XXL Nutrition

Kwark: slecht idee voor het slapen gedaan tijdens de cut ?

Bezoekers in dit topic

artrixi

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
205
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
In kwark zit redelijk wat melksuiker (lactose) een eenvoudig koolhydraat. Vroeg me dus af of je kwark beter niet 's avonds kan eten tijdens de cut voor maximaal vetverlies ?

Alvast bedankt
 
In kwark zit amper carbs hoor.
 
let wel op, als je wedstrijd-droog wilt staan kan je beter helemaal geen zuivel binnen krijgen tijdens de cut, gaat onder je huid zitten ;)
 
Echt heel erg veel carbs zitten er nou ook weer niet in, maar een nacht proteïne shake met micellar caseïne gemaakt met water is een goed alternatief.
 
Tonijn is een beter alternatief, shakes zou ik niet drinken voor het slapen gaan, want dan moet je s'nachts naar de wc.
 
Tonijn is een beter alternatief, shakes zou ik niet drinken voor het slapen gaan, want dan moet je s'nachts naar de wc.

Is bij iedereen verschillend.

Ik drink vaak voor het slapen gaan nog 1-2 liter water, als ik me dan ff aftrek dan moet ik even later pissen en hoef ik ook niet me bed uit midden in de nacht.:D
 
let wel op, als je wedstrijd-droog wilt staan kan je beter helemaal geen zuivel binnen krijgen tijdens de cut, gaat onder je huid zitten ;)

Alleen interessant de laatste week of 2. Verder niet relevant.

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

In kwark zit redelijk wat melksuiker (lactose) een eenvoudig koolhydraat. Vroeg me dus af of je kwark beter niet 's avonds kan eten tijdens de cut voor maximaal vetverlies ?

Alvast bedankt

Nee hoor, is geen probleem. Sterker nog, de calcium uit zuivel schijnt zelfs positief te werken.
 
In kwark zit redelijk wat melksuiker (lactose) een eenvoudig koolhydraat. Vroeg me dus af of je kwark beter niet 's avonds kan eten tijdens de cut voor maximaal vetverlies ?

Alvast bedankt

Kan prima hoor.
 
Lactose word maar langzaam opgenomen in het lichaam.

Melkproducten hebben een zeer lage gi waarde van zo'n 30 (volle melk zelfs 27)
Kwark bevat veel eiwit, wat de opname weer vertraagd, dus ik denk dat de gi van kwark te vergelijken valt met volle melk.

Ter vergelijking, de gi waarde van volkorenpasta en zilvervliesrijst is zo'n 50

Deze carbs hebben dus maar een heel langzame energie afgifte gedurende de nacht, zou hier niet over wakkerliggen als ik jou was ;)

Daarnaast helpt zoals al gezegd de calcium om de vetopslag te verminderen en het metabolisme een beetje op te voeren
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven