MuscleMeat

Leangains door een newbie

• Topic Starter Topic Starter
Damn Anthem, al die machines, het lijkt wel een flink beachboy schema haha!
Mja ik snap je wel, je moet toch iets doen. Dan maar geen compounds..

Heb je trouwens geen vast voedingsschema waar je je aan houdt?

Ja helaas is er geen squatrek in m'n gym dus sowieso doe ik de squats in de smith. Verder valt 't wel mee voor een benendag toch? De compounds naast squats doe ik wel waar 't hoort (al vind ik overhead presses, zeker nu met m'n arm, ook wel fijn in de smith)
Wat ik wel echt mis is een fatsoenlijke leg curl machine.. dat geklooi met die cables is echt niks en ik heb meer 't gevoel dat ik m'n core meepak dan dat 't echt hamstrings traint.

Voedingsschema, nee niet echt nee. Ik vind het niet zo'n probleem om dagelijks gestructureerd bij te houden wat ik eet en zo de minimale hoeveelheden eiwitten en vetten binnen te krijgen, vind ik zelf fijner dan iedere dag hetzelfde eten. Ik cheat wel eens wat qua eten maar 't merendeel bestaat uit zelf bereidde gezonde maaltijden. Heb wel even alles gepost maar dat werd me teveel werk :) ik kan wel weer de e/k/v verhoudingen en totale kcal gaan posten als dat interessant is?

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 22:40 ----------

Denk trouwens dat ik kettlebell one-legged deadlifts ga proberen voor m'n hams.

Ja helaas is er geen squatrek in m'n gym dus sowieso doe ik de squats in de smith. Verder valt 't wel mee voor een benendag toch? De compounds naast squats doe ik wel waar 't hoort (al vind ik overhead presses, zeker nu met m'n arm, ook wel fijn in de smith)
Wat ik wel echt mis is een fatsoenlijke leg curl machine.. dat geklooi met die cables is echt niks en ik heb meer 't gevoel dat ik m'n core meepak dan dat 't echt hamstrings traint.

Voedingsschema, nee niet echt nee. Ik vind het niet zo'n probleem om dagelijks gestructureerd bij te houden wat ik eet en zo de minimale hoeveelheden eiwitten en vetten binnen te krijgen, vind ik zelf fijner dan iedere dag hetzelfde eten. Ik cheat wel eens wat qua eten maar 't merendeel bestaat uit zelf bereidde gezonde maaltijden. Heb wel even alles gepost maar dat werd me teveel werk :) ik kan wel weer de e/k/v verhoudingen en totale kcal gaan posten als dat interessant is?

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 22:40 ----------

Denk trouwens dat ik kettlebell one-legged deadlifts ga proberen voor m'n hams.

Ik denk ook dat dit voor velen ideaal is. Zeker als je niet van plan bent om wedstrijden te doen of gaat kuren. Het moet wel leuk blijven en voor mij is het dan ook gewoon een hobby. Ik heb wel een voedingsschema maar dat is meer als rode draad, verder eet ik net als vergelijkbare homemade maaltijden met soortgelijke EKV verhoudingen. Elke dag hetzelfde eten zoals sommigen hier doen moet ik niet aan denken!

Wat betreft de smith; daar ben ik persoonlijk echt geen voorstander van. Het feit dat een machine jou ROM bepaalt terwijl er zoveel verschillende soorten verhoudingen bestaan qua lichamen moet haast wel een onnatuurlijke ROM tot stand brengen.

Ik denk ook dat dit voor velen ideaal is. Zeker als je niet van plan bent om wedstrijden te doen of gaat kuren. Het moet wel leuk blijven en voor mij is het dan ook gewoon een hobby. Ik heb wel een voedingsschema maar dat is meer als rode draad, verder eet ik net als vergelijkbare homemade maaltijden met soortgelijke EKV verhoudingen. Elke dag hetzelfde eten zoals sommigen hier doen moet ik niet aan denken!

Wat betreft de smith; daar ben ik persoonlijk echt geen voorstander van. Het feit dat een machine jou ROM bepaalt terwijl er zoveel verschillende soorten verhoudingen bestaan qua lichamen moet haast wel een onnatuurlijke ROM tot stand brengen.

Ik weeg wel alles af als ik thuis eet dus ik heb wel een vrij nauwkeurige inschatting van wat ik eet. Maar ik sla ook geen avondje uit eten over ofzo. Al zal ik dan niet de bakken met friet leeg gaan eten en kies ik ook wel vaak voor vis of een combinatie van vlees en vis. Als ik tegen m'n genetische max aan zou zitten dan zou ik wel aan een schema doen misschien maar daar ben ik nog láng niet.

Qua Smith.. tja bij de squat is het inderdaad k*t maar er is gewoon verder geen optie daar. Bij de overhead press vind ik 't niet zo erg omdat je sowieso recht omhoog gaat. Maar ik ga wel eens kijken hoe 't nu gaat met barbell als m'n arm 't weer helemaal doet :) ik vond het eerst alleen lastig om dan het gewicht naar boven te brengen voordat ik begon.

Yoo, ik ga je ook even volgen maat!
Merk je veel verbetering qua kracht al/massa, sinds je zo traint.

Yoo, ik ga je ook even volgen maat!
Merk je veel verbetering qua kracht al/massa, sinds je zo traint.

Thanks!

Qua kracht merk ik flinke verbeteringen op bijna alle oefeningen. Bench press gaat het langzaamste vooruit helaas, maar daar ben ik laatst gelukkig ook wel wat omhoog gegaan.

Qua massa kan ik 't niet zo goed inschatten.. ik ben wel zwaarder geworden maar ook m'n buik lijkt wel weer wat dikker sinds ik begonnen ben, maar ik denk dat 'n groot deel toch wel spiermassa is. 't gaat wel langzamer dan met een puur bulkschema denk ik. Maar in de spiegel kan ik 't niet zo heel goed zien.. blijft toch ook lastig beoordelen over jezelf. Bij die lichaamsmetingen die ik een paar posts geleden postte zie ik ook wel wat verschillen ten opzichte van het begin.

Maarja die massa komt sowieso vanzelf wel als ik maar krachtgains blijf maken. M'n linkerarm lijkt wel wat te herstellen, vanaf volgende week weer volle bak aan de slag en ook weer creatine, denk dat ik nog behoorlijk snel kan groeien de komende tijd.

Ik ga het in de gaten houden vent! Ga voor ze zomer niet meer bulken, zit nou mooi droog, maar na de zomerfeestjes maar ff flink pakken! Alst bij jou beetje goed gaat ga ik t ook proberen

Redelijk rustige rug/triceps training gedaan ivm linkerarm/schouder. Calves overgeslagen aangezien ik die er al bij had gedaan op zaterdag. Op het einde wat rustige schouderoefeningen gedaan omdat ik die had geskipt zaterdag en ik 't wel een beetje in beweging wil houden ook al train ik 't niet zwaar nu. Ook nog heel even lateral raises geprobeerd maar dat was te pijnlijk links.

Deadlifts:
48 x 6
88 x 6
88 x 6
88 x 6

Rustig begonnen met warming up setje. Heb 93 nu niet geprobeerd, komt volgende week wel weer. 88 ging vrij makkelijk.

Bent over rows (barbell)
48 x 6
50,5 x 6
50,5 x 6

Alternating arm curls (dumbbell)
10 x 6
10 x 6
10 x 6

Chin-ups
6
6
6

Lateral pulldowns
45 x 6
50 x 6
50 x 6

Arm curls (EZ bar)
18 x 6
20,5 x 6
20,5 x 6

Bent over raises (dumbbell, seated)
6 x 6
6 x 6
6 x 6

Shoulder press (dumbbell)
8 x 6
8 x 6
8 x 6

(Ja die laatste is met 'n waardeloos gewicht, hoger ging pijn doen)

Voor de verandering maar weer eens m'n volledige eten van vandaag:

Ontbijt:
200 gram kwark met 12,5 gram muesli, omega3

Tussendoortje:
Appel en 2 plakjes kipfilet

Lunch:
6 plakjes kipfilet, 3 volkoren boterhammen met leverworst, zalm met een klein beetje roomkaas en pittige kipsalade. En een mandarijn.

Pre-workout meal:
3 volkoren boterhammen met anderhalve plak kaas, pindakaas en een beetje tonijnsalade.

Voor workout: Aminoacids
Meteen na workout: Aminoacids, 4 blokjes pure chocolade.

Bij thuiskomst:
Shake van whey en magere melk met 100 gram bevroren frambozen in de blender.

Avondmaaltijd:
Magere runderburger, 75 gram pandanrijst, 300 gram gemengde groente en een losse ui, stengel selderij en wat knoflook. Groente in teriyaki-honing saus. Alles gebakken in olijfolie. Ook weer omega3 erbij.

Hierna nog 200 ml magere appel-kaneel kwark, een beschuitje met hangop en een halve eetlepel honing. En nog 'n bospeen.

Totaal 2878 kcal (165g proteins, 308g carbs, 117g fat)

Voor de oplettende lezer: Nee ik geloof niet meer zo in het helemaal vasten 's ochtends alhoewel ik wel vrij weinig eet, ik gebruik van leangains voornamelijk nog het meer eten en hoger in carbs zitten op trainingsdagen en de flinke post-workout meal.

Voor de verandering maar weer eens m'n volledige eten van vandaag:

Ontbijt:
200 gram kwark met 12,5 gram muesli, omega3

Tussendoortje:
Appel en 2 plakjes kipfilet

Lunch:
6 plakjes kipfilet, 3 volkoren boterhammen met leverworst, zalm met een klein beetje roomkaas en pittige kipsalade. En een mandarijn.

Pre-workout meal:

3 volkoren boterhammen met anderhalve plak kaas, pindakaas en een beetje tonijnsalade.

Voor workout: Aminoacids
Meteen na workout: Aminoacids, 4 blokjes pure chocolade.

Bij thuiskomst:
Shake van whey en magere melk met 100 gram bevroren frambozen in de blender.

Avondmaaltijd:
Magere runderburger, 75 gram pandanrijst, 300 gram gemengde groente en een losse ui, stengel selderij en wat knoflook. Groente in teriyaki-honing saus
. Alles gebakken in olijfolie. Ook weer omega3 erbij.

Hierna nog 200 ml magere appel-kaneel kwark, een beschuitje met hangop en een halve eetlepel honing. En nog 'n bospeen.

Totaal 2878 kcal (165g proteins, 308g carbs, 117g fat)

Voor de oplettende lezer: Nee ik geloof niet meer zo in het helemaal vasten 's ochtends alhoewel ik wel vrij weinig eet, ik gebruik van leangains voornamelijk nog het meer eten en hoger in carbs zitten op trainingsdagen en de flinke post-workout meal.

Damn bro, die dingen die jij opnoemt klinken heerlijk! Volgende keer moet je eens wat foto's maken. Heb ik wat lekkers om naar te kijken als ik aan het vasten ben;) Krijg er nu al flinke honger van.

Nog veel gecheat trouwens de laatste tijd? Sinds ik aan het cutten ben (en aan het vasten) denk ik veel vaker aan cheat maaltijden, wel lastig af en toe, maar tot nu toe maar 1keer echt gecheat. Patat, frikandel, bier etc... Hoe ga jij er mee om?

Damn bro, die dingen die jij opnoemt klinken heerlijk! Volgende keer moet je eens wat foto's maken. Heb ik wat lekkers om naar te kijken als ik aan het vasten ben;) Krijg er nu al flinke honger van.

Nog veel gecheat trouwens de laatste tijd? Sinds ik aan het cutten ben (en aan het vasten) denk ik veel vaker aan cheat maaltijden, wel lastig af en toe, maar tot nu toe maar 1keer echt gecheat. Patat, frikandel, bier etc... Hoe ga jij er mee om?

Foto's van m'n avondmaaltijden kan ik wel eens gaan maken ja. Al moet ik zeggen dat dit niet veel bijzonders was, kan vrij aardig koken al zeg ik het zelf ;) meestal heb ik wel wat interessanters. De dagen ervoor bijv. Tilapiafilet met cherrytomaatjes en prei in wat creme fraiche light en groene pesto. Of spaghetti met sardientjes, ui, tomatenpassata, olijven en kappertjes. Daarvoor asperges met gekookt ei, ham en wat puree. En daarvoor een salade van kip gemarineerd in kerrie met gemengde sla, bospeen, cherrytomaten, avocado, bleekselderij, kappertjes, augurken en olijven. Allemaal erg gezond (gerecht met Tilapiafilet was wat aan de hoge kant in vetten door de pesto) maar ook erg lekker.

Ik had toen ik echt aan het cutten was eigenlijk helemaal geen problemen om niet te cheaten, met Leangains wel iets meer, ik denk omdat je toch om de dag wel veel eet en je maag niet kleiner wordt. En het is makkelijker om te zeggen 'ooh maar ik ben toch aan het groeien, dit kan er nog wel bij' terwijl je bij een echte cut geen excuus hebt. Maar ik heb 't wel redelijk beperkt gehouden tot nu toe. Wel eens bij een BBQ teveel stokbrood met satésaus en ook wat frikandellen gegeten en op 2 feestjes teveel van die kleine verraderlijke hapjes (borrelnootjes, zalmwraps, bittergarnituur, etc.).

Achteraf heb ik dan wel spijt, ik heb nu in m'n telefoon een notitie staan die ik dan van tevoren moet lezen van mezelf. Iets als 'Plezier van korte duur, dag erna spijt, vasten/cutten voor niks geweest'. Ik hoop dat dat helpt :) aan de andere kant moet je ook niet te streng voor jezelf zijn denk ik, als dit af en toe een keertje gebeurt dan is dat nou eenmaal zo, je bent nog steeds op de goede weg alleen 't duurt misschien ietsje langer.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 08:10 ----------

Ik wil met de zomer lekker droog zijn met die hardstylefeestjes haha. Had laatst na training de aders op mn bovenbuik =p

Ahh nice :) Nouja als je eenmaal op je gewenste vetpercentage bent dan kan je ook wel met een klein overschot beginnen om weer vast een beetje spier aan te gaan zetten toch? Wat dat betreft is Leangains weer ideaal, als je dan op trainingsdagen wat meer eet dan op rustdagen moet 't toch wel lukken om wat te groeien.

Ik heb besloten dat ik de komende maand wat verder ga cutten.

a) m'n linkerarm/schouder doet nog steeds niet lekker mee.
b) ik heb 'n gesprek met m'n fysio gehad, m'n rug staat niet helemaal recht zoals misschien te zien is op die foto's. Lijkt niet te komen door een ruggegraatafwijking (röntgenfoto's laten niets zien) maar omdat m'n linkeronderrugspier te hard trekt. Van m'n fysio moet ik voorlopig niet te zwaar trainen op dingen waarmee m'n onderrug wordt belast, dus squats, deadlifts en evt. andere belastende oefeningen ga ik met een hoger aantal reps doen en minder gewicht.

Als ik bij van alles hoger moet gaan zitten in reps zijn dat niet echt de beste voorwaarden voor spiergroei dus dan kan ik maar beter nog wat vet verliezen zodat ik hopelijk over 'n maandje weer volledig aan de slag kan.

Ik heb gisteren niet kunnen trainen en ga vanavond nog 1 keer 'zwaar' trainen met bijbehorend voedsel, daarna even berekenen hoeveel ik ga eten en of ik nog wissel tussen trainingsdag/rustdag.

Ik ga 't cutten beginnen op dinsdag (persoonlijke redenen) dus de trainingssessie op zondag (dag uitgesteld) zal ook nog met meer kcal zijn.

Vandaag getraind, ging redelijk, niet te zwaar gepakt, merk dat m'n arm bij benchen en zeker bij dumbbell flyes nog wel erg dwarszit.

Bench press:
30 x 6
45 x 6
50 x 6
50 x 6

Reverse wrist curls (dumbbell)
10 x 6
10 x 6
10 x 6

Incline bench press
37,5 x 6
37,5 x 6
37,5 x 6

Push-ups
15
15
12

Cable pushdowns (rope)
15 x 6
17,5 x 6
17,5 x 6

Flyes (dumbbell, flat bench)
10 x 15
10 x 15
10 x 15

High reps gedaan met laag gewicht, dit was de oefening waarmee ik m'n linkerarm heb verdoet dus..

Triceps kickbacks (dumbbell)
14 x 6
14 x 6
14 x 6

Wrist curls (dumbbell)
14 x 6
14 x 6
14 x 6

Skullcrushers
15,5 x 6
15,5 x 6
15,5 x 6

Totaal 45 minuten.

Edit: voeding vandaag totaal 2863 kcal, 116g fat, 322g carbs, 136g prot

Laatst bewerkt:
Foto's van m'n avondmaaltijden kan ik wel eens gaan maken ja. Al moet ik zeggen dat dit niet veel bijzonders was, kan vrij aardig koken al zeg ik het zelf ;) meestal heb ik wel wat interessanters. De dagen ervoor bijv. Tilapiafilet met cherrytomaatjes en prei in wat creme fraiche light en groene pesto. Of spaghetti met sardientjes, ui, tomatenpassata, olijven en kappertjes. Daarvoor asperges met gekookt ei, ham en wat puree. En daarvoor een salade van kip gemarineerd in kerrie met gemengde sla, bospeen, cherrytomaten, avocado, bleekselderij, kappertjes, augurken en olijven. Allemaal erg gezond (gerecht met Tilapiafilet was wat aan de hoge kant in vetten door de pesto) maar ook erg lekker.

Ik had toen ik echt aan het cutten was eigenlijk helemaal geen problemen om niet te cheaten, met Leangains wel iets meer, ik denk omdat je toch om de dag wel veel eet en je maag niet kleiner wordt. En het is makkelijker om te zeggen 'ooh maar ik ben toch aan het groeien, dit kan er nog wel bij' terwijl je bij een echte cut geen excuus hebt. Maar ik heb 't wel redelijk beperkt gehouden tot nu toe. Wel eens bij een BBQ teveel stokbrood met satésaus en ook wat frikandellen gegeten en op 2 feestjes teveel van die kleine verraderlijke hapjes (borrelnootjes, zalmwraps, bittergarnituur, etc.).

Achteraf heb ik dan wel spijt, ik heb nu in m'n telefoon een notitie staan die ik dan van tevoren moet lezen van mezelf. Iets als 'Plezier van korte duur, dag erna spijt, vasten/cutten voor niks geweest'. Ik hoop dat dat helpt :) aan de andere kant moet je ook niet te streng voor jezelf zijn denk ik, als dit af en toe een keertje gebeurt dan is dat nou eenmaal zo, je bent nog steeds op de goede weg alleen 't duurt misschien ietsje langer.

Als je weer zo'n lekker gerecht maakt zeker even foto's erop knallen. Leuk voor jezelf om terug te zien en foto's doen het altijd goed in een log!

