Fitness Seller

Kuiten trainen

Rubenasher

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
96kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik train nou al een tijd thuis maar ik heb nog geen effectieve manier gevonden om mijn kuiten te kunnen trainen.
Als ik het met een stang op m'n rug (Squat positie) doe dan is het moeilijk mijn evenwicht te bewaren omdat ik mijn handen niet vrij heb en hierom kan ik dus nauwelijks zwaar gaan.
Iemand ideeën? Of misschien waar ik ergens voor een redelijk prijs zo'n calf raise apparaat kan aanschaffen?
Alvast bedankt!

Heb je dumbbells? Dan kan je dumbbells (of iets anders zwaars) vasthouden terwijl je calf raises doet op een verhoging.
En aantal sets en reps verhogen als het te makkelijk wordt.

Dumbbells of rugzak om met gewicht erin.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is inderdaad een idee, moet ik even opzoek naar een sterke rugzak

Heb je een powerrack met pulley? Of een andere pulley? Ik doe namelijk een dipbelt op de lowpulley aansluiten met een ketting. En dan op een houten verhoging op en neer. Gaat perfect en je kan super zwaar gaan. Plus je hebt je handen vrij.

ik train altijd mijn kuiten op een legpress machine.

Heb je een powerrack met pulley? Of een andere pulley? Ik doe namelijk een dipbelt op de lowpulley aansluiten met een ketting. En dan op een houten verhoging op en neer. Gaat perfect en je kan super zwaar gaan. Plus je hebt je handen vrij.

Handig voor als je ondertussen wilt WhatsAppen ofzo :D

kon het niet laten om dit te zeggen :p

Handig voor als je ondertussen wilt WhatsAppen ofzo :D

kon het niet laten om dit te zeggen :p

Deze ziet er beetje stom uit maar voor het idee. Als je met een telefoon rond loopt neem je trainen niet serieus :p hehe

ImageUploadedByTapatalk1412444765.749073.jpg

Je kan ook de barbell tegen je middel aanhouden en dan raises doen. Die doe ik zelf regelmatig en ik vind het een fijne oefening. Ziet er ongeveer zo uit, alleen zou ik gewoon op de grond staan in plaats van op die verhoging:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een andere optie is om in je rechterhand een plate te pakken, je linkerbeen van de grond en dan met je rechterkuit raises doen. Eventueel hou je je linkerhand lichtjes tegen de muur voor balans. Daarna uiteraard wisselen van been. Deze kan met of zonder bankje.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

ImageUploadedByTapatalk1412444765.749073.jpg

Deze ziet er beetje stom uit maar voor het idee. Als je met een telefoon rond loopt neem je trainen niet serieus :p hehe

Advies ten aanzien van dit plaatje is om de beweging andersom te doen.

Dus met de rugzijde naar de pulley toe en dan niet alleen de hiel omhoog bewegen maar ook een beetje naar voren (alsof je 'weg loopt' van het apparaat).

Geeft echt een veel betere nabootsing van de natuurlijk bewegingsvectoren van de gastrocnemius en de soleus.

Advies ten aanzien van dit plaatje is om de beweging andersom te doen.

Dus met de rugzijde naar de pulley toe en dan niet alleen de hiel omhoog bewegen maar ook een beetje naar voren (alsof je 'weg loopt' van het apparaat).

Geeft echt een veel betere nabootsing van de natuurlijk bewegingsvectoren van de gastrocnemius en de soleus.

Bedankt zal het eens proberen de volgende keer :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de ideen, ik ga ze eens proberen!

Ben ik nou de enige die op het briljante idee is gekomen om n dumbell te gebruiken, zodat de andere hand vrij komt om je ergens aan vast te houden?

Je zou ook incline standing 'Swiss-Ball-Against-the-Wall kunnen doen zodat je je handen vrij hebt voor dumbells.
Dit kan evt ook met een gewone bal of staand op een verhoging voor maximale stretch.

Laatst bewerkt:
Meeste mensen die thuis trainen hebben verstelbare dumbells en dan valt het goed mee qua kosten ;)

Hehe ja ben beetje verwend met mn dumbbells. Maar uiteindelijk zijn er zat oplossingen om de kuiten te trainen.
Zelf ga ik een dezer weken een kuiten addon bouwen voor mn rack. Dan kan ik net als in de gym de kuiten trainen met gewicht op de schouders. Tevens hoop ik ook meteen een triceps addon er van te maken. Naja als het zo ver is post ik wel pics.

Terug
Naar boven