AndroidHealthClinic

Kukipushup's stronglifts/madcow log

klinkt goed hierboven

hoelang train je nu al? met beginnersgains moet die 65 kilo goed te doen zijn in half/3 kwart jaar ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
klinkt goed hierboven

hoelang train je nu al? met beginnersgains moet die 65 kilo goed te doen zijn in half/3 kwart jaar ofzo?

Ik train vanaf 8juni dus als ik het snel bekijk denk ik dat dat 3maanden is en 2weken in totaal.. ben niet al die tijd serieus met een dieet geweest en heb de eerste 2maanden een hoop aan cardio gedaan.. dus hoop uit de aankomende 3maanden wat meer te halen met veel eten en geen cardio.. en geen fullbody schema maar stronglifts (ook al is het soort van fullbody) ben benieuwd wat ik na 9weken gepresteerd heb dat is in totaal 12weken stronglifts.

Deze 3weken waren niet echt zeer gemakkelijk maar wel een beetje van is dit alles.. soms wil ik nog wel eens wat meer.. wat bicep curls bijvoorbeeld extra tricep oefening of maar ik wil echt zien wat stronglifts met me doet en ik leg me er maar bij neer, ook omdat ik weet dat 9weken nog 3x zoveel is van wat ik nu gedaan heb en het word al zwaarder en zwaarder.. straks zal ik zeker een plateau door moeten gaan breken en soms falen met een oefening omdat het te zwaar is.

En dat hoort erbij maar ik heb wel zin om echt te strijden voor een zwaarder gewicht.. kom maar op im ready !

Maar ik zou niet weten ik hoop dat goed te doen is en haalbaar is ik heb nog 9maanden voor de volgende zomer begint en in die 9maanden kan er flink wat gebeuren en wellicht schiet ik straks wel omhoog in gewicht..ik kom van 55kg dus dan ben ik ongeveer in de eerste 3maanden ehm bijna 2.5kg aangekomen, nu hoop ik op versnelling en zeker 3kg te pakken de aankomende 3 maanden dan zit ik op 61/60 dan heb ik nog een dik halfjaar.. hmm zou toch te doen moeten zijn !

Zou echt een zeer mooie progressie zijn en dat kan ik dan zwaar gaan vieren in de zomer! als ik 65kg ben en redelijk droog sta zo rond 10% ben ik al redelijk op weg..dan op naar de 70kg zowieso !

Goed om te horen man. Die kilo's pak je wel met deze instelling, en wanneer je voeding / trainingen / rust etc. in orde is, komen die vorderingen wel. :)

Door bikkelen, en maak het jezelf niet te moeilijk. :P

Die kilo's komen vanzelf wel ja..gewoon heel rustig beginnen en ja zwaarder gewicht komt vanzelf.

Ik denk dat me voeding nu wel redelijk in orde is en me trainingen en rust ook zeker, ik hoop op een mooie progressie nog de aankomende 9weken en ja voor de rest gewoon weer lekker trainen gaan en niet teveel nadenken!

Ik vind het op zich wel leuk om het mezelf moeilijk te maken zodat ik kan zien waar toe ik echt in staat ben.. maar het is niet echt handig dus ik doe het dan ook niet!

Vandaag weer lekker trainen ga met een halfuurtje richting de sportschool! heb er zin in

Haha zit je al op wat progressie dan? :P

Ja precies, gewoon door doen. :P 9 weken kan je wel wat vorderingen maken, als je krachtstats omhoog schieten is dat ook al een mooie vordering natuurlijk.. Massa is niet altijd de indicatie voor groei he. ;)

Ja ik deed het ook zo vaak, en nee handig is dat niet nee. :D Na een tijdje zit je schema in je hoofd, en word het steeds makkelijker voor je..

Oke man, veel succes! Ik heb álweer mijn training overgeslagen.. Ben de laatste tijd veelste lui.. :o

@ Xyzyx

Jawel, kwa lichaamsgewicht niet maar fysiek wel..me kuiten bijvoorbeeld worden echt gespierd en me benen ook al meer.. en me schouders komen nu wat meer door hoop dat straks me borst ook wat meer groeit.. maar kwa lichaamsgewicht nog niet echt ben benieuwd aankomende Zaterdag hoeveel ik weeg want heb natuurlijk nu variatie in me eetschema's maar of het echt werkt is pas zaterdag te zien.

@Johan

Ja ik ga zoiezo door! en 9weken is alsnog best een tijdje dus hoop zeker vorderingen nog te maken, ik doe dit ook meer om kracht en volgens mij ken dan automatisch ook wat massa mee komen dacht ik te lezen.. Maar iig nu bouw ik mooi kracht op en straks kan ik dat weer gebruiken voor een ander schema.

Het schema zit al wel in me hoofd maar de kg's nog niet zo reken dat altijd alvast uit, dan zet ik het in me telefoon en weet ik wat ik moet doen die dag.

Serieus? ga trainen joh lamlul!! aan luiheid heb je niks..gewoon doorzetten man pak het weer op!

--------------------------------------------------------------------------------

Training ging lekker vandaag was best heavy.. zijn ook pittig al wat kg's wat ik moest bereiken vandaag maar het is me gelukt en ben weer heelhuids thuis gekomen wel lekker nat door de regen.. aah heerlijk had shirtje aan en opeens begon het keihard te regenen..Ging naar al die scholieren schreeuwen LEKKER WEERTJE HEE! hahah maar goed maak me maar nat jonge down krijg je me niet hoor!! strijder

Week 4 Workout 10

Squats

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 48kg

5x5 58kg

Press

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 30kg

5x5 38kg (BAM!!)

Opmerking: Had gelezen dat je je bovenbenen en je buik goed moet aanspannen met de press, dat had ik dus uitgeprobeerd en dat ging wel beter dan dat ik het niet deed.. voelde me echt stevig in me schoenen staan en zo train ik me abs ook weer een beetje vermoed ik want ik voelde ze pittig erna haha!

Deadlift

2x5 40kg
1x3 50kg
1x2 60kg

1x5 70kg (BAM!)

Chins

2x12
2x10
1x8

En wat stretch/rek oefeningen.. vind dat zelf wel heerlijk merk wel echt verschil nu, dus ga er zowieso mee door!

nice man, gaat lekker. hoe gaat de techniek op squat? kom je op diepte?

nice man, gaat lekker. hoe gaat de techniek op squat? kom je op diepte?

Thanks man, het gaat zeker lekker! De squats doe ik tot parallel diepte en ze worden eerlijk gezegd best zwaar al nu, maar kennelijk nog niet zwaar genoeg. Ik zal zeker trots zijn als ik de 60kg haal want dat vind ik al een redelijk zwaar gewicht ik bedoel dat is zwaarder als mezelf..(dat is 58 eigenlijk al :P)

Als het te zwaar word kan ik me altijd nog deloaden maar dat is nog niet ter sprake dus lekker doorgaan zo en de deadlift was ook echt heerlijk vandaag! de press ook dus mijn dag kan niet meer stuk!

Ik zat er net aan te denken maar ik moest nog maar eens wat filmpjes maken en dan posten.. dacht er niet aan in de sportschool volgende keer even aan denken, is toch wel belangrijk.

gaat goed man

en inderdaad maak eens filmpjes ;) buiten dat het leerzaam is voor jou maakt het je log ook wat interessanter :D

Mooizo man, en ja dat is ook zo.. Daar heb je straks alleen maar meer profijt van. :)

Ja dat heb ik soms ook nog wel eens, gewoon snel berekenen.. Dan heb je al een beeld ervan.

