- Waardering
- 359
Heb hier toch mijn bedenkingen bij, en als je het serotonine-syndroom hebt kan je toch gewoon stoppen met whey en tryptofaan dat het terug over gaat..

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb hier toch mijn bedenkingen bij, en als je het serotonine-syndroom hebt kan je toch gewoon stoppen met whey en tryptofaan dat het terug over gaat..

Ik neem zelf citalopram (30mg), ben ik erg over te spreken, maar ik weet niet waarom je het gebruikt dus weet niet of ik het je dan kan aanraden, maar neem maar aan dat je onbeperkt whey kan scheppen.
onzinAls de Tryptofaan in je voeding genoeg was om je serotonine level in orde te houden had je geen SSRI hoeven nemen.
ssri's voor sociale angst (was het dat niet wat je had?) had je moeten weten dat ssri's daarvoor helemaal niet werken, doe eens wat meer researchWat, is toch zo, als je de verschijnselen hebt kan je gewoon minderen met whey..
Ik neem nu ook Citalopram (Cipramil), 40mg en Prothiaden (25mg, ben nog aan het opbouwen) ook grotendeels voor irreële angst.. Voel er eigenlijk wel niet zo veel van en neem het nu toch al bijna 5 weken.. Het is trouwens al de 7de anti-depressiva die ik neem zonder veel effect..
Het zou me sterk verwonderen dat je door whey en eiwitrijkvoedsel het serotonine-syndroom zou kunnen ontwikkelen, zal het voor het zekerste toch eens vragen aan m'n psychiater.
ssri's voor sociale angst (was het dat niet wat je had?) had je moeten weten dat ssri's daarvoor helemaal niet werken, doe eens wat meer research

ssri's voor sociale angst (was het dat niet wat je had?) had je moeten weten dat ssri's daarvoor helemaal niet werken, doe eens wat meer research
je kan de 2 wel combineren als je heel voorzichtig bent, de kans op serotonine syndroom is er, maar dan wel enorm klein... als je oplet kan het (tryptophaan uit je voeding is normaal helemaal geen probleem)
Idd, sociaal en algemene angst ook.. Idd, is nu ook de laatste SSRI die ik probeer.
Idd, nardil, maar wil eerst nog wat gewone AD's uittesten vooraleer ik MAO-remmers probeer.. MAO is eigenlijk de laatste optie..
Dus extra eiwitten (uit supps en voeding) kunnen geen kwaad in combinatie met Anti-depressiva?
dan heb je enorm veel geluk, er is wel een kans dat ze werken maar die is zo klein dat het eigenlijk belachelijk is om die in te zetten als eerste middel
dr bob forum kan je duizenden reports lezen van mensen die verschillende middelen uitgeprobeert hebben, nardil blijft het meest effectieve
maar de hoeveelheid serotonine in je kopf is toch niet hetzelfde als de heropname?
de symptonen van serotonine syndroom kennen en dan langzaam meer uit je voeding en sups halen, maar normaal kan het geen kwaad die kans is enorm klein, als je veilig bent kan je zelfs verschillende antidepressieva's combineren en dat heeft wel wat meer effect dan tryptophaan
Nardil, solian (in lage dosis tegenovergestelde effect dan hogere dosis), lyrica, benzo's, opiaten (dat is meer een last resort) zijn de enige middelen die echt effectief zijn voor sociale angst
Hoe bedoel je?
Argument?
Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen te weinig serotonine aanmaken, waarschijnlijk doordat L-Tryptofaan niet goed omgezet kan worden in serotonine. Het kan komen door een genetische afwijking waardoor er niet genoeg van een bepaald enzym wordt aangemaakt dat nodig is voor de conversie, of het kan komen doordat men te weinig L-Tryptofaan binnen krijgt.
Met veel eiwitten eten kun je geen angsstoornis voorkomen tog?
Citaat:
Origineel gepost door Winterpeen
maar de hoeveelheid serotonine in je kopf is toch niet hetzelfde als de heropname?
Hoe bedoel je?
De heropname van serotonine en de hoeveelheid serotonine in je lichaam is toch niet hetzelfde? Met veel eiwitten eten kun je geen angsstoornis voorkomen tog?
Anti depressiva is nergens goed voor man. Ik heb het een tijd gebruikt en kan niet echt zeggen dat het mijn problemen oplost. Je kan beter wat met je problemen gaan doen en een zo normaal mogelijk leven proberen te lijden dan heb je die zooi niet nodig.
Ik heb het een tijd gebruikt en kan niet echt zeggen dat het mijn problemen oplost.

ik dacht dat je wilde zeggen dat depressie perse word veroorzaakt door een serotonine tekort zoals sommige bedrijven nogal veel claimen
De enige middelen die voor mij werken zijn stimulanten (MDMA, amphetamine, cocaine etc...) benzo's werken niet voor mij, alcohol werkt niet, opiaten werken zelfs niet, GHB werkt ook niet
downers hebben geen enkel effect op mij
kratom kan wel verslavend werken, alhoewel ik er van overtuigd ben dat je opiaten op een veilige manier kan gebruiken
http://opioids.com/antidepressant/opiate.html
voor andere mensen werken dan weer alleen psychedelics, ik blijf me verbazen hoe dingen die werken voor de een niet werken voor de ander
de symptonen van serotonine syndroom kennen en dan langzaam meer uit je voeding en sups halen, maar normaal kan het geen kwaad die kans is enorm klein, als je veilig bent kan je zelfs verschillende antidepressieva's combineren en dat heeft wel wat meer effect dan tryptophaan
Nardil, solian (in lage dosis tegenovergestelde effect dan hogere dosis), lyrica, benzo's, opiaten (dat is meer een last resort) zijn de enige middelen die echt effectief zijn voor sociale angst
Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen te weinig serotonine aanmaken, waarschijnlijk doordat L-Tryptofaan niet goed omgezet kan worden in serotonine. Het kan komen door een genetische afwijking waardoor er niet genoeg van een bepaald enzym wordt aangemaakt dat nodig is voor de conversie, of het kan komen doordat men te weinig L-Tryptofaan binnen krijgt.