AndroidHealthClinic

Lafaard valt meisje aan

• Topic Starter Topic Starter
Zal wel maar dat is geen excuus om haat te zaaien. Echt, als je de reacties soms leest hier. Man man man ... Diep triest dat er nog best een aantal instemmen met de dader wat aan te doen.

Ja het is opzich ook wel logisch.
Als ik zo'n filmpje zie, dan komen de rillingen door me lijf..
Ik snap wel dat mensen zo kwaad worden via het internet, maar blaffende honden bijten niet.

---------- Toegevoegd om 11:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:31 ----------

Zij is ****ed, poging tot doodslag.

Ja net goed, misschien dat ik dat filmpje nog erger vindt dan die gekke Kuba

Als t mijn dochter was had ik m minimaal ze ruggetje gebroken, dat ie ze beentjes nooit meer kan bewegen, mocht ie t overleven..

Maargoed daar is iedereen vrij in, hoe je met dit soort situaties om gaat, in alle gevallen respect als je als ouder maar IETS doet.

Ja net goed, misschien dat ik dat filmpje nog erger vindt dan die gekke Kuba

Dat filmpje is erger dan die van die gare kuba. We kunnen ook niet zien hoe lang het doorgaat, je hoorde haar op het einde in ieder geval nog pijn lijden en niemand die nog in wilde grijpen.

Pff... waar gaat de wereld toch heen... mensen nog in de kop intrappen terwijl diegene weerloos op de grond ligt. ???

Dat filmpje is erger dan die van die gare kuba. We kunnen ook niet zien hoe lang het doorgaat, je hoorde haar op het einde in ieder geval nog pijn lijden en niemand die nog in wilde grijpen.

Pff... waar gaat de wereld toch heen... mensen nog in de kop intrappen terwijl diegene weerloos op de grond ligt. ???

Ja dit is dus precies wat ik ook dacht, waarom willen mensen elkaar toch zo'n erge pijn doen ?

Zij is ****ed, poging tot doodslag.

Dat is de reden van aanhouding.
Dat is niet hetgeen waar ze voor veroordeeld is, aangezien ze nog helemaal niet veroordeeld is.
Ik denk niet dat 'poging tot doodslag' stand zal houden in een rechtzaak, zo hard schopte ze niet (Kleine uithalen, geen supergrote/harde trappen) en op het filmpje is niet eens goed te zie of ze nou werkelijk tegen het hoofd trapte.

En als het slachtoffer aangifte heeft weten te doen, betwijfel ik of haar situatie ooit ook maar enigzins semi-kritiek is geweest.

Ja dit is dus precies wat ik ook dacht, waarom willen mensen elkaar toch zo'n erge pijn doen ?

Geen idee man. Ik heb in tijden van de middelbare school wel eens ruzie gehad, maar dat was 1 klap en als diegene weerloos was kapte ik er mee. Om die reden heb ik ook nooit problemen gekregen op school.

Dat is de reden van aanhouding.
Dat is niet hetgeen waar ze voor veroordeeld is, aangezien ze nog helemaal niet veroordeeld is.
Ik denk niet dat 'poging tot doodslag' stand zal houden in een rechtzaak, zo hard schopte ze niet (Kleine uithalen, geen supergrote/harde trappen) en op het filmpje is niet eens goed te zie of ze nou werkelijk tegen het hoofd trapte.

Gaat niet om hoe hard ze schopte, ze bleef een weerloos iemand doortrappen en dat is gewoon poging tot doodslag.

Gaat niet om hoe hard ze schopte, ze bleef een weerloos iemand doortrappen en dat is gewoon poging tot doodslag.

Volgens mij ook. Zo zacht lijkt 't nou ook weer niet te gaan en als je zo maar een x-aantal keer doortrapt en iemand een paar keer goed raakt staat ie echt niet meer op.

Volgens mij ook. Zo zacht lijkt 't nou ook weer niet te gaan en als je zo maar een x-aantal keer doortrapt en iemand een paar keer goed raakt staat ie echt niet meer op.

Het zal waarschijnlijk (zware) mishandeling worden, denk ik zo.
Het zou wat zijn als iedere puber die door een adrenaline kick even door blijft trappen, veroordeeld zou worden voor poging tot doodslag zeg.

jongeren vechten nou een maal. Het zou misschien wat minder zijn als hij gewoon met een andere jongen een "echt" gevecht leverde. maar deze guy verdient gewoon een paar goeie rake knallen. zo van achtere een meisje schoppen. fking idioot.

Het zal waarschijnlijk (zware) mishandeling worden, denk ik zo.
Het zou wat zijn als iedere puber die door een adrenaline kick even door blijft trappen, veroordeeld zou worden voor poging tot doodslag zeg.

Adrenaline kick? Wtf gast. Ik heb ook regelmatig ruzie gehad en ook wel es iemand tegen de vlakte geslagen. Dan schrok ik eerder dan dat ik dacht : **** yeah, doorhouwen! En daarbij is dit niet even, je ziet het een aantal keer en daarna wordt het filmpje gestopt, no clue hoe lang het door gegaan is.

t*ring, alles wat die k*tblagen doen wordt met de mantel der liefde bedekt onder het excuus, ze zijn nog jong. JUIST nu moet je ze toch laten zien dat wat ze doen gewoon echt, echt waar niet kan? En dan heb ik het niet over 5 dagen schorsen want dat is voor elk 15 jarig k*tkind een plezier.

• Like
Waarderingen: Ot92
Kan je toch moeilijk over oordelen met het beetje info dat je erover krijgt?

Als hij bijvoorbeeld opgroeit in een gezin met te weinig regels, gebeurt het vroeg of laat opnieuw. Of hij nu 'zwaar' gestraft wordt of niet, want structureel verandert er niets aan zijn situatie. Of grijpt de school te laat in bij zo'n pestgevallen zoals sommige artikels zeggen? Als je moeilijke pubers te lang laat begaan, gebeuren zo'n dingen gewoon en heeft de school ook een aandeel daarin. Om maar enkele dingen op te noemen. Hij mag echt wel gestraft worden, maar laat professionals die situatie maar uitspitten en oordelen over wat moet volgen.

Doe vooral door met hem online viseren en facebookgroepjes oprichten. Het laatste wat je wil is dat zo'n 15-jarig ventje een outcast wordt en het gevoel heeft dat heel de wereld tegen hem is. Dan kunnen er pas echte ongelukken gebeuren.
Als je bij dat filmpje ook vond dat hij best een goeie traptechniek heeft, zijn we voor elkaar gemaakt ;)
Denk dat hij zich vooral in slaap gehuild heeft de laatste nachten en zijn mammie en pappie mist. Zo'n kerels zijn meestal 1 op 1 echte schatjes, ziet er me ook weer zo ééntje uit :D

ik ben het volledig met je eens dat mijn pedagogische tik hem niet zal helpen, noch hem zal helpen "groeien" in zijn burgerschap.
Echter is dat niet mijn doel noch mijn taak; Inderdaad deze facebookfilmpjes helpen de zaak zeker niet want lynchpartijen zullen enkel maar een nefast effect hebben op de jongen;
Maar nogmaals, in deze samenleving, en in dit specifieke geval, indien het om mijn dochter zou gaan, zou het me niet gaan om het opvoeden van de jongen maar het beschermen van mijn dochter tegen dergelijke aanvallen. Ik ben een vredelievend man, met inderdaad wat anger management issues, die grotendeels onder controle zijn, wat me nu in staat zou stellen de jongen op een "gecontroleerde" ( dus geen blinde razernij)manier duidelijk te maken dat mijn dochter pijn doen leidt tot het hebben van pijn.

Ik ben 100 % voorstander van een alternatief. Maar ik geloof echt niet dat er momenteel nog één is. Indien ik de jongen persoonlijk zou kennen en weten dat zijn ouders dit zwaar zouden sanctioneren, dan zou ik ZEKER zijn ouders verwittigen en hen de zaak laten aanpakken. Maar ik geloof niet meer in het effect van de ouders op dergelijke jongeren.

Laatst bewerkt:

Vol verbazing aan het lezen, hoe (sommige) mensen niet begrijpen, dat als je dit
bij je dochter ziet gebeuren dat je daar op reageert.
Ok dood maken was misschien in het heetst van de strijd een te overtrokken opmerking.
Maar kan je nagaan wat een emotie het al oproept als filmpje bij een vreemde.
Ik blijf erbij, weet niet precies hoe ik zou reageren, bij me dochter (of als een meisje lastig
wordt gevallen).Maar dat het slecht af loopt voor diegene is 1 ding wat zeker is.

Wat me nog meer verbaasd, zijn de mensen zoals Angelus, die dus zeggen kids te hebben
en op zo'n moment rationeel/rustig zouden kunnen blijven.
Ik zou hierop kunnen zeggen: respect,knap man.
Maar eerder komt het woord KNEUS in me op!

Vol verbazing aan het lezen, hoe (sommige) mensen niet begrijpen, dat als je dit
Ok dood maken was misschien in het heetst van de strijd een te overtrokken opmerking.
Ik blijf erbij, weet niet precies hoe ik zou reageren, bij me dochter (of als een meisje lastig
wordt gevallen).Maar dat het slecht af loopt voor diegene is 1 ding wat zeker is.

