AndroidHealthClinic

leniger worden

folkert jan

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
naast dat ik aan BB doe doe ik ook aan de sport kicks en tricks(mix tussen turner,breakdance en capoeira)

het is handig voor deze sport lenig te zijn

ik ben wel beneuwd naar tips om leniger te worden

hoevaak rekken, op wat voor manier rekken etc

Slechte instructeurs als je daarover niet inlichten bij sport kicks en tricks...

Het is niet verkeerd om dagelijks te stretchen, maar doe dit niet afzonderlijk na elke oefening ;) .

• Topic Starter Topic Starter
hij geeft zeker dingen maar ben benieuwd naar jullie kennis

hoe bedoel je naar elke oefening?

het hoeft niet percee tijdens een training

Ik moet elke dag scretchen maar doe het niet elke dag (voor mn rug), maar ik vraag mij af, ik heb dus korte borstspieren oa. Maar vraag me dus af, als ik de spieren langer maak, worden ze dan ook mooier?

ik doe altijd rek en strek oefeningen op niet trainingsdagen. gewoon 10 minuutjes rekken en strekken.

ik heb hier een site voor je gevonden met oefeningen:

[Link niet meer beschikbaar]

Altijd voordat ik aan men training begin rek en strek ik altijd. Word ik leniger van, geen blessures en het geeft men spieren de ruimte om te groeien. Dit is altijd standaard voordat ik aan men workout begin, en ik ben al een wat warm gedraaid.

Maar om leniger te worden moet je gewoon zo ver mogelijk gaan en voorbij. No pain, no gain.

Fenomeno zei:
Altijd voordat ik aan men training begin rek en strek ik altijd. Word ik leniger van, geen blessures en het geeft men spieren de ruimte om te groeien. Dit is altijd standaard voordat ik aan men workout begin, en ik ben al een wat warm gedraaid.

Maar om leniger te worden moet je gewoon zo ver mogelijk gaan en voorbij. No pain, no gain.

je kunt de boel ook overrekken he, TE ