XXL Nutrition

Leg Press vs Hack Squat vs Leg Extension

Bij welke oefening ligt jullie voorkeur?

  • Leg Press

  • Hack Squat

  • Leg Extensions


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo,

De titel heeft nog een beetje toelichting nodig, welke oefening uit de 3, zouden aanraden voor zowel het opbouwen van kracht als massa in de quadriceps. Ik Squat 2x op Maandag en Vrijdag (of Zondag en Donderdag), en wil voor de Woensdag (of Dinsdag) een van de 3 oefeningen doen, als vervanger voor de squat.

Mvg, Jesper
 
LP
 
Is dat een barbell hack squat of een machine hack squat?
 
Met zo'n 'incline' of 'schuine' machine.
Ah ok. Ik heb verschillende malen langs zien komen dat barbell hack squats goeie quad bouwers zijn, ik ga ze binnenkort eens proberen.
 
Ah ok. Ik heb verschillende malen langs zien komen dat barbell hack squats goeie quad bouwers zijn, ik ga ze binnenkort eens proberen.

In de Smith machine neem ik aan dan? Die staat waar ik sport ook wel namelijk, ergens in een donker hoekje van de sportschool onder de spinnenwebben.....
 
  • Like
Waarderingen: BB_
In de Smith machine neem ik aan dan? Die staat waar ik sport ook wel namelijk, ergens in een hoekje onder de spinnenwebben.
Nee, gewoon vanaf de grond, het wordt volgens mij soms ook wel een behind the back deadlift genoemd.

 
Nee, gewoon vanaf de grond, het wordt volgens mij soms ook wel een behind the back deadlift genoemd.


Oh zo, zie hem bij AlphaDestiny wel eens voorbij komen, lijkt me eerlijk gezegd geen prettige positie om in te zijn.
 
Ik doe sinds kort Hack squats. Voelt heerlijk
 
Leg Press. Hack squat geen ervaring mee omdat we geen plate loaded machine hebben. Leg extension goed voor doorbloeding/isolatie quadriceps, maar imo minder voor algemene kracht en massa in je gehele bovenbenen.
 
Ah ok. Ik heb verschillende malen langs zien komen dat barbell hack squats goeie quad bouwers zijn, ik ga ze binnenkort eens proberen.


Dan heb je ook verschillende malen langs zien komen dat het een shitoefening is waar het accent op en gegeven moment meer ligt op het ontwijken van je gluteus dan het trainen van de quad :) (zou dan zelf nog eerder voor een straddle variant gaan)
 
Dan heb je ook verschillende malen langs zien komen dat het een shitoefening is waar het accent op en gegeven moment meer ligt op het ontwijken van je gluteus dan het trainen van de quad :) (zou dan zelf nog eerder voor een straddle variant gaan)
Geloof niets, probeer alles! :D

Maar daar zit wel wat in, ik heb een behoorlijk achterwerk. Maar bij gebrek aan beter in mijn homegym wel het proberen waard.
 
Waarom is een legpress beter dan een hacksquat dan?
 
Voor mij een persoonlijke keus. Bij de MHS krijg ik last van onderrug en knieen, bij de LP niet.
 
Waarom is een legpress beter dan een hacksquat dan?

Er zit wel een stukje persoonlijk voorkeur aan, maar het is best een 'onhandige' oefening zoals 3XL ook al aangaf.

Als de focus vooral ligt op de quadriceps, dan is de leg press in mijn optiek ook beter, omdat de heupen en onderrug gefixeerd zijn in de beweging waardoor de quads gedwongen het leeuwendeel van het werk doen.

Buiten dat, binnen het gegeven rijtje van de TS is de leg press weliswaar mijn keuze, maar als het mij ligt zou ik persoonlijk liever de belt-squat doen en anders de front squat.
 
Is een riem niet slecht voor je rug???




:D:D:D:D
 
Back
Naar boven