. Vooral onderaan de lift heb je de neiging om naar voren te leunen. Houd je borst hoog en span de boel dus goed op!

Bij de box squat is je vorm echter nog een pak slechter. Box squatten is niet hetzelfde als zitten met gewicht en dan weer opstaan. Wanneer je op de box steunt zou je rug nog altijd hol moeten zijn.

Laatst bewerkt:
wie ik ? hoe is dit geen 93 kilo dan.. ?
en wat is BBC bro ?

---------- Post toegevoegd Tue 6 Mar 2012 om 19:47 ----------

Moeilijk om je squat te beoordelen vanuit die hoek, donkere belichting en dan heb je nog eens met een donkere, lange broek aan ook. Wat wel duidelijk opvalt is dat je zowel te weinig spanning houdt in je core en vooral in je bovenrug. Kijk eens naar de baan die je barbell maakt in je filmpje. Het is eerder een zwalpende beweging dan echt recht naar beneden. Vooral onderaan de lift heb je de neiging om naar voren te leunen. Houd je borst hoog en span de boel dus goed op!

Bij de box squat is je vorm echter nog een pak slechter. Box squatten is niet hetzelfde als zitten met gewicht en dan weer opstaan. Wanneer je op de box steunt zou je rug nog altijd hol moeten zijn.
Correct wat je zegt, valt me zelf ook op.
Kheb gewoon nog te weinig ervaring met los squatten, altijd smith gedaan. Daarna paar weken die crappy box squats toen ik mijn rack thuis aanschafte. en toen operatie waardoor ik niet kon squatten. eigenlijk vorige week pas degelijk begonnen weer.
Merk wel dat het steeds beter gaat weer.

Vind je MP eigenlijk best zwak tov je BP.

Terug
Naar boven