XXL Nutrition

Lafaard valt meisje aan

Dat heb ik al eerder gezegd. Dit is een zaak voor de ouders (van de jongen en het meisje), de school en de politie. Voor de rest gaat het niemand een malle moer aan. Ook niet als het op internet wordt geplaatst.
Zoals ik al eerder zei vermoed ik dat de ecto's hier de grootste waffel hebben en het hardst roepen om vergelding.

Hoe ik zelf zou reageren ligt aan de situatie. In dit geval had ik er wel tussen gekomen want van zo'n pruts van een jaar of 15 heb je weinig te vrezen. Zou het om een echte grote gevaarlijke jongen gaan had ik misschien de politie gebeld of omstanders gevraagd om collectief te handelen.

???

15/35/55 jaar, groot of klein.
Mijn reactie zou gewoon bij ieder het zelfde zijn.

Van zo'n pruts van 15 heb je weinig te vrezen.Vage opmerking zeg....
Zeker als ik haar ruggegraat zie dubbelklappen.

???

15/35/55 jaar, groot of klein.
Mijn reactie zou gewoon bij ieder het zelfde zijn.

Van zo'n pruts van 15 heb je weinig te vrezen.Vage opmerking zeg....
Zeker als ik haar ruggegraat zie dubbelklappen.

Nee hoor, bij een grote gevaarlijke jongen had jij er ook niet in je eentje tussengekomen. Ik bedoelde maar te zeggen dat het altijd een inschatting van het moment zelf is of je er alleen tussenkomt of met een groep.

Nee hoor, bij een grote gevaarlijke jongen had jij er ook niet in je eentje tussengekomen. Ik bedoelde maar te zeggen dat het altijd een inschatting van het moment zelf is of je er alleen tussenkomt of met een groep.

Meningen zijn erg verdeeld hier,wat misschien ook maar goed is.
Hopelijk gebeurd dit niet meer zo snel.
genoeg woorden getikt in dit topic

Out ;)

Onzin. Rare kleding? Een gekke bril? Een stil type? Bij die jongeren geldt het recht van de sterkste en groepsgedrag is bepalend. Dus als je buiten de groep valt is dat je eigen schuld? Kolder!
Genoeg jongeren die een vreemde bril of kledij hebben, maar dat maakt niet automatisch dat ze gepest worden.

Verschil tussen die twee is vaak hoe sterk ze in hun schoenen staan, hoe ze omgaan met commentaar daarop, hoe hun sociale vaardigheden ontwikkeld zijn... Zo'n jongeren laten constant mensen over hun grens gaan en worden op die manier het zwarte schaap. Iemand die weet hoe je daarmee omgaat, wordt simpelweg minder snel gepest.
't Meisje in het filmpje waar het om gaat, en het meisje in het filmpje waar ze door dat andere wijf kapot getrapt wordt, kwamen beide juist wel voor zichzelf op. Argument invalid dus.
Waarom? Omdat ze na 1.5j gepest worden haar mond opendoet? Niemand die weet hoe ze daarvoor reageerde. Na zo'n tijd lijkt het me logisch dat het je plots te veel wordt en je ineens toch je mond opendoet. Als je al zo lang de zwakke schakel bent in zo'n systeem, heb je dat recht niet meer en proberen jongeren dat meteen de kop in te drukken.

Gaat eigenlijk niet om ingaan tegen pesters, eerder om jezelf zo opstellen dat het simpelweg niet gebeurt. Eens je vast zit in zo'n situatie wordt het alsmaar moeilijker om er uit te raken. Geen idee wat ze wel had moeten doen, want zoals gewoonlijk is het nogal moeilijk om te oordelen op basis van een artikel van enkele regeltjes.

is er inmiddels al iets met dat jongetje gebeurd?

Laatst bewerkt:
doe niet zo gemeen mat.

Genoeg jongeren die een vreemde bril of kledij hebben, maar dat maakt niet automatisch dat ze gepest worden.

Verschil tussen die twee is vaak hoe sterk ze in hun schoenen staan, hoe ze omgaan met commentaar daarop, hoe hun sociale vaardigheden ontwikkeld zijn... Zo'n jongeren laten constant mensen over hun grens gaan en worden op die manier het zwarte schaap. Iemand die weet hoe je daarmee omgaat, wordt simpelweg minder snel gepest.

Je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan om het tegen een hele klas op te nemen. Als ze je moeten hebben moeten ze je hebben. De kans is groot dat je met een grote bek niet gepest zal worden door de groep. Uit zelfbescherming, dat is waar. De grote bekken komen het verst, niet altijd maar weten zich vaak staande te houden in een maatschappij waar afwijkend gedrag onmiddellijk wordt afgestraft.

Knap meisje ook nog lijkt 't. Zie er ook de lol niet van in. Doet me wel denken aan vroegere maat van me wiens zusje ook eens zo in elkaar gemept is. Gast heeft het wel zelf opgelost, meisje is nooit meer gepest.

Ik krijg gewoon zowat tranen in me ogen, dat mensen zo iets bij iemand kunnen doen, maar vooral ook bij een meisje...

Die klap op haar kaak kwam toch flink aan. Mag hopen dat de ouders van dat misbaksel hun verantwoordelijkheid hebben genomen.

Walgelijk inderdaad

• Topic Starter Topic Starter
Hoorde net op t nieuws dat het joggie 2 weken cel krijgt? :S

en dat die nog veroordeeld moet worden?

hebben die jochies van tegenwoordig niet geleerd dat je meisjes niet hoort te slaan ofzo?

Terug
Naar boven