Dat van die notitie in je phone is slim man. Ik heb iets soortgelijks op mijn pc staan, maar ja die heb je niet altijd bij je natuurlijk. Af en toe cheaten mag inderdaag prima (1 x per 10 dagen is echt geen probleem). Zo heb ik morgen een gepland cheat dagje op het programma staan. Gek genoeg kijk ik er niet eens echt naar uit. Dat zal toch betekenen dat mijn nieuwe BB levensstijl aan het opkomen is! Vroeger at ik namelijk alles wat los en vast zat. Echt walgelijk als ik er aan terug denk nu......

Succes met cutten trouwens gozer en ik hoop dat je geen blessures zult krijgen!

Als je weer zo'n lekker gerecht maakt zeker even foto's erop knallen. Leuk voor jezelf om terug te zien en foto's doen het altijd goed in een log!

Dat van die notitie in je phone is slim man. Ik heb iets soortgelijks op mijn pc staan, maar ja die heb je niet altijd bij je natuurlijk. Af en toe cheaten mag inderdaag prima (1 x per 10 dagen is echt geen probleem). Zo heb ik morgen een gepland cheat dagje op het programma staan. Gek genoeg kijk ik er niet eens echt naar uit. Dat zal toch betekenen dat mijn nieuwe BB levensstijl aan het opkomen is! Vroeger at ik namelijk alles wat los en vast zat. Echt walgelijk als ik er aan terug denk nu......

Succes met cutten trouwens gozer en ik hoop dat je geen blessures zult krijgen!

Ja da's wel een goed idee van die foto's. M'n log is nog niet echt in trek verder :) maar goed, voor mezelf wel handig om terug te kunnen lezen.

Dat van dat cheaten heb ik ook wel ja, van tevoren heb ik er nooit zin in. Sowieso omdat ik gezond eten ook al erg lekker vind. Vroeger at ik ook wel veel snoep en koek, had geen idee hoe slecht dat allemaal was naast de hoeveelheid kcal. Als je gewend bent veel suiker te eten dan zijn alle andere dingen een beetje saai van smaak. Maar ik merk nu dat ik zelfs kwark hartstikke lekker vind met een beetje kerriepoeder of iets dergelijks. Ik had laatst 'n zak Hamka's gekocht (relatief nog niet eens zo ongezond) en toen had ik eigenlijk meer zin in gezonde dingen dan dat. Uiteindelijk toch maar wel opgegeten toen die al een halve week open was maar dat hoef ik ook niet meer zo nodig.

Bij mij is meer de valkuil als er allerlei lekkere hapjes staan ergens op een feestje.

Ik heb maar een thread aangemaakt om te kijken of iemand wat zinnigs te zeggen heeft over m'n armprobleem: http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/pijn-bovenarm-311230/

Training zondag

Zoals gezegd bij oefeningen die belastend zijn voor rug of linkerarm wat meer reps gedaan op minder gewicht.

Squat (smith machine)
52,5 x 15
52,5 x 15
52,5 x 15

Zo, dit viel nog niet mee, ging echt stuk en moest lang op adem komen.

Shoulder press (dumbbell)
8 x 15
8 x 15
8 x 15

Goed te doen, met dit gewicht weinig tot geen pijn.

Leg press
100 x 15
100 x 15
100 x 15

Zwaar maar niet zo erg als de squats.

Machine crunches
80 x 6
82,5 x 6
82,5 x 6

Deze ga ik de volgende keer ook op minder gewicht pakken met meer reps, ik zag dat hierbij juist de iliopsoas (diepe lendespier) wordt aangesproken en volgens mij is dat de spier die bij mij teveel gespannen is, zit iig wel op die plek, nog even navragen bij fysio. Voelde 't hierna ook wel daar.

Lateral raises (dumbbell)
4 x 15
4 x 15
4 x 15

Vrijwel pijnloos met dit gewicht.. wel weinig kg :(

Standing leg curls (bij cable machine)
17,5 x 15
17,5 x 15
17,5 x 15

Deze oefening ga ik eruit gooien, is bijna niet te doen met zo'n klote cable en bandje om je voet. Heb 't gevoel dat ik meer rug pak dan benen. Was de vorige keer al van plan om kettlebell single leg deadlifts te doen maar ben 't vergeten.