Hahaha, ik ben idd een grote lamlul aan het worden!! :roflol: Over 2 weken (met deze week mee geteld) heb ik het barbarian squatrack wel in huis staan..
Kan nu geen eens squatten en benchen.. enige training die fatsoenlijk gaat is rug.. :o

Nette training weer neergezet!! Squats & DL's gaan lekker man :)
En maak idd een keer een filmpje! :D

gaat goed man

en inderdaad maak eens filmpjes ;) buiten dat het leerzaam is voor jou maakt het je log ook wat interessanter :D

Zeker :D, haha en dat is natuurlijk ook weer zo..nu staan er alleen cijfers maar mensen willen me het ook wel eens zien tillen natuurlijk :P zal er weer even aandenken.. was echt vergeten vandaag had het gewoon gekund echt balen..

Mooizo man, en ja dat is ook zo.. Daar heb je straks alleen maar meer profijt van. :)

Ja dat heb ik soms ook nog wel eens, gewoon snel berekenen.. Dan heb je al een beeld ervan.

Hahaha, ik ben idd een grote lamlul aan het worden!! :roflol: Over 2 weken (met deze week mee geteld) heb ik het barbarian squatrack wel in huis staan..
Kan nu geen eens squatten en benchen.. enige training die fatsoenlijk gaat is rug.. :o

Nette training weer neergezet!! Squats & DL's gaan lekker man :)
En maak idd een keer een filmpje! :D

Jaa idd ik wil ook wel wat kracht hebben ipv van buff ogen en geen kracht hebben haha, altijd handig voor wat dan ook..

jaa vooral ik moet nu elke workout stijgen kwa gewicht dus op de sportschool vergeet ik dat allemaal wel weer en al die warmup setjes enzo dus kijk gewoon op me mobiel.. straks wil ik wel nieuwe mobiel halen en misschien kan ik dan de stronglifts app downloaden en dan kan ik het helemaal mooi bijhouden.. :)

Ja dan is het logisch maar als je je squatrack thuis heb staan weer lekker knallen! dan zou je toch een logje aanmaken? als je die rack binnen had.. ben wel benieuwd naar je trainingen.

Dankjewel Squats en DL gaat tot nu toe zeker lekker ja denk dat ik bij 65kg squat wel een plateau moet gaan doorbreken en met 75kg DL denk ik het ook wel.. word echt heavy maar nobody said it was easy :D

en jaa echt dom van me.. had vandaag gekund maar had er niet aan gedacht pff was echt stom eigenlijk ben nog steeds benieuwd of ik de DL en Squat wel geheel goed uitvoer..ik zal het in me telefoon zetten erbij zodat ik er standaard aan denk!

het nut van kracht is wel overrated :roflol:

heb er geen **** aan

maar het is wel ontzettend gaaf

Kracht is imo zeker niet onbelangrijk.. Massa hoeft nog niet veel te zeggen over hoe sterk iemand wel niet is..

Dat is idd wel zo handig, uit mijn kop alles doen is niks voor mij.. vooral als het schema varieeerd..

Ja man precies, als ik het rack heb staan kan ik knallen als een beest.. eindelijk weer ATG squats doen. :D Ja ik ga dan ook een log bij houden, kijken of anderen mij nog nuttige tips kunnen geven.. :p

Haha precies, elke week een beetje verhogen en dan bereik je het gewenste gewicht vanzelf wel, kan zwaar worden maar het geeft je uiteindelijk wel die voldoening

Haha is goed man, ik ben daar ook wel naar benieuwd! Ja doe dat, dan kunnen we beoordelen of je form goed is.. beter dat je er nu achter komt dan veelste laat. ;)

Mwaa tuurlijk is kracht niet alles maar vind het wel beter als ik wat kracht heb zodat ik redelijk wat kg's kan weg tillen.. wil straks ook werk doen waarbij ik een hoop moet sjouwen dus dan is het wel meegenomen natuurlijk.

Verder ga ik me straks weer op massa focussen met een split schema.

@Johan, is goed man ik kijk er al naar uit ben wel benieuwd hoeveel kg's je pakt en hoe je trainingen er uit zien! nog even geduld :D en ja ik heb nu niet echt een camera en soms doet me telefoon het en soms niet zal morgen eens kijken of ik wat filmpjes kan maken!

