MuscleMeat

Lab analyses whey Body&Fit en XXL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Punt is dat dit geen geen labo rapport is. Welk lab heeft de test gedaan? Geen naam, geen handtekening, geen adres. Helemaal niets Dit lijkt in de verste verte niet op iets wat een lab afgeeft namelijk. Dit is een anoniem stukje dat iedereen kan invullen. Hier kunnen we niks mee. Er moet toch bekend zijn welk lab de tests heeft gedaan en het officiele en getekende rapport kunnen overleggen?

Eerlijk is eerlijk hé mannen ! Met zo een pdf kan iedereen komen uiteraard...

Welk lab was het?

Alleen de persoon die dit heeft geregeld weet dat.

PDF gemaakt door Jordi in Word 2013 op 15 november om 16:38.

Voor de transparantie zou het wel goed zijn als de naam van het lab bekend was en het OFFICIËLE rapport

210eo9f.png

Laatst bewerkt:
Als iemand nou even antwoord op die specifieke vraag heeft !?
het lijkt inderdaad een klad blokje..

welk lab is dit geweest ?
of kan die gene die jullie geld afgeroffeld(genomen) heeft dat NIET vertellen...

Idd.. Laten we B&F dan ook de kans geven om dit goed uit te zoeken...

Nou ben ik direct weer de fanboy volgens jordi, maar dat neem ik zeker ten lieve..

Ik vind het apart dat er geen lab en datum wordt genoemd bij de resultaten. Ik neem aan dat deze gegevens gewoon beschikbaar zijn, toch?

goed topic, lekker druk ook

Ik zie dat de DUMAS methode is gebruikt, welke de hoeveelheid stikstof in een sample kan meten. Dit meet dus alles met stikstof erin, niet alleen de aminozuren die erin horen te zitten. De onafhankelijke test die is uitgevoerd door de donateursgroep heeft gebruik gemaakt van massaspectrometrie, oneindig veel accurater en die toont ook aan dat er meer glycine inzit dan hoort. De DUMAS methode zou dan ook toegevoegde glycine of eigenlijk toegevoegd whatever meetellen alszijnde eiwit. Omdat dat niet kan met de methode die ze hebben gebruikt. DUMAS is gebruikt, wat de hoeveelheid stikstof bepaald (aminozuren bevatten allen stikstof). Zoiets is een vrij indirecte methode om de hoeveelheid eiwit te schatten. Is een tegenhanger van de kjeldahl, allebei cheap en relatief eenvoudig uit te voeren, maar geven je weinig informatie.

Dit is natuurlijk de kern van de hele zaak en wel van 2 kanten. Heb zelf enig verstand van chemie en (veel meer) van recht en volgens mij gaat het als volgt (in lekentaal):

Iedereen met enig verstand en met name veel interesse in voeding kan op zijn klompen aan voelen wat hier aan de hand is.

De werkelijke kwaliteit van het betreffende product bij XXL is kennelijk gewoon beter dan bij B&F. Zij kunnen dit staven met eigen onderzoek en dat is kennelijk nu ook bevestigd middels deze uitkomsten. Dit is met name goed nieuws voor die rechtgeaarde voedingsadept die het maximale uit zijn voeding wil halen.

B&F daarentegen komt in dat onderzoek waarbij op manier x is getest minder uit de test maar presenteert daar nu zelf andere testresultaten bij waarbij op manier y is getest die hun claim onderbouwen. Dat als je op diezelfde wijze ook het product van XXL zou testen ze nog hoger uit zouden komen doet daar niets aan af. B&F is daarmee juridisch 'ingedekt' voor wat betreft hun claim.

Of deze manier van handelen laakbaar, infaam of anderszins is moet ieder voor zich maar bepalen. De uiteindelijke schade voor B&F zal vermoedelijk reuze meevallen daar het grote gros van hun klanten niet op dezelfde wijze met supplementen bezig is als een handvol mensen op dit forum en het dus niet begrijpt of er eigenlijk niet in geinteresseerd zijn. Nog los van het feit dat voor veel mensen ook de 'relatieve' lage prijs ook belangrijk is.......

Beschuldigingen van smaad, laster en dergelijke ach ik zou daar allemaal niet zo zwaar aan tillen. Op een forum ventileren mensen nu eenmaal hun mening en gelukkig mag dat nog in dit land. Al vind ik juist een enkele opmerking van B&F richting Galen al een hellend vlak op gaan niet alleen op juridisch vlak maar met name op het zakelijke en menselijke vlak. Maar dit alles betreft uiteraard enkel maar mijn mening zonder enig zakelijk belang bij dit alles.

Officiele verklaring en labtest van onze producent Aminolabs. De test is zeer recent, Juli 2014.
Nog iets: je gaat dus je producent naar een labtest vragen, die is uiteraard heel objectief ... :rolleyes:

Even een subjectieve "test" (lol, DUMAS) gaan vergelijken met een test aangevraagd én uitgevoerd door een onpartijdige aanvrager en uitvoerder (de consument wil gewoon informatie, ongeacht de leverancier).

Btw, PR 101: geef de klant nooit de schuld ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven