XXL Nutrition

Kuurtje op iets latere leeftijd

Bezoekers in dit topic

Wat een advies! Blijkt maar weer dat iedereen zomaar van alles kan dumpen op een forum!
Zeiksnor. Als je zelf niets te melden hebt, typ dan niet.
 
Voor mij is dit een eerste kennismaking met aas.
Ik denk dat ik, na jaren als natty getraind te hebben en al een poos op een plateau zit, eens wil ervaren hoe het is om "on" te zijn.

Wat betreft het verlies van gewonnen spiermassa ben ik er me van bewust dit een reële mogelijkheid is.

Ik begrijp het idee/principe van trt, maar nu ben ik daar zeker nog niet aan toe.
Ik respecteer dit. Maar houd wel in ogenschouw, je gaat van een koude kermis thuiskomen als je denkt je gehuurde massa te kunnen behouden. Er is totaal niks gezonds aan het jojo effect van on en off gaan, want je gaat na een tijd weer evengoed ON. Dit blijft niet bij 1 kuurtje. Misschien heb je nergens last van na je pct en herstel je snel, misschien niet.
 
Ik respecteer dit. Maar houd wel in ogenschouw, je gaat van een koude kermis thuiskomen als je denkt je gehuurde massa te kunnen behouden. Er is totaal niks gezonds aan het jojo effect van on en off gaan, want je gaat na een tijd weer evengoed ON. Dit blijft niet bij 1 kuurtje. Misschien heb je nergens last van na je pct en herstel je snel, misschien niet.

Ok, ik begrijp dat het idd niet zo gezond is dat je lichaam zich steeds moet herstellen na een kuur. Zoals je zelf zegt het "jojo" effect van steeds on/off te gaan.

Stel, puur hypothetisch dat ik altijd on zou blijven adhv het blast/cruise principe en later eventueel zou overstappen op trt, wie kan mij dan aantonen welk effect dit Op langere termijn zal hebben?
Ik snap dat dit afhankelijk is van meerdere factoren zoals welke middelen, welke dosis, welke termijn, opvolging door een arts,...
Zijn daar wetenschappelijk studies over gedaan?
 
Is het moeilijk te accepteren dat iemand een testokuur wil ervaren ?
wat er nadien gebeurt zie je vanzelf, misschien gaat ie wel cruisen en dat weer low dose kuurtje, of niks.
 
Hey bull, daar is absoluut niks mis mee. Maar je hebt geen flauw idee hoe het gaat uitpakken. Voor hetzelfde geldt dat hij niet lekker herstelt. Dan wil je gauw weer naar een volgend kuurtje grijpen om het gevoel van on te hebben. Ik bekritiseer absoluut niet maar enigszins wat zorgen hierbij is toch helemaal niet misplaatst? Het zijn immers hormonen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Hey bull, daar is absoluut niks mis mee. Maar je hebt geen flauw idee hoe het gaat uitpakken. Voor hetzelfde geldt dat hij niet lekker herstelt. Dan wil je gauw weer naar een volgend kuurtje grijpen om het gevoel van on te hebben. Ik bekritiseer absoluut niet maar enigszins wat zorgen hierbij is toch helemaal niet misplaatst? Het zijn immers hormonen.
Dat begrijp ik, maar met 47j lijkt me dat iemand zelf wel verstandig genoeg is. Ook schrijft ie medische achtergrond te hebben en 31j trainingservaring. Hij kan ook prima herstellen.
krollebol bloedwerk vooraf laten doen , om te kijken hoe je er nu voorstaat ?
 
Stel dat ik eenmalig een kuur test 250mg van een 12tal weken doe, en ik gain hierop enkele kilo's hoeveel gaan daarvan blijven hangen, ervan uitgaande dat ik na de kuur gewoon goed mijn trainings routine en eetschema blijf volgen?
Deze vraag omdat ik bij ons in de gym al enkele gasten heb zien passeren die, als ze On zijn echt wel sterk zijn en duidelijk gegroeid, maar als ze Off gaan zie ik die bijna letterlijk leeglopen.
Dat eenmalige dat kun je beter uit je hoofd zetten, je zal gainen en heer en meester voelen tijdens je training. Na het kuren zul je terugvallen in alles en dan komt het psychologische aspect om de hoek kijken.
 
Dat eenmalige dat kun je beter uit je hoofd zetten, je zal gainen en heer en meester voelen tijdens je training. Na het kuren zul je terugvallen in alles en dan komt het psychologische aspect om de hoek kijken.
Op deze dosis, en met test only valt dat wel mee.

edit: Weet nog wel een kennis van mij toen, die in 1 jaar 2 kuren deed en later niets meer. (@36j)

1e kuur: 60mg D-Bol 6 weken
12 weken Test E 750mg EW

2e kuur
zelfde als 1e met aanvullend 600mg Deca 12 weken.