Morgen lekker bankdrukken en rows.. ook heerlijk jonge !

en begonnen met een soort kuurtje de 1 is een lotion en de andere is een gel (benzoyldperoxide) nou ben ik er niet blij mee want dit zijn dingen wat je voor altijd moet blijven gebruiken.. maar je doet best lang met zo een tube en het is maar 8,50 dus als het helpt.. Dan zou ik er niet over moeten klagen en er gewoon mee door moeten gaan.

Ben vanaf vandaag begonnen en ga het 4 weken testen dus op 2oktober ga ik bekijken hoe het is, is het niet goed komt er vermoedelijk toch een minocycline kuur..

Afwachten dus..

Ik ben nu 2weken verder.. en het gaat eigenlijk bizonder goed heb geen puistje meer op me gezicht alleen nog wat rode vlekken vooral in me nek maar die lijken nu ook weg te trekken.. ja verder niet veel over te vertellen ik wacht het nog 2weken af en ik denk dat ik er gewoon mee doorga want het gaat eigenlijk super..

Wel krijg ik weer wat meer puisten op me rug en wat rode vlekken maarja liever op me rug dan op me gezicht en het is winter dus ja i dont care.. maar iig kwa gezicht gaat het goed en post over 2weken weer een update!

Nu nog even lekker dvd doornemen van rippetoe voor de squats! ik probeer mezelf eigenlijk per workout te improven dus ik doe me huiswerk standaard! morgen post ik weer me training en misschien wat fotos..

Haha komt goed, maar wanneer ik weer begin +/- 2 weekjes zal ik toch wel weer zijn gezakt in kracht.. Maar dat bouw ik wel weer op, en dan zul je mijn aanpak zien :D Ja is goed man, zie maar of je telefoon het toelaat om een filmpje te schieten :P

Lekker man! Dat word dus weer knallen :p

Nice man! Ik begin ook al wat puistjes te krijgen, heb er nu 1 onder mijn neus :o als het goed aanslaat bij jou kan ik dat ook nog altijd overwegen..

Lekker die motivatie erin rammen :D is zeker niet verkeerd.. ja post morgen maar je training! en wat foto's van hoe je er nu bij staat zou ook wel mooi wezen :)

Ja komt goed man gewoon weer herpakken! en me telefoon is nu officieel naar de klote heb nu het scherm ook gelijk maar stuk geslagen ben klaar met dit ding, helaas moet ik 27dagen wachten maar ik denk dat me moeder het wel even voor wil schieten zodat ik volgende week een filmpje kan maken.. 4weken wachten is ook weer wat -.-

Word weer knallen jaa heerlijk! en ehm benzoylperoxide gel kan je altijd overwegen werkt zowieso wel waarschijnlijk maar dan moet je het blijven gebruiken.. ik kreeg ook een lotion van de huisarts mee en dat heet Clindamycine ltion 1% FNA maar misschien als je het niet zo erg hebt dat die benzoyl gel genoeg is..

Zal straks uiteraard weer me training posten en zal even kijken waar me moeders camera ligt dan schiet ik wat foto's.. benen gaan tenminste goed en de upperbody ook wel redelijk alleen borst loopt nog wat achter denk ik

iig hier kom ik rond 5e half6 op terug en dan zal ik wat foto's posten ook hoe ik eruit zag voor die tijd :P hoop wel dat er zo time functie op zit maar dat moet ik nog maar uitzoeken

Week 4 Workout 11

Squat

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 40kg

5x5 58kg

Opmerking: Had me squats nog even na laten kijken door een instructeur ik wou vandaag echt me knieen iets wijder uitzetten en echt parallel diepte aanhouden en me focussen op hipdrive. Ging wel lekker, weer lekker me benen aangetast denk ik voelde weer echt lekker oftewel weer lekker belast.. lekker lekker :P

Bench

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 40kg

5x5 48kg

Opmerking: Bankdrukken gaat lekker ik bankdruk nu vaak met iemand in de sportschool maar het is nog niet dat ik een spotter nodig heb want ik kan nog meer dan dit, het gaat nog net te gemakkelijk.. denk dat ik met 52kg wel moeite zou krijgen of tenminste wat meer maar we zullen zien.

