AndroidHealthClinic

Kukipushup's stronglifts/madcow log

Oke mooiso! :)

Zin in maandag! maar toch ook wel even lekker een weekendje rust, kunnen me benen goed herstellen en kan ik maandag weer geheel beginnen zonder spierpijn.

i wanna squat everyday :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 13:04 ----------

haha thnx bro, en zowieso 1,65 for the win! eerst dacht ik echt negatief over die lengte maar sinds ik Franco Columbu gezien heb, heb ik altijd een inspiratie en is er altijd motivatie.

Betreft voeding gaat het de laatste 2/3dagen wat minder.. ik krijg het er gewoon niet meer in dan wil ik het er nog echt inproppen maar ga ik bijna over me nek..

Zit te denken aan een goed clean pannenkoek recept en/of wentelteefjes die gemakkelijk te maken zijn en het is makkelijker eetbaar dan weer wat broodjes met kalkoenfilet..

Zal me er nu eens in verdiepen trouwens :rolleyes:

als het zover komt dat je moet proppen/over je nek gaan moet je echt wat variatie in je dieet gooien. probeer niet bang te zijn voor wat 'lekkerdere' dingen zoals pannekoeken idd, je kan ze best BB waardig maken met een goed recept. of zelf 'gezonde' burgers inelkaar zetten. mogelijkheden genoeg :)
beperk je zelf in ieder geval niet tot elke dag het zelfde, want dat zal op een gegeven moment vervelen.. terwijl dat niet nodig is

• Topic Starter Topic Starter

yeah buddy :D

als het zover komt dat je moet proppen/over je nek gaan moet je echt wat variatie in je dieet gooien. probeer niet bang te zijn voor wat 'lekkerdere' dingen zoals pannekoeken idd, je kan ze best BB waardig maken met een goed recept. of zelf 'gezonde' burgers inelkaar zetten. mogelijkheden genoeg :)
beperk je zelf in ieder geval niet tot elke dag het zelfde, want dat zal op een gegeven moment vervelen.. terwijl dat niet nodig is

Ja dat moet ik ook gaan denk ik ..heb je helemaal gelijk in en misschien moet ik ook wat minder clean eten dan dat ik nu doe, misschien slaat me lichaam daar ineens veel beter op!

Dat heb ik nu dus denk ik, weer brood weer dit weer hetzelfde kreeg het er gewoon niet meer in..

Denk dat ik meerdere schema's moet gaan maken, dus bijvoorbeeld maandag en dinsdag hetzelfde dan woensdag vis ipv iets.. en dan donderdag een ei-dag en vrijdag pannenkoeken dag bijvoorbeeld.. dat moet ik dan wel allemaal goed berekenen maar ik moet niet bang wezen voor soms wat meer eiwit en soms wat minder als ik maar genoeg binnen krijg!

Kan ook gewoon een burger dag houden natuurlijk..gewoon opbakken in olijfolie op een bolletje en opeten. Kan niet zoveel kwaad imo in de bulk en dan heb je tenminste een lekker verwen dagje waar je naar uit kan kijken!

I got a small problem..

Oke ik heb dus nog even de excel sheet doorgelezen van Stronglifts, nou staat er

"Include the weight of the bar. Olympic bars weigh 20kg and are 2.2m long."

Bij me eerste week had ik juist de bar er niet bij gerekend..is dit een mega issue ? moet ik dan alsnog terug gaan en bar er nu wel bij berekenen of?

Hier zie je de gewichten die ik de 1e week moest pakken:

25yujqu.jpg

Nu kijk naar de squat.. 24kg, als dat met bar erbij berekend is dan heb je maar 4kg extra op de bar. Maar ik heb het dus uitgevoerd als 24extra op de bar dus dan kom je uit op 44kg in totaal..

Zelfde geld voor de rest..

BP: 20 in totaal dee ik 40
OP: 20 in totaal dee ik 40
BOR: 30 in totaal dee ik dus 50..

etc...

Nu weet ik niet of ik me de 2e week moet herstellen en met squat 28 in totaal moet aanhouden, of moet verder gaan op mijn manier..met mijn manier zit ik op 48kg.

Maar dat zou betekenen dat ik met mijn manier aan het einde van week 6 op 84kg squat zit en OP 64kg en DL 90kg..

Als ik het zo bekijk kan ik me beter herpakken denk ik 2e week en de bar er nu wel bij berekenen?

Bvb :)

als het zo goed voelde gewoon doorgaan

anders herpakken

had je de bar niet meegerekend ohh ;p

Okee dan ga ik gewoon zo verder.. voelde goed en niet te zwaar en anders ken ik me herpakken idd!

zin in morgen!

I got a small problem..

Oke ik heb dus nog even de excel sheet doorgelezen van Stronglifts, nou staat er

"Include the weight of the bar. Olympic bars weigh 20kg and are 2.2m long."

Bij me eerste week had ik juist de bar er niet bij gerekend..is dit een mega issue ? moet ik dan alsnog terug gaan en bar er nu wel bij berekenen of?

Hier zie je de gewichten die ik de 1e week moest pakken:

25yujqu.jpg

Nu kijk naar de squat.. 24kg, als dat met bar erbij berekend is dan heb je maar 4kg extra op de bar. Maar ik heb het dus uitgevoerd als 24extra op de bar dus dan kom je uit op 44kg in totaal..

Zelfde geld voor de rest..

BP: 20 in totaal dee ik 40
OP: 20 in totaal dee ik 40
BOR: 30 in totaal dee ik dus 50..

etc...

Nu weet ik niet of ik me de 2e week moet herstellen en met squat 28 in totaal moet aanhouden, of moet verder gaan op mijn manier..met mijn manier zit ik op 48kg.

Maar dat zou betekenen dat ik met mijn manier aan het einde van week 6 op 84kg squat zit en OP 64kg en DL 90kg..

Als ik het zo bekijk kan ik me beter herpakken denk ik 2e week en de bar er nu wel bij berekenen?

Bvb :)

double-facepalm1.jpg

Als ik een flesje water op de weegschaal zet. Dan weeg ik toch ook het flesje zelf en niet alleen het water.

Tevens die DL. Daar ga je mee knallen. Pas na 3 maanden srs trainen deed ik DL, want durfde het eerst niet aan door onzekerheid over form. Op mijn goalslist had ik staan dat ik eind okt minimaal 80kg moest deadliften. Had de eerste keer meteen een PR van 100kg. Was best verbaast hierover.

http://robinbrown.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/double-facepalm1.jpg

Als ik een flesje water op de weegschaal zet. Dan weeg ik toch ook het flesje zelf en niet alleen het water.

Tevens die DL. Daar ga je mee knallen. Pas na 3 maanden srs trainen deed ik DL, want durfde het eerst niet aan door onzekerheid over form. Op mijn goalslist had ik staan dat ik eind okt minimaal 80kg moest deadliften. Had de eerste keer meteen een PR van 100kg. Was best verbaast hierover.

Ja gozer, bedankt voor je bijdrage.. Iedereen maakt fouten en het was me verteld zonder bar bij te berekenen, dat heb ik dus gedaan maar de één telt wel de bar erbij op en de andere niet. Laat voortaan die grote pic's voor je en kom met een nuttig antwoord of praat niet ;)

Laatst bewerkt:
iig lekkere training gehad vandaag! was heerlijk rustig in de gym, paar ouwe mensen maar die dachten toch wtf waar is dat kleine mannetje mee bezig..

Heb de beste instructeur die in me gym rondloopt gevraagd om even naar me squat te kijken, hij was nooit happy dat ik de BB kant op wou maar hij was verbaast dat ik me squats zo goed uitvoerde. Hij gaf me wat tips en voor de rest was ik natuurlijk blij dat het goed was.

Alsnog wil ik keer kijken voor een paar filmpjes..of dbb leden wat toe te voegen hebben.

Week 2 Workout 4

Squat:
2x5 30kg
1x5 40kg
1x5 44kg

1x5 44kg
4x5 48kg

Overhead Press:
1x5 lege stang
1x5 24kg

2x5 30kg
2x5 34kg
1x5 38kg (BAM!!)

Deadlift:
1x5 30kg
2x5 40kg

5x50kg

Chins:
3x8

Edit: stang er bij berekent.

Laatst bewerkt:
stang er bij rekenen, dat is standaard.

stang er bij rekenen, dat is standaard.

Ik zal dat de volgende keer doen, maar ik reken nu de stang er niet bij en anders raak ik in de war in de gym..volgende keer reken ik gewoon 20 erbij en zet ik het zo neer maar voor nu nog even zonder stang. Kan ook wel even een edit van maken..

Me voeding schema was een groot probleem de laatste week, kreeg er geen brood meer in.. gewoon echt niet meer naar binnen toen kwam kix met het antwoord "variatie" en sindsdien ga ik me eetschema's splitsen en variatie in het spel gooien!

Bij deze me opstelling:

Maandag (ei-dag)
Dinsdag (brood-dag)
Woensdag (rijst-dag)
Donderdag (burgerdag)
Vrijdag (visdag)

Burgerdag? ja burgerdag! van schoon voedsel kom ik blijkbaar niet snel genoeg aan dus we maken het wat meer dirty, tevens is een verwendag niet verkeerd ook al is elke dag een verwendag :D

Schema's post ik later.. zijn nog in de maak

Om even terug te komen op de hier bovenstaande post, zoals je kan zien heb ik een opstelling gemaakt. Maar dit houd niet in dat de ene dag draait om eiwitten en de andere dag om koolhydraten maar meer om het idee dat ik daar het meest op kan uitkijken op die dag.. dus de Ei op ei-dag is eigenlijk het verwennerij en op brood-dag is het gewoon brood etc..

Maar natuurlijk bereken ik de macro's zodat ik genoeg binnen krijg van alles..

Morgen hopelijk weer een heerlijke training neerzetten! heb er echt zin in en ja eigenlijk heb ik nu geen spierpijn meer dus het was echt even je spieren laten wennen aan het nieuwe schema, en ja verder gaat het wel lekker ook al maak ik het schema zwaarder voor mezelf dan wat het normaal moest zijn.. maar als het te zwaar gaat worden herpak ik me voor zover gaat het lekker.

Was vanmorgen naar de huisarts geweest en ik wou eigenlijk een minocycline kuurtje proberen ik heb nogal last van acne.. en ja het doet eigenlijk niks goeds in een bulk dus ik hoop dat het wat vermindert zodat ik nog wat extra kan doorbulken. Huis arts vond minocycline nog wat te extreem als eerste stap dus moet nu met 2 gels beginnen als het goed is en ja dat zal je wel weer voor altijd moeten gebruiken.. maar iig wou ik het voor mezelf hier een beetje bijhouden ik moet het 4 a 6weken uitproberen en waar kan dat makkelijker dan in je eigen log.

Morgen is het Squat, Bench, Row en dips dag! volgens mijn eigen gewicht berekening schema zou ik deze gewichten moeten aanhouden:

Squat een totaal van 50kg
Benchpress 48kg
Rows 54kg

Ik zie wel hoe ver ik kom maar benchpress mag lager natuurlijk en de rows ook, de squats zie ik nog geen probleem in.

We will see what happens :)

Pannenkoeken a la Buddhist

100 gram sojamelk (of gewone melk, wat jij wilt)
100 gram havermout
100 gram eieren (2 biologische eieren zijn meestal 100 gram)
20 gram sojaproteïne
half theelepeltje zout
half theelepeltje kaneel
flinke banaan (ongeveer 130-150 gram)

758 kcal
49 gram eiwit / 89 gram koolhydraten / 20 gram vet
27 % eiwit / 48 % koolhydraten / 25 % vet

Alles in de blender mengen tot een glad beslag en twee kleine pancakes van bakken. You're gonna love it!

Pannenkoeken a la Buddhist

100 gram sojamelk (of gewone melk, wat jij wilt)
100 gram havermout
100 gram eieren (2 biologische eieren zijn meestal 100 gram)
20 gram sojaproteïne
half theelepeltje zout
half theelepeltje kaneel
flinke banaan (ongeveer 130-150 gram)

758 kcal
49 gram eiwit / 89 gram koolhydraten / 20 gram vet
27 % eiwit / 48 % koolhydraten / 25 % vet

Alles in de blender mengen tot een glad beslag en twee kleine pancakes van bakken. You're gonna love it!

Ziet er goed uit! ik zal eens proberen, de vorige pannenkoeken die ik maakte waren echt een grote faal haha.

Zolang je het niet probeert weet je het ook nooit, zal binnenkort is proberen en ik laat je weten hoe het gegaan is!

Veel succes met je doelen man ziet er al goed uit.

Thanks wieger!

In mijn ogen ook, en het gaat ook al lekker. Had niet verwacht dat ik zoveel kg aan kon in eerste instantie dus daar ben ik zelf al trots op. En het leuke is dat het alleen nog maar verhoogt word, mijn ultimate doel (65kg lichaamsgewicht) daar ben ik nog lang niet maar ik kom vanzelf dichterbij.

Heb mezelf tot zomer 2013 gegeven en hopelijk haal ik dat!

--------------

Ben begonnen met een soort kuurtje de 1 is een lotion en de andere is een gel (benzoyldperoxide) nou ben ik er niet blij mee want dit zijn dingen wat je voor altijd moet blijven gebruiken.. maar je doet best lang met zo een tube en het is maar 8,50 dus als het helpt.. Dan zou ik er niet over moeten klagen en er gewoon mee door moeten gaan.

Ben vanaf vandaag begonnen en ga het 4 weken testen dus op 2oktober ga ik bekijken hoe het is, is het niet goed komt er vermoedelijk toch een minocycline kuur..

Afwachten dus..

waar is die troep voor ?

acne he.. maar een pillenkuur heeft vaak wel bijwerkingen en daar zit ik niet echt op te wachten..straks moet je training aflassen omdat je misselijk of iets bent. dus al lukt het met deze gel en lotion ben ik tevreden

Triple 50!!

Training weer gehad voor vandaag en tot nu toe gaat alles nog vrij goed..

Week 2 Workout 5

Squat:

1x5 34kg
1x5 40kg

1x5 44kg
4x5 50kg

Bench:

2x5 40kg

1x5 44kg
1x5 44kg
3x5 50kg

Rows:

1x5 30kg
2x5 34kg

2x5 44kg
2x5 48kg
1x5 50kg

Tricep oefening:

12x7kg per arm
10x7kg per arm
8x8kg per arm
6x9kg per arm

Morgen mijn speciale burgerdag! ik kijk er echt naar uit omdat ik nu al een heel tijdje zo schoon mogelijk eet..maar wat verwennerij mag in een bulk imo, ben deze week wat aan het testen en me eetschema's per dag zijn bijna klaar. Voor zover vind ik het 10x beter dan 1 schema en dat voor de hele week en weken lang.. ik trek dat gewoon niet meer en dus varieer ik het.

Wie weet kom ik er ook sneller van aan.. zal haast wel moeten maar de weegschaal zal het zeggen eigenlijk! Zaterdag weer eens wegen dan ben ik 2weken met stronglifts bezig en het is de bedoeling om om de 2weken je lichaamsgewicht te wegen. En dat ben ik ook van plan te gaan doen, ben benieuwd zaterdag.

En ik merk echt dat fietsen een eitje word..fietsen? daarmee bedoel ik niet gewoon fietsen maar heel snel fietsen en dat zelfs met tegenwind of iets.. ik heb echt het gevoel dat ik al sneller kan gaan en dat door de squats.. alleen me conditie is niet zo dus ik kan het niet lang volhouden maar snel trappen lukt me de laatste tijd wel! Vermoed echt dat het door de squats komt maar dat zou ook zomaar niet kunnen en dat het gewoon in me hoofd zit.

Hahaha nu ik nog even een snelle sneak peek neem bij de oefeningen zie ik dat ik met de eerste 3 oefeningen met 50kg geëindigd ben that's triple 50!!

En ik merk echt dat fietsen een eitje word..

haha, dat herken ik. als ik bijvoorbeeld een steile helling op moet fietsen ga ik als een speer! haal ik iedereen in! :D

hee, trouwens, wat betreft je acne... er zijn twee dingen die heel goed kunnen helpen die geen bijwerkingen hebben:

1) Elke dag een beetje warm water met zeezout over je huid smeren met een wattenschijfje, bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan (zie YouTube voor betere uitleg)
2) Een masker van havermout en banaan eens in de zoveel dagen (zie ook YouTube)

heeft mij in elk geval geholpen. succes ermee!

Terug
Naar boven