Die is compleet ingestort, zowel lichamelijk als geestelijk.
 
Laatst bewerkt:
Op deze dosis, en met test only valt dat wel mee.

edit: Weet nog wel een kennis van mij toen, die in 1 jaar 2 kuren deed en later niets meer. (@36j)

1e kuur: 60mg D-Bol 6 weken
12 weken Test E 750mg EW

2e kuur
zelfde als 1e met aanvullend 600mg Deca 12 weken.

Die is compleet ingestort, zowel lichamelijk als geestelijk.
Denk met 31 jaar gym ervaring dat deze man uit elkaar klapt na z’n 1e kuur.

En ja er zijn altijd jongens die komen en gaan.. heb ze door de jaren heen wel gezien, na 6 mnd onherkenbaar sterk vol vocht en 3 mnd verder nooit weer gezien.

Dus het psychologische vlak speelt zeker een rol met steroïden gebruik.
Er zijn niet zoveel mannen die al meer dan 30 jaar ijzer vreten. Wij als senioren worden dan al snel oude seniele kerels genoemd door de jonkies. Maar ik weet één ding zeker mocht mijn gezond niet verstek gaan dan train ik over 20 jaar nog!
 
Afgelopen week vrijdag mijn bloedresultaten binnengekregen. Als ruimschoots binnen de referentiewaarden.
Zaterdag eerste 150mg test erin. Heb de Injectie zelf gezet. Vooraf Toch wel wat stress, maar stelde uiteindelijk niet zo veel voor.
Eigenwijs als ik ben toch beslist om gedurende eerste 3 weken winstrol 50mg p/d bij te nemen.

Bevindingen tot nu toe: afgelopen nacht om 4u zonder aanleiding wakker geworden. Kon ook niet meer in slaap geraken. Overdag veel energie en totaal Niet moe
Tijdens mijn trainings vandaag waren mijn focus en drive ook beter als standaard. Recuperatie tussen sets ging naar mijn aanvoelen ook een stuk sneller. Ik ervoer ook een betere spierpomp.

Misschien had ik vandaag gewoon een goede dag, maar ik vermoed dat de Winstrol hier toch voor iets tussen zit 🤔
 
Op deze dosis, en met test only valt dat wel mee.

edit: Weet nog wel een kennis van mij toen, die in 1 jaar 2 kuren deed en later niets meer. (@36j)

1e kuur: 60mg D-Bol 6 weken
12 weken Test E 750mg EW

2e kuur
zelfde als 1e met aanvullend 600mg Deca 12 weken.

Die is compleet ingestort, zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik realiseer me wel terdege dat er na de kuur een rebound effect zit aan te komen.
Ik denk (hoop) dat ik matuur genoeg ben om dit op een goede manier door te komen.

Die kennis van jou zat ook wel aan een "tamelijk" hoge dosering lijkt me 🤔
 
Ik realiseer me wel terdege dat er na de kuur een rebound effect zit aan te komen.
Ik denk (hoop) dat ik matuur genoeg ben om dit op een goede manier door te komen.

Die kennis van jou zat ook wel aan een "tamelijk" hoge dosering lijkt me 🤔
Denk dat je de context ervan niet snapt
 
Afgelopen week vrijdag mijn bloedresultaten binnengekregen. Als ruimschoots binnen de referentiewaarden.
Zaterdag eerste 150mg test erin. Heb de Injectie zelf gezet. Vooraf Toch wel wat stress, maar stelde uiteindelijk niet zo veel voor.
Eigenwijs als ik ben toch beslist om gedurende eerste 3 weken winstrol 50mg p/d bij te nemen.

Bevindingen tot nu toe: afgelopen nacht om 4u zonder aanleiding wakker geworden. Kon ook niet meer in slaap geraken. Overdag veel energie en totaal Niet moe
Tijdens mijn trainings vandaag waren mijn focus en drive ook beter als standaard. Recuperatie tussen sets ging naar mijn aanvoelen ook een stuk sneller. Ik ervoer ook een betere spierpomp.

Misschien had ik vandaag gewoon een goede dag, maar ik vermoed dat de Winstrol hier toch voor iets tussen zit 🤔
Je had ook gelijk 300mg kunnen zetten, dan zit je bloedspiegel sneller op niveau. Dacht eerder dat je ergens schreef dat je medische achtergrond hebt...

Zou je je bloedwerk willen delen hier ?
(privégegevens weghalen)

Kan je op een briefje meegeven dat je HDL al zakt op de Winny tabs
 
Je had ook gelijk 300mg kunnen zetten, dan zit je bloedspiegel sneller op niveau. Dacht eerder dat je ergens schreef dat je medische achtergrond hebt...

Zou je je bloedwerk willen delen hier ?
(privégegevens weghalen)

Kan je op een briefje meegeven dat je HDL al zakt op de Winny tabs
Ik ben idd vpk van opleiding.
De reden dat ik ervoor kies om niet te frontloaden, maar rustig op te bouwen is de volgende:
In de geneeskunde wordt dit vaak gedaan.
indien de patiënt slecht reageert op bepaalde medicatie men dan nog tijdig kan bijsturen.
Vooral bij medicatie met een trage afgifte is dit toch wel een belangrijk aandachtspunt.
Dit omdat deze medicatie nog lang na toediening werkzaam blijft.
Dit heeft uiteraard wel betrekking op medicatie en niet op steroiden, maar het idee erachter is hetzelfde.

Ik zal vanavond of morgen mijn bloedresultaten posten.
 
De hele frontload met winny nota bene is gewoon zo onnodig. Medische kennis en niet eens doorhebben dat je gewoon standaard met 1 compound begint ipv met meerdere. Kom op man 😂
 
Ik ben idd vpk van opleiding.
De reden dat ik ervoor kies om niet te frontloaden, maar rustig op te bouwen is de volgende:
In de geneeskunde wordt dit vaak gedaan.
indien de patiënt slecht reageert op bepaalde medicatie men dan nog tijdig kan bijsturen.
Vooral bij medicatie met een trage afgifte is dit toch wel een belangrijk aandachtspunt.
Dit omdat deze medicatie nog lang na toediening werkzaam blijft.
Dit heeft uiteraard wel betrekking op medicatie en niet op steroiden, maar het idee erachter is hetzelfde.

Ik zal vanavond of morgen mijn bloedresultaten posten.

E valt niet veel van bij te sturen, dan had je Prop moeten kiezen. verder is het geen Tren, dus dat zal flink meevallen. Je fucked meer op met 50mg Winny erbij dat Test only.
Als je dan vanuit medisch oogpunt kijkt, had je Oxandrolone gepakt ipv Winstrol(Var is stukken 'veiliger')
 
De term "frontloaden" is op winny niet van toepassing omdat ik vanaf dag1 al op 50mg zit, en deze dosis ook ga blijven aanhouden.
Winny wordt snel opgenomen, maar ook snel afgebroken. Als ik er slecht op zou reageren kan ik gewoon de dosis verlagen of volledig stoppen.

Ik weet dat er meestal wordt geadviseerd om het bij een eerste kuur gewoon bij test te houden en niet te stacken met andere middelen, maar ik ben soms nogal eigenzinnig.
 
De term "frontloaden" is op winny niet van toepassing omdat ik vanaf dag1 al op 50mg zit, en deze dosis ook ga blijven aanhouden.
Winny wordt snel opgenomen, maar ook snel afgebroken. Als ik er slecht op zou reageren kan ik gewoon de dosis verlagen of volledig stoppen.

Ik weet dat er meestal wordt geadviseerd om het bij een eerste kuur gewoon bij test te houden en niet te stacken met andere middelen, maar ik ben soms nogal eigenzinnig.
Kick start is het eigenlijk:
om 16u zit je op 25mg en om 00:00u op 12.5mg enz.. Als ik schrijf dat je HDL gefucked wordt en je leverwaarde ook aangetast, lijkt me dat niet medisch doordacht
 
Kick start is het eigenlijk:
om 16u zit je op 25mg en om 00:00u op 12.5mg enz.. Als ik schrijf dat je HDL gefucked wordt en je leverwaarde ook aangetast, lijkt me dat niet medisch doordacht
Heeft idd een negatieve invloed op HDL.
Ik denk echter dat dit nog wel zal meevallen na 3 weken gebruik.

De vraag is ook in hoeverre het medisch verantwoord is om wat voor soort steroiden dan ook te gebruiken 🤔
 
E valt niet veel van bij te sturen, dan had je Prop moeten kiezen. verder is het geen Tren, dus dat zal flink meevallen. Je fucked meer op met 50mg Winny erbij dat Test only.
Als je dan vanuit medisch oogpunt kijkt, had je Oxandrolone gepakt ipv Winstrol(Var is stukken 'veiliger')
Klopt idd dat ik dan beter had gekozen voor test met een snellere afgifte.
Het is trouwens jou advies dat ik volg om 2x p/w een gelijke dosis test e te zetten.
Je hebt in je advies ook niet gesproken over een frontload hoor.
 
Back
Naar boven