Wat me nog meer verbaasd, zijn de mensen zoals Angelus, die dus zeggen kids te hebben

Die Angelus heeft geen kids, hij gebruikte dat alleen maar omdat hij de discussie niet kon winnen...
Hij verzint wel vaker feiten als het hem te moeilijk wordt :o

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt

Die Angelus heeft geen kids, hij gebruikte dat alleen maar omdat hij de discussie niet kon winnen...
Hij verzint wel vaker feiten als het hem te moeilijk wordt :o

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt

Ok misschien ben ik te eh nieuw op dit forum......?
Maar liegen over dat je kids heb om een discussie te winnen.
Waar trouwens geen winst in te behalen was!Alleen hoe men hierop zou reageren.
Angelus, als dat echt waar is,liegen over kids.Ben je toch echt een zielig kneusje nu even.
En snap ik ineens al die zwakzinnige opmerkingen van je.Poeh poeh........ :whip:

Dat is ook het gevaar van de digitale wereld en het in bezit zijn van mobiele telefoontjes. Het lijkt nu een sport om dit soort gewelddadigheden te filmen en op geenstijl te plaatsen. Natuurlijk kan het ook een positieve werking hebben maar ik ben ervan overtuigd dat de jeugd en trouwens de gehele maatschappij een veel korter lontje heeft gekregen als in de tijd toen internet nog niet bestond. Soms krijg je de indruk dat jongeren alleen nog maar met elkaar communiceren via whatsapp. Zorgelijk vind ik dat, je ziet die blikken alleen nog maar gericht op hun telefoon. Wat er om hun heen gebeurt is voor hun een andere wereld. Dat maakt ze ook wereldvreemder, labieler, en kunnen ze minder goed omgaan met de realiteit.

Heel die zwakzinnige reacties en dat filmen van die mishandelaars zorgt er wel voor dat die daders niet met een taakstraf van 10 uur er van af komen.
Nee dat doet het niet, sterker nog, er zijn al advocaten die roepen dat die publiekelijke veroordeling en delen van filmpjes+naw er juist voor zorgt dat ze een lagere straf krijgen.

Dat is ook het gevaar van de digitale wereld en het in bezit zijn van mobiele telefoontjes. Het lijkt nu een sport om dit soort gewelddadigheden te filmen en op geenstijl te plaatsen. Natuurlijk kan het ook een positieve werking hebben maar ik ben ervan overtuigd dat de jeugd en trouwens de gehele maatschappij een veel korter lontje heeft gekregen als in de tijd toen internet nog niet bestond. Soms krijg je de indruk dat jongeren alleen nog maar met elkaar communiceren via whatsapp. Zorgelijk vind ik dat, je ziet die blikken alleen nog maar gericht op hun telefoon. Wat er om hun heen gebeurt is voor hun een andere wereld. Dat maakt ze ook wereldvreemder, labieler, en kunnen ze minder goed omgaan met de realiteit.

Ik vind ook dat de mensen zich te hard afsluiten door hun mp3,... op de tram en dergelijke.
Er is bijna geen interactie meer.
Ook, door het zien van veel geweld op internet, denk ik dat er toch een soort van desensitisatie plaatsvindt.
Toen ik voor de eerste keer een uitgemergeld afrikaantje zag was ik erg geschrokken, maar na dit een paar weken op televisie gezien te hebben (hongersnood in Somalië toen ik nog kind was) was de impact grotendeels weg.

Maar goed, de maatschappij is nu zo geevolueerd, we moeten dus oplossingen vinden voor de problematische gevolgen. En alleen de tijd zal dergelijke mistoestanden oplossen denk ik. Ik bedoel, met de tijd zullen we meerdere oplossingen testen en uiteindelijk het probleem uitroeien.

Ik heb jouw "ik vermoord hem" opmerkingen ook veroordeeld, maar ik zou ook niet rustig blijven hoor. Zou hem bij de politie inleveren en zeggen dat hij onderweg gevallen is. ;)

Ja kun je nagaan in wat voor k*tland tijdperk we leven

Het publiekelijk aan de muur nagelen van iemand (Voor zo iets minimaals) is onzinnig en nutteloos. (dan heb ik het over identiteit, NAW, haat en provocatie zaaiend)
Het discreet houden en het adequaat en rechtelijk handelen richting die persoon is dé manier.
Die vele buitenstaanders die denken stoer te zijn en even rechter te spelen zijn de rotte appel hier, ons rechtssysteem is best wel oké (naar maatstaven).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven