XXL Nutrition

Lafaard valt meisje aan

Dat is ook het gevaar van de digitale wereld en het in bezit zijn van mobiele telefoontjes. Het lijkt nu een sport om dit soort gewelddadigheden te filmen en op geenstijl te plaatsen. Natuurlijk kan het ook een positieve werking hebben maar ik ben ervan overtuigd dat de jeugd en trouwens de gehele maatschappij een veel korter lontje heeft gekregen als in de tijd toen internet nog niet bestond. Soms krijg je de indruk dat jongeren alleen nog maar met elkaar communiceren via whatsapp. Zorgelijk vind ik dat, je ziet die blikken alleen nog maar gericht op hun telefoon. Wat er om hun heen gebeurt is voor hun een andere wereld. Dat maakt ze ook wereldvreemder, labieler, en kunnen ze minder goed omgaan met de realiteit.

Vooruitgang.....
En dat gaat alleen maar erger worden.Dus zullen we daar naar moeten handelen.

• Topic Starter Topic Starter
Het publiekelijk aan de muur nagelen van iemand (Voor zo iets minimaals) is onzinnig en nutteloos.
Het discreet houden en het adequaat en rechtelijk handelen richting die persoon is dé manier.
Die vele buitenstaanders die denken stoer te zijn en even rechter te spelen zijn de rotte appel hier, ons rechtssysteem is best wel oké (naar maatstaven).

Minimaals ja ?

Hoe zou jij het vinden als ik jou zusje of vriendin een flinke rottrap achter op haar hielen geef en het filmpje op instagram zet om vervolgens aan iedereen te laten zien hoe grappig het is en hoe hard jou zusje of vriendin gevloerd wordt ? Denk dat je dan wel anders piept.

Ik denk dat de publieke schandpaal het beste is, beste straf ook ! Taakstraffen werken gewoon niet..

Het publiekelijk aan de muur nagelen van iemand (Voor zo iets minimaals) is onzinnig en nutteloos.
Het discreet houden en het adequaat en rechtelijk handelen richting die persoon is dé manier.
Die vele buitenstaanders die denken stoer te zijn en even rechter te spelen zijn de rotte appel hier, ons rechtssysteem is best wel oké (naar maatstaven).

Again, zoiets minimaals. Ik snap niet hoe je dit minimaal kunt vinden. Dat gastje is 15 en zit nu al onder de drugs en pleegt een geweldsdelict ( drugs zeggen z'n buren en wie weet doet ie dit vaker ). Oke idd, nu is ie 15 en weegt ie nog geen 20 kilo, dan doet het niet veel. Over een paar jaar weegt ie wat meer en trapt ie jouw dochtertje in d'r nek waarna ie d'r verkracht. Kom niet aan met, dit kun je niet weten want dat snap ik ook wel, maar 't startsein is er iig, dat kun je niet ontkennen.

Tuurlijk is het zielig voor hem dat ie liever in Polen had gezeten dan hier. Nou, los dat voor hem op en deporteer 'm naar Polen. Nooit weer terug laten komen, klaar, wegwezen.

Niet mee eens, in NL zijn de straffen veels te licht imo.

Ik ben eens met school naar de rechtbank van Zutphen geweest en ik heb me toen werkelijk waar rot gelachen. Ik zal eens vertellen wat er had afgespeeld:

A wordt constant gepest/geirriteerd door B, A geeft meerdere malen aan om er mee te kappen, dit speelde echter al een aantal jaren af. B blijft doorgaan, A werd het zat en gaf B een klap. B had een lip die een beetje open lag. B doet aangifte en wint de zaak, krijgt ook nog eens 20.000 eu schadevergoeding.

We hebben werkelijk waar keihard gelachen toen in die zaal.

Minimaals ja ?

Hoe zou jij het vinden als ik jou zusje of vriendin een flinke rottrap achter op haar hielen geef en het filmpje op instagram zet om vervolgens aan iedereen te laten zien hoe grappig het is en hoe hard jou zusje of vriendin gevloerd wordt ? Denk dat je dan wel anders piept.

Ik denk dat de publieke schandpaal het beste is, beste straf ook ! Taakstraffen werken gewoon niet..

Agree, meeste kunnen zich kennelijk niet helemaal inleven. Dat meisje op zich interesseert mij ook geen drol, maar de volgende keer trapt idd een soortgelijke debiel je zusje, moeder, oma of vriendin tegen de vlakte of erger.

Minimaals ja ?

Publiekelijke schandpaal deden ze na de 2de wereldoorlog ook, werden er vermeende NSBers kaalgeschoren en op een platte kar door de steden gereden alleen waren een hoop van die mensen helemaal geen NSBers. Oeps sorry, nou ja gelukkig heeft niemand je gezien he! Fijn leven verder!

Agree, meeste kunnen zich kennelijk niet helemaal inleven. Dat meisje op zich interesseert mij ook geen drol, maar de volgende keer trapt idd een soortgelijke debiel je zusje, moeder, oma of vriendin tegen de vlakte of erger.

Ik ben het helemaal met je eens, bij zo'n kerel als dit wordt het gewoon alleen maar erger..

Helemaal eens. Dit soort topics haalt het kwade in de mens naar boven. Dat merk je maar al te goed aan de reacties hier. Er wordt niet meer inhoudelijk gereageerd maar mensen zien deze topics als een mooie gelegenheid om elkaar weer eens voor rotte vis uit maken.

Ik heb onlangs zelf ook een topic geopend met filmpjes van aso's. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik dan ook wel eens geamuseerd zit te kijken terwijl het vaak te walgelijk voor woorden is. Hoe diep kan je zinken? Sites als geenstijl, die graag inspelen op onderbuikgevoelens, zijn groot geworden door het plaatsen van dit soort filmpjes. Je merkt dan wel waar het riool zit namelijk onder de lezers zelf.

Again, zoiets minimaals. Ik snap niet hoe je dit minimaal kunt vinden. Dat gastje is 15 en zit nu al onder de drugs en pleegt een geweldsdelict ( drugs zeggen z'n buren en wie weet doet ie dit vaker ). Oke idd, nu is ie 15 en weegt ie nog geen 20 kilo, dan doet het niet veel. Over een paar jaar weegt ie wat meer en trapt ie jouw dochtertje in d'r nek waarna ie d'r verkracht. Kom niet aan met, dit kun je niet weten want dat snap ik ook wel, maar 't startsein is er iig, dat kun je niet ontkennen.

Tuurlijk is het zielig voor hem dat ie liever in Polen had gezeten dan hier. Nou, los dat voor hem op en deporteer 'm naar Polen. Nooit weer terug laten komen, klaar, wegwezen.

Nog nooit zo 100% met je eens geweest!

Minimaals in de juridische zin. Topcriminelen, Kinderverkrachters, Terroristen, sadistische mishandelaren en massamoordenaren zijn voorbeelden van grote vergrijpen. Het fysiek pesten en mishandelen van iemand valt onder de onderste laag. Iemand fysiek bewerken met een mes en blijvende littekens en letsel overhouden, zou bijvoorbeeld al een veel groter vergrijp geweest zijn.

Qua niveau in ons rechtsysteem is fysiek pesten / licht mishandelen iets minimaals, ja.
En dat praat niet goed om haat en provocatie jegens iemand te gaan zaaien, inclusief NAW gegevens en fotos.

Niet mee eens, in NL zijn de straffen veels te licht imo.

Ik ben eens met school naar de rechtbank van Zutphen geweest en ik heb me toen werkelijk waar rot gelachen. Ik zal eens vertellen wat er had afgespeeld:

A wordt constant gepest/geirriteerd door B, A geeft meerdere malen aan om er mee te kappen, dit speelde echter al een aantal jaren af. B blijft doorgaan, A werd het zat en gaf B een klap. B had een lip die een beetje open lag. B doet aangifte en wint de zaak, krijgt ook nog eens 20.000 eu schadevergoeding.

We hebben werkelijk waar keihard gelachen toen in die zaal.

Ik hou niet echt van anekdotisch bewijs, maar ik geloof je best.
En alsnog vind ik het een beter systeem dan iemand aan een paal nagelen.

Jezelf inleven zorgt voor subjectieve veroordelingen in plaats van objectieve veroordelingen. Dat is iets wat je niet wilt in het juridisch systeem. En als jij het recht in eigen hand wilt nemen of vind dat het juridisch gezien niet minimaal is maar een groot vergrijp, moet je misschien maar als advocaat gaan studeren en je in de juridische wereld gaan nestelen.

Ach schei toch uit man, je doet net alsof hij het slachtoffer is geworden..

Totdat zo iets bij jou vriendin ofzo gebeurd. Dat zou lachen zijn, want het is tenslotte maar iets Minimaals !

Helemaal eens. Dit soort topics haalt het kwade in de mens naar boven. Dat merk je maar al te goed aan de reacties hier. Er wordt niet meer inhoudelijk gereageerd maar mensen zien deze topics als een mooie gelegenheid om elkaar weer eens voor rotte vis uit maken.

Ik heb onlangs zelf ook een topic geopend met filmpjes van aso's. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik dan ook wel eens geamuseerd zit te kijken terwijl het vaak te walgelijk voor woorden is. Hoe diep kan je zinken? Sites als geenstijl, die graag inspelen op onderbuikgevoelens, zijn groot geworden door het plaatsen van dit soort filmpjes. Je merkt dan wel waar het riool zit namelijk onder de lezers zelf.

Hoe zou er volgens jou gehandeld moeten worden?
Of hoe zou jij handelen als dit voor je ogen zou gebeuren?
gewoon curious..... ;)

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

ach schei toch uit man, je doet net alsof hij het slachtoffer is geworden..

Totdat zo iets bij jou vriendin ofzo gebeurd. Dat zou lachen zijn, want het is tenslotte maar iets minimaals !

+1

Hoe zou er volgens jou gehandeld moeten worden?
Of hoe zou jij handelen als dit voor je ogen zou gebeuren?
gewoon curious..... ;)

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

+1

Dat heb ik al eerder gezegd. Dit is een zaak voor de ouders (van de jongen en het meisje), de school en de politie. Voor de rest gaat het niemand een malle moer aan. Ook niet als het op internet wordt geplaatst.
Zoals ik al eerder zei vermoed ik dat de ecto's hier de grootste waffel hebben en het hardst roepen om vergelding.

Hoe ik zelf zou reageren ligt aan de situatie. In dit geval had ik er wel tussen gekomen want van zo'n pruts van een jaar of 15 heb je weinig te vrezen. Zou het om een echte grote gevaarlijke jongen gaan had ik misschien de politie gebeld of omstanders gevraagd om collectief te handelen.

Publiekelijke schandpaal deden ze na de 2de wereldoorlog ook, werden er vermeende NSBers kaalgeschoren en op een platte kar door de steden gereden alleen waren een hoop van die mensen helemaal geen NSBers. Oeps sorry, nou ja gelukkig heeft niemand je gezien he! Fijn leven verder!

Maar daar is hier toch geen sprake van? Die gast is zelf zo debiel om met z'n paupersmoel gefilmd te willen worden en dit ook nog eens te laten verspreiden, al dan niet met zijn goedkeuring. Het uitwisselen van NAW gegevens ben ik 't ook niet mee eens zeker omdat het niet de 1e keer zal zijn dat iemand anders een portie klappen vangt terwijl ie geen idee heeft wat er is gebeurd. Nu zal dat hier niet gauw gebeuren aangezien iedereen weet in welke straat die gast woont, als er dan een andere straat/wijk op internet circuleert ben je wel een grote mong**l als je daar heen gaat :P Toegegeven dat degene die een klopjacht aan de andere kant van het land organiseert al niet helemaal 100 is.

Minimaals in de juridische zin. Topcriminelen, Kinderverkrachters, Terroristen, sadistische mishandelaren en massamoordenaren zijn voorbeelden van grote vergrijpen. Het fysiek pesten en mishandelen van iemand valt onder de onderste laag. Iemand fysiek bewerken met een mes en blijvende littekens en letsel overhouden, zou bijvoorbeeld al een veel groter vergrijp geweest zijn.

Qua niveau in ons rechtsysteem is fysiek pesten / licht mishandelen iets minimaals, ja.
En dat praat niet goed om haat en provocatie jegens iemand te gaan zaaien, inclusief NAW gegevens en fotos.

Ah in dat opzicht heb je gelijk. Jammer alleen dat de meeste Nederlanders vinden dat het juridisch systeem hier gewoon eigenlijk wel aardig faalt in bepaalde zware zaken. Denk aan de TBS'er die zit voor verkrachting en moord de kans krijgt zijn begeleidster te verkrachten omdat meneer het recht heeft een fietstochtje in de middle of ****ing nowhere te maken. Om maar iets te noemen.

Taakstraffen werken gewoon niet..
Heb je daar studies van? Mensen roepen dat gewoon omdat ze vergelding willen zien.

ik ben het volledig met je eens dat mijn pedagogische tik hem niet zal helpen, noch hem zal helpen "groeien" in zijn burgerschap.
Echter is dat niet mijn doel noch mijn taak; Inderdaad deze facebookfilmpjes helpen de zaak zeker niet want lynchpartijen zullen enkel maar een nefast effect hebben op de jongen;
Maar nogmaals, in deze samenleving, en in dit specifieke geval, indien het om mijn dochter zou gaan, zou het me niet gaan om het opvoeden van de jongen maar het beschermen van mijn dochter tegen dergelijke aanvallen. Ik ben een vredelievend man, met inderdaad wat anger management issues, die grotendeels onder controle zijn, wat me nu in staat zou stellen de jongen op een "gecontroleerde" ( dus geen blinde razernij)manier duidelijk te maken dat mijn dochter pijn doen leidt tot het hebben van pijn.
Tjah, ik heb (nog :p ) geen kind, dus kan ik niet met zekerheid zeggen wat mijn reactie als ouder zou zijn.

Ben wel een enorm rustig persoon en hélemaal geen voorstander van wraak of vergelding. Denk dat ik me eigenlijk vooral zou afvragen hoe het komt dat mijn kind 1.5j gepest werd en daar geen verandering in komt. Gepeste jongeren hebben daar altijd zelf een aandeel in, zijn meestal heel onzekere jongeren die niet voor zichzelf opkomen. Ik denk eigenlijk dat ik ook wel woest zou zijn, maar vooral dààr iets aan doen zodat het niet opnieuw gebeurt.

Nog eens; dat kan ik natuurlijk nu niet weten en begrijp best dat de meeste ouders op ontploffen zouden staan.
Ik ben 100 % voorstander van een alternatief. Maar ik geloof echt niet dat er momenteel nog één is. Indien ik de jongen persoonlijk zou kennen en weten dat zijn ouders dit zwaar zouden sanctioneren, dan zou ik ZEKER zijn ouders verwittigen en hen de zaak laten aanpakken. Maar ik geloof niet meer in het effect van de ouders op dergelijke jongeren.
Daar ben ik weer; "kijk mij al jaren met probleemjongeren werken" ;)

Denk dat ik ondertussen zo'n beetje alles gezien heb. Elk misdrijf die een jongere kan begaan, elk gedragsprobleem, gezinssituaties waar je met je verstand niet bij kan... ook al zit elke situatie anders in elkaar.

Er zijn twee groepen waar NIETS mee aan te vangen valt; zware psychiatrische gevallen en junks die nog niet afgekickt zijn. Voor de rest geloof ik dat je met elke jongere aan de slag kan. Probleemgedrag heeft altijd verschillende oorzaken en door die aan te pakken, kan je ervoor zorgen dat dat gedrag niet opnieuw de kop opsteekt. Ik heb al jongens gezien die door alles en iedereen opgegeven zijn en die echt de meest idiote dingen uitgehaald hebben, die nu hun leven op de rails hebben.

Is gewoon de taak van jeugdzorg of jeugdrechtbank om onderzoek te doen en - naast een straf - te onderzoeken wat die kerel en zijn gezin nodig heeft om dit in de toekomst te voorkomen.

Gepeste jongeren hebben daar altijd zelf een aandeel in, zijn meestal heel onzekere jongeren die niet voor zichzelf opkomen.

Onzin. Rare kleding? Een gekke bril? Een stil type? Bij die jongeren geldt het recht van de sterkste en groepsgedrag is bepalend. Dus als je buiten de groep valt is dat je eigen schuld? Kolder!

Gepeste jongeren hebben daar altijd zelf een aandeel in, zijn meestal heel onzekere jongeren die niet voor zichzelf opkomen.

't Meisje in het filmpje waar het om gaat, en het meisje in het filmpje waar ze door dat andere wijf kapot getrapt wordt, kwamen beide juist wel voor zichzelf op. Argument invalid dus.

Vind dit echt een van de apartere dingen die ik gelezen heb hier, en dat van iemand die dagelijks met die debielen werkt ( toch? ). Het werkt naar mijn mening niet zo dat als je voor jezelf opkomt tegen een groep pesters, het dan afgelopen is. Dat zie je hier tot 2 keer over, meisje doet wat terug en krijgt vervolgens echt een flink portie klappen. Wat had ze moeten doen naar jouw mening? Wel oprecht benieuwd naar. Ermee naar de schoolleiding stappen is geen antwoord, die doen namelijk op grootschalige basis geen ruk.

Zoek eens het verschil op tussen schuld en aandeel ;)

Lama hangen

Terug
Naar boven