Heb je daar studies van? Mensen roepen dat gewoon omdat ze vergelding willen zien.
Tjah, ik heb (nog

) geen kind, dus kan ik niet met zekerheid zeggen wat mijn reactie als ouder zou zijn.
Ben wel een enorm rustig persoon en hélemaal geen voorstander van wraak of vergelding. Denk dat ik me eigenlijk vooral zou afvragen hoe het komt dat mijn kind 1.5j gepest werd en daar geen verandering in komt. Gepeste jongeren hebben daar altijd zelf een aandeel in, zijn meestal heel onzekere jongeren die niet voor zichzelf opkomen. Ik denk eigenlijk dat ik ook wel woest zou zijn, maar vooral dààr iets aan doen zodat het niet opnieuw gebeurt.
Nog eens; dat kan ik natuurlijk nu niet weten en begrijp best dat de meeste ouders op ontploffen zouden staan.
Daar ben ik weer; "kijk mij al jaren met probleemjongeren werken"
Denk dat ik ondertussen zo'n beetje alles gezien heb. Elk misdrijf die een jongere kan begaan, elk gedragsprobleem, gezinssituaties waar je met je verstand niet bij kan... ook al zit elke situatie anders in elkaar.
Er zijn twee groepen waar NIETS mee aan te vangen valt; zware psychiatrische gevallen en junks die nog niet afgekickt zijn. Voor de rest geloof ik dat je met elke jongere aan de slag kan. Probleemgedrag heeft altijd verschillende oorzaken en door die aan te pakken, kan je ervoor zorgen dat dat gedrag niet opnieuw de kop opsteekt. Ik heb al jongens gezien die door alles en iedereen opgegeven zijn en die echt de meest idiote dingen uitgehaald hebben, die nu hun leven op de rails hebben.
Is gewoon de taak van jeugdzorg of jeugdrechtbank om onderzoek te doen en - naast een straf - te onderzoeken wat die kerel en zijn gezin nodig heeft om dit in de toekomst te voorkomen.