Side bends (cable)
60 x 10
60 x 10
60 x 10

Ging lekker.

Leg extensions
65 x 6
65 x 6
65 x 6

Shoulder press (smith)
22,5 x 15
22,5 x 15
22,5 x 15

Bent over raises
4 x 10
4 x 10
4 x 10

Laatste reps van laatste setje geen volledige ROM.

Totaal 1 uur en 4 minuten getraind. Door hogere reps duurt alles langer en moet ik ook langer op adem komen.

Voel me wel een beetje gehandicapt door al die aanpassingen. Hopelijk over 'n maandje overal vanaf.

Voeding

Ontbijt: 2 eieren op 2 sneetjes volkorenbrood, whey perfection satchet, 300 gram kwark, 30 gram muesli, omega3.

Voor training: 4 caps superior amino
Na training: 4 caps superior amino, 4 blokjes pure chocolade

Bij thuiskomst: whey perfection satchet met 150 gram magere melk, 100 gram frambozen met 200 gram magere melk, 100 gram kwark met 12,5 gram havermout, omega3, volkoren boterham met 15 gram pindakaas.
Allemaal kleine beetjes, lekker veel afwisseling :)

Zit nu rond de 1400 kcal, ga zo naar 'n vriendin, kom daar wel aan de andere helft voor vandaag (pasta salade geloof ik)

Laatst bewerkt:
Veel herhalingen joh, ben je voor (spier)conditie of vet verlies aan het trainen ofzo? Ik zou persoonlijk niet meer doen dan 8-12 maar je zal je redenen wel hebben.

En hoe gaat het nu met je blessure? Nog lang "revalideren"?

edit: Oh zie nu pas dat je ook al een topic ervoor hebt aangemaakt...

Veel herhalingen joh, ben je voor (spier)conditie of vet verlies aan het trainen ofzo? Ik zou persoonlijk niet meer doen dan 8-12 maar je zal je redenen wel hebben.

En hoe gaat het nu met je blessure? Nog lang "revalideren"?

edit: Oh zie nu pas dat je ook al een topic ervoor hebt aangemaakt...

Nee dat doe ik dus ivm blessure en rug (opdracht van fysio dus, zie ook post #52), met minder gewicht meer reps maken is nog altijd beter dan niks. Overige updates komen als ik achter een pc zit in plaats van op m'n telefoon.

Deadlifts:
90 x 6
90 x 6
90 x 3
50 x 15

Had per ongeluk een zwaardere stang, dacht dat ik 88 zat te doen. Grip faalde bij 3de setje 90. Sowieso ga ik ook deze oefening de volgende keer met meer reps/minder gewicht doen.. kreeg ook hierbij last van rug.

Standing calf raises (smith)
122,5 x 6
122,5 x 6
122,5 x 6

Makkelijk zat..

Bent over rows (barbell)
50 x 6
50 x 6
50 x 6

Alternating arm curls (dumbbell)
10 x 6
10 x 6
10 x 6

Chin-ups
6
6
6

Lateral pulldowns
45 x 6
50 x 6
50 x 6

Hip abductions
70 x 10
70 x 10
70 x 10

Arm curls (EZ bar)
20,5 x 6
20,5 x 6
20,5 x 6

Standing calf raises (smith)
122,5 x 6
127,5 x 6
132,5 x 6

M'n pa was op bezoek en kwam een keertje mee trainen, moest even wachten tot hij met cardio klaar was, dus nog een setje calf raises gedaan en gewicht nog wat verhoogd.

Al met al wel lekker getraind maar wel last van linkeronderrugspier bij de deadlifts dus ook die ga ik aangepast doen de volgende keer.

Let bij dl goed op je houding, ik heb al 2 weken last van mn knieën

Terug
Naar boven