Fitness Seller

Kukipushup's stronglifts/madcow log

• Topic Starter Topic Starter
haha, dat herken ik. als ik bijvoorbeeld een steile helling op moet fietsen ga ik als een speer! haal ik iedereen in! :D

hee, trouwens, wat betreft je acne... er zijn twee dingen die heel goed kunnen helpen die geen bijwerkingen hebben:

1) Elke dag een beetje warm water met zeezout over je huid smeren met een wattenschijfje, bijvoorbeeld vlak voor het slapen gaan (zie YouTube voor betere uitleg)
2) Een masker van havermout en banaan eens in de zoveel dagen (zie ook YouTube)

heeft mij in elk geval geholpen. succes ermee!

Haha ja ik heb nog geen helling geprobeerd..maar ik vind iedereen zo sloom fietsen this days..lijkt wel alsof ik harder moet.. soms dan even rustiger vanwege slechte conditie maar daarna weer verder.. kan echt niet meer sloom fietsen :P

Ik zal eens kijken naar je 2 tips! iig bedankt, maar eerlijk gezegd wil ik dit even afwachten wat ik mee heb gekregen van de huisarts. Omdat ik eigenlijk wil weten als het wel goed weg gaat dan komt het echt door die middelen maar al ga ik nu weer aankloten met meerderen spulletjes, dan weet ik nog niet door wat het is weg gegaan.

maar een masker kan ik altijd wel keer proberen en doen om de zoveel dagen.. zal eens youtuben :)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Sep 2012 om 17:51 ----------

Vandaag de training er weer op.. ben nu 2weken bezig met stronglifts en het gaat tot zover heerlijk!

Week 2 Workout 6

Squats:

2x5 38kg
1x5 44kg

4x5 50kg
1x5 54kg

Press:

1x5 20kg
1x5 30kg

3x5 34kg
2x5 38kg

Deadlift:

1x5 54kg
1x5 60kg

1x5 64kg

Opmerking: Ik voelde me rug nu wel minder branden als voorheen maar tijdens de training voel ik het toch een beetje..misschien hoort het zo omdat het geen lichte gewichten zijn wat ik optil en me rug erg belast hiermee.. Maar ja eigenlijk keer filmpje van maken en bekijken of me techniek wel helemaal goed is, misschien zit daar wel een klein foutje.

Chins:

3x10

Opmerking: ik merk wel dat ik meer kracht had in me chins dan voorheen, nog een paar workouts 3x10 en dan op naar 3x12!

waarom doe je eigenlijk andere sets dan geadviseerd in stronglifts? ik bedoel: je doet nergens 5x5...

waarom doe je eigenlijk andere sets dan geadviseerd in stronglifts? ik bedoel: je doet nergens 5x5...

Klopt.. dat is omdat ik nog beetje de feeling wil krijgen en mezelf af en toe nog eens willen testen..zoals vandaag wou ik mezelf 5x5 aanhouden met squats

Maar dan wil ik toch nog even wat meer en word het:

4x5 50kg
1x5 54kg

het is samen eigenlijk 5x5 en zo had ik het voor nu even gedaan, maar ben nu 2weken bezig en wou serieus beginnen met warmup sets erbij etc aankomende week of misschien na week 3. Wou nog even wennen en het is omdat ik met meer kg begon dan wat ook geadviseerd word..ik zat vandaag op een 54kg squat maar dat zou pas in week 5 plaats moeten vinden.

Het is dus voor nu expres gedaan maar straks doe ik warmup sets erbij en 5x5 en dan zak ik wat terug in kg..

dan word het gewoon squats 5x5 met wat minder kg als 50 laten we zeggen 46 ofso, ik snap alleen die warmup sets nog niet helemaal dus was al aan het uitzoeken en puzzelen wat ik het lekkerste vind.

Edit: Heb nog even gekeken en nu laten vertalen in Nederlands, ook even in je log omdat ik daar al eerder keek voor de warmup sets..

Zie bijvoorbeeld dit in je log:

Squats
2x5x20kg
1x3x30kg
1x2x30kg
5x5x40kg

En zo hoort het ook nu begrijp ik.. 2 sets van 5 reps met lege stang (20kg) bij elke oefening.. dan 1x3 en 1x2 zodat je niet moe word voor je werk sets ofso als ik het goed begrijp.

Dus dat zou betekenen als ik bijvoorbeeld me press erbij pak dat ik het zo volgens mij moet doen.

2x5 20kg (lege bar)
1x3 24kg
1x2 24kg

Bijvoorbeeld als warmup, en dan 5x5 30kg bijvoorbeeld als werkset.

Laatst bewerkt:
Yes... 2x5 met de lege stang, dan in stappen van 10 of 20 kg richting je doelgewicht. Tenzij je nog kleine gewichten hanteert, dan ook kleinere stapjes. Als je maar minstens 4 warmup setjes doet waarvan de eerste twee lege stang en de laatste twee 3 en 2 reps.

Oke bedankt voor de bevestiging! :) Ik snap het nu en zal het direct meenemen de eerst komende training!

Vind dat 2weken wel lang genoeg zijn om in te komen en wat met de sets te prutsen nu lekker de geadviseerde warmup sets pakken en 5x5!

In :p

Nog steeds niet aan een split begonnen?

In :p

Nog steeds niet aan een split begonnen?

yeah buddyy:cool:

Haha nee stronglifts he :P moet nog zeker 10weken en dat kan meer worden als ik er lekker op blijf gaan..

Ligt er ook maar net aan of het ook nog leuk blijft, misschien dat ik na 12weken wel split wil gaan doen en stronglifts zat ben.. maar zowieso 12weken volhouden en hopelijk komt er een mooie progressie!

Haha ik vind split fijner omdat de 'selectieve' oefeningen makkelijker uit te voeren zijn waardoor ik het idee heb dat ik er meer uit kan halen :p

Volgens mij haal je er ook veeel meer uit.. tenminste als je een goed split schema heb. Ik vind stronglifts nu wel fijn zo bouw je goeie krachtmassa op voor straks en leer je de technieken van goeie compounds, die je later dan in je split kan toevoegen..

Alleen ik mis oefeningen wel.. zoals curls nu voelt het alsof ik me armen niet goed mee train maar dat zal misschien wel tussen me oren zitten..

iig nog 10weekjes doorzetten en dan wellicht kijken voor wat anders :)

Haha ga gewoon een goed splitschema in elkaar zetten :P . Kun je weekje split proberen en als niet bevalt kun je altijd weer gaan strongliften.

hahah neeeujj blijf zeker nog 10weken bij stronglifts! Gaat wel lekker tot nu toe.. vanaf maandag de warmup sets toevoegen en de serieuze 5x5 sets, ik vermaak me wel de aankomende 10weken :)

Hoop hier juist goeie krachtbasis mee te krijgen voordat ik aan een split schema begin, en natuurlijk ervaring en techniek van compounds.

Week 3 Workout 7

Squat

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 40kg

5x5 50kg

Bench

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 30kg

5x5 40kg

Rows

2x5 30kg
1x3 34kg
1x2 34kg

5x5 40kg

Dips

3x8 20kg

hahah neeeujj blijf zeker nog 10weken bij stronglifts! Gaat wel lekker tot nu toe.. vanaf maandag de warmup sets toevoegen en de serieuze 5x5 sets, ik vermaak me wel de aankomende 10weken :)

Hoop hier juist goeie krachtbasis mee te krijgen voordat ik aan een split schema begin, en natuurlijk ervaring en techniek van compounds.

Compounds blijven altijd de basis

Week 3 Workout 8

Squat

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 40kg

5x5 54kg

Press

2x5 20kg
1x3 20kg
1x2 30kg

5x5 34kg

Deadlift

1x5 30kg
1x5 40kg
1x3 40kg
1x2 50kg

1x5 68kg

Chins

4x10
1x8

Training er weer op.. lekker man straks week 4 alweer in!

Week 3 Workout 9

Squats

2x5 20kg
1x3 30kg
1x2 40kg

5x5 54kg

Bench

2x5 20kg
1x3 20kg
1x2 30kg

5x5 44kg

Rows

2x5 30kg
1x3 30kg
1x2 38kg

5x5 44kg

Dips

1x8 25kg
1x10 30kg
1x12 30kg
1x10 35kg
1x8 40kg

Dips met bw+ 40kg? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Geen benchdips hoop ik he?

goed vol te houden nog :D ?

Dips met bw+ 40kg? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Geen benchdips hoop ik he?

Als bw bodyweight betekent, dan ja. En waarom hoop je eigenlijk geen benchdips?

Benchdips + 40kg op je schoot.. denk dat dat genoeg zegt :p

Ik wil gemakkelijk zeggen hier .. maar het is zeker goed vol te houden maar niet gemakkelijk.. Vooral de squats zijn de boosdoenders he voor de rest is alles nog goed te doen alles gaat eigenlijk prima.

Alleen had een klein pijntje in me rechter bovenbeen maar heb even wat strek/stretch oefeningen gevraagd en opgezocht en hopelijk helpt dat een beetje heb er nu niet veel last van nadat ik me gestrekt had dus hopelijk blijft dat zo!

Maar ja ik moet nu nog 9weken en ik denk dat ik straks wel echt moet knokken om te blijven trainen of om door te zetten om die 12weken af te maken.. tenminste dat vermoed ik in andere logs heb ik gelezen dat in week 8 het pas zwaar word dus nu nog even genieten, en straks bikkelen!

Dit plaatje past wel goed bij het kleine pijntje in me bovenbeen of de dag na de squats..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben iig goed op weg :)

Nette training bro! Ziet er goed uit, en ook mooi om te zien hoe gemotiveerd je bent! Ga zo door man..

En vooral om denken met squats om je knieën goed naar buiten te drukken, want dat kan ook smerige blessures veroorzaken.. had het zelf eens gehad met eerste keer ATG squats doen.. en een beetje stretchen is zeker niet verkeerd. :)

Ik zal je vanaf nu ook trouw volgen :P

Thnx bro! Het ziet er zeker goed uit ja alleen we zijn er nog lang niet :) die motivatie zit echt wel goed ! ik wil echt nog heel wat halen in het gebied van BB/fitness.. en ik stop niet voordat dat gebeurd is en misschien stop ik wel niet tot ik op een bepaalde leeftijd niet meer kan.. zoveel motivatie giert er in me lichaam en doordat ook mentaal.

Ik zal niet weten hoe trots ik zal zijn als ik die 65kg aan tik..maar helaas gaat dat niet zomaar ! in me handtekeningen heb ik ook nog wat goals wat leuk is om te halen, ik haal die allemaal wel in die 9weken hoop ik.. moet zeker te doen zijn en dat vind ik al aardig wat kg's dan kunnen we door naar de 100 :)

Ben benieuwd of ik volgende week zaterdag nog wat aangekomen ben.. zat op 57.5 en hoop zeker 57.7 te halen ofso als het maar iets is..heb me schema verandert en eet nu echt nog ziek veel meer dus eigenlijk zou je haast zeggen van wel maar wie weet

Over de squats dat doe ik inderdaad soms voel ik me knieën ook wel eens maar niet echt super veel pijn..pijntje in me bovenbeen voor nu weggetrokken maar het stretchen blijft er zeker in.

------------------------------------------------------------------------

Zal nu weer even in me telefoon zetten wat ik maandag ga doen, is weer het weekje van 2x deadlift en press ..vind ik heerlijk :lick:

het gaat zo lekker.. eerst kon ik me neef (ongeveer 65kg) niet eens optillen dat is zo een 3maanden terug nu tilde ik me vader op van minimaal 100kg was wel zwaar haha. Vooral me kuiten gaan echt goed me rug krijgt al een beetje het vleugel figuur.. en ja ik hoop dat binnenkort de spieren nog wat meer doorkomen op me quads dat vind ik echt bruut en dan hopen dat me borst nog wat doorkomt maar dat komt wel goed uiteindelijk :D

Ben benieuwd naar me stats over 3weken dan zal ik het weer eens na meten.. en posten!

Voor nu i'm out

Terug
Naar boven