XXL Nutrition

Lafaard valt meisje aan

De groep die haar nu pijn doet, is echt niet de groep waartoe ze wil behoren. En die groep wil dat blijkbaar ook niet. Bemiddeling om dus vriendjes te worden helpt echt niet. Ze wordt NIET geslagen en uitgesloten door haar eigen vriendenkring.

1) hoe weet je dat zij uberhaubt een vriendenkring heeft en niet het pispaaltje is van de hele school?
2) is dat uberhaubt relevant? maakt weinig uit door welke groep het is als je gepest wordt. (waarom begin je trouwens over bemiddeling om vriendjes te worden? dat zei ik toch nergens:scratch:)

Ik begrijp waar deze onzin van deze jonge vandaag komt: groepsdruk en stoer willen doen, maar niet man genoeg zijn om een jongen aan te pakken. Dat neemt niet weg dat mijn dochter dan slachtoffer zou zijn van dergelijk gedrag en ik dit dus moet stoppen. Daar de ouders, vrienden, school, politie, niks doet;
Ik heb het in mijn naaste omgeving meerdere malen meegemaakt.

ik zou hem dus ook niet aanpakken om hem te doen bloeden of zo. Hem gewoon effe duidelijk maken dat dergelijke actie tegen mijn dochter een bepaald gevolg heeft. Namelijk wat pijn, zonder permanente schade.

ER is GEEN alternatief, geloof me vrij.
Wie denkt dat even met de ouders gaan praten veel zal uithalen is zeer naïef.

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

Er sprake van een digitale klopjacht, wat in dit geval wat overdreven is. Dat geef ik toe. Daarom dat ik het ook tot mezelf betrok en zei wat ik zou doen moest ik de vader van dit meisje zijn.
Dat een andere bende deze jongen in elkaar timmert, is al even erg.
Nogmaals, de jongen hoeft echt niet lam geslagen te worden; Een soort pedagogische tik, wat bij dergelijke jongens, in onze HUIDIGE samenleving het enige is wat werkt.

Alsof slaan de ontwikkeling van een kind bevorderd :roflol:

Zo'n gast is echt niet te redden, kijk hoe hij erbij loopt, hoe hij praat etc.
Deze gast gaat of de onderwereld in, of hij wordt een uitkeringzuiger..
Beter opruimen dat soort lui, kost enkel geld en cyberspace (filmpje is toch al gauw een paar MB)

Ja, alsof een sterker iemand op een zwakker iemand zijn zin maar mag doen

Neen, gewoon aktie --> reactie
dat is het hele probleem.
Gastje is 15.
Hoe hard iedereen ook mag roepen dat je op die leeftijd wel mag verwachten dat je de gevolgen kunt overzien, vanuit de neurbiologie blijkt dat ze de (lange-termijn)gevolgen verre van goed kunnen overzien.
Dan moet je hem ook niet straffen op een manier die blijk geeft ook de lange-termijngevolgen niet te kunnen overzien.
Dat is ook de hele reden van het jeudgstrafrecht en jeugddetentie natuurlijk.

Ik vind het ook wel zorgelijk hoe veel mensen die invloed en de gevolgen van deze social media actie's en dergelijke nu onderschatten/rechtvaardigen.
100 van deze zelfde soort situatie's waar, doordat er minder aandacht voor is, heel anders mee omgegaan wordt.

• Topic Starter Topic Starter

Beter opruimen dat soort lui, kost enkel geld en cyberspace (filmpje is toch al gauw een paar MB)

Ja hoe moet het opgelost worden dan ?

dat is het hele probleem.
Gastje is 15.
Hoe hard iedereen ook mag roepen dat je op die leeftijd wel mag verwachten dat je de gevolgen kunt overzien, vanuit de neurbiologie blijkt dat ze de (lange-termijn)gevolgen verre van goed kunnen overzien.
Dan moet je hem ook niet straffen op een manier die blijk geeft ook de lange-termijngevolgen niet te kunnen overzien.
Dat is ook de hele reden van het jeudgstrafrecht en jeugddetentie natuurlijk.

Ik vind het ook wel zorgelijk hoe veel mensen die invloed en de gevolgen van deze social media actie's en dergelijke nu onderschatten/rechtvaardigen.
100 van deze zelfde soort situatie's waar, doordat er minder aandacht voor is, heel anders mee omgegaan wordt.

15 inderdaad ... moet je niet denken wat hij gaat denken als hij dit ongestraft kan doen

Vroeger was dit ook al zo, als er ruzie was en er werd gevochten kon je represailles verwachten.
Was het niet van iemand zijn ouder, was het wel van diegene zijn vrienden(groep) of familie.

Jezus, de meeste doen hier alsof hij alle tanden uit dr mond heeft geschopt ofzo

15 inderdaad ... moet je niet denken wat hij gaat denken als hij dit ongestraft kan doen

Vroeger was dit ook al zo, als er ruzie was en er werd gevochten kon je represailles verwachten.
Was het niet van iemand zijn ouder, was het wel van diegene zijn vrienden(groep) of familie.
ongestraft? en die honderden hetzes dan? schoolschorsing? en de straf die hij nog van de rechter tegemoet ziet?

verre van ongestraft naar mijn idee

ongestraft? en die honderden hetzes dan? schoolschorsing? en de straf die hij nog van de rechter tegemoet ziet?

Ach, die straffen stellen toch geen drol voor.
Schoolschorsing is gewoon een weekje vakantie...

hij zit toch nog steeds vast?

Ach ja, we zullen het maar weer bedekken met de mantel der liefde. Terug integreren en uitleggen waarom
het allemaal niet mag. En dan zeggen: "niet meer doen hoor"

Ja, ongestraft noem ik dat.

Ach ja, we zullen het maar weer bedekken met de mantel der liefde. Terug integreren en uitleggen waarom
het allemaal niet mag. En dan zeggen: "niet meer doen hoor"

Ja, ongestraft noem ik dat.

juist, want fysieke straffen zijn immers bewezen stukken effectiever:thumbs:

Niet te vergeten 't feit dat ie Maurice ( of Joel, zag ik ook al ergens ) heet en Kuba Konitsjiwa genoemd wil worden. Ken van vroeger ook zo'n gast die wilde dat iedereen hem anders noemde dan ie heette, gozer is ook niks van terecht gekomen.

Agree. Klopjacht vol onbekenden slaat nergens op, dit hoort familie gewoon op te lossen als meisje geen vrienden heeft.

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Mwah, als je iemand die een portemonnee van een oud vrouwtje jat zijn hand eraf hakt doet ie het gegarandeerd nooit weer. :P Zelfde in dit geval, als je hem z'n nek breekt doet ie 't ook niet weer.

Nee, not srs.

:roflol: jij bent vroeger vast niet veel buitenshuis gaan spelen :roflol:

Als je dan Jan, Piet of Klaas een boks verkocht, stonden ze dagen nadien bij jou op straat om jou een boks
terug te verkopen. En nee, dan ging je nadien Jan, Piet of Klaas geen boks meer verkopen. Tenzij je zeker
wist dat je met meer was dan hun :)

Niets leert een mens zo goed om hunzelf aan te doen wat ze bij andere doen.

Als je dan Jan, Piet of Klaas een boks verkocht, stonden ze dagen nadien bij jou op straat om jou een boks
terug te verkopen. En nee, dan ging je nadien Jan, Piet of Klaas geen boks meer verkopen. Tenzij je zeker

als jan, piet of klaas gepest werd en je gaf ze een boks, was dat volledig gevolgenloos :)

Op zich he, als we puur kijken naar wat hij heeft gedaan valt het best mee, kbedoel pootje haken enso deden we allemaal wel toch. Dit is gewoon heel vervelend kwaai-jongens gedrag, maar meer dan dat lijkt het in eerste instantie ook niet. Tenzij het meisje stelselmatig wordt gepest door die groep (of hem) natuurlijk. Het feit dat zijn vriendjes hem ervan overtuigde dat het genoeg was zegt mij dat het niets stelselmatig is. Ondanks alles verdient hij gewoon een straf die ervoor zorgt dat hij zoiets nooit meer flikt, maar om die jongen nu te gaan bedreigen gaat ook weer wat ver.

Sad but True

als jan, piet of klaas gepest werd en je gaf ze een boks, was dat volledig gevolgenloos :)

Haha, ja, dat ook wel weer. Tenzij de familie of vrienden erbij kwamen. Dan was het pesten vaak ook
gelijk gedaan. Want bij ons kende iedereen iedereen nog en je wist dat gewoon alles gevolgen had.

Als het aan mij ligt dienen de ouders een dodelijke injectie toe aan dit kind in zijn slaap, waardoor hij onopgemerkt sterft.

Moreel goed wat mij betreft.

Terug
Naar boven