Rows

2x5 30kg
1x3 30kg
1x2 38kg

5x5 48kg

Opmerking: Ja gaan lekker word wel wat zwaarder maar het gaat nog net te gemakkelijk eigenlijk dus we zullen zien of dat met 50kg ook nog zo gaat.. maar voor nu was het lekker en ja ik kijk er nu al naar uit om de 50 te doen!

Dips

Ik had vandaag geen ruimte voor bench dips.. en jaa ik heb vandaag de barbell triceps extensions gepakt wel een lekkere oefening is weer wat anders.. dus zo leer je ook weer een oefening bij ik deed de oefening staand en ik moet zeggen het is wel een zware oefening maar ik vond hem wel lekker te doen dus zeker voor herhaling vatbaar!

Wisselde af met dumbbell en barbell.. wat ik uiteindelijk allemaal gedaan heb als ik het me nog allemaal kan herrineren

Barbell tricep extensions:

3x12 7kg
1x10 11kg

Dumbbell tricep extensions:

1x12 10kg
1x12 9kg

Dat was dat voor vandaag.. nu lekker rusten en herstellen voor vrijdag want dat word weer knallen! squats..press..deadlift BAM!

Ik zal vanavond nog wat foto's maken dus die zal ik dan ook wel online gooien hier.. nu lekker een dikke 500kcal shake erin knallen jonge!

Ja komt goed man gewoon weer herpakken! en me telefoon is nu officieel naar de klote heb nu het scherm ook gelijk maar stuk geslagen ben klaar met dit ding, helaas moet ik 27dagen wachten maar ik denk dat me moeder het wel even voor wil schieten zodat ik volgende week een filmpje kan maken.. 4weken wachten is ook weer wat -.-

Word weer knallen jaa heerlijk! en ehm benzoylperoxide gel kan je altijd overwegen werkt zowieso wel waarschijnlijk maar dan moet je het blijven gebruiken.. ik kreeg ook een lotion van de huisarts mee en dat heet Clindamycine ltion 1% FNA maar misschien als je het niet zo erg hebt dat die benzoyl gel genoeg is..

Zal straks uiteraard weer me training posten en zal even kijken waar me moeders camera ligt dan schiet ik wat foto's.. benen gaan tenminste goed en de upperbody ook wel redelijk alleen borst loopt nog wat achter denk ik

iig hier kom ik rond 5e half6 op terug en dan zal ik wat foto's posten ook hoe ik eruit zag voor die tijd :P hoop wel dat er zo time functie op zit maar dat moet ik nog maar uitzoeken

Haha ****ed up man, ik heb zelf ook een shit telefoon.. hoef ook geen nieuwe.. heb 'm zelfs nooit meer op zak.. wil niet bereikbaar zijn.. :D gebruik mobiel alleen als wekker.. gewoon kijken of ze even voor wilt schieten, is wel zo makkelijk.. :P

Ik heb het niet zo heel erg, maar enkele puistjes.. dan zou benzoylperoxide gel wel voldoende moeten zijn lijkt mij.. iig goed om te horen dat het wel zijn werk doet!

Oke mooizo man, post die foto's vanavond maar! haha ja precies, dan kan je de verschillen zien :)

---------- Post toegevoegd Wed 26 Sep 2012 om 18:35 ----------

Goede training man!! Ook al sterk, vooral je rows! Bench press / Squats zijn ook niet verkeerd, gaat al de goede kant op. :) Mooi dat je squats ook goed gingen zonder blessures/pijntjes er aan over te houden..

Tricep extensions zijn idd wel lekker om je triceps flink te laten branden. Doe ze zelf ook wel eens in de zoveel tijd, maar dan incline barbell triceps extension. :)

Is goed bro, vrijdag word dus ook weer een mooie dag! een kcal bom shake na een training is wel lekker, dat doe ik ook altijd :D

Terug
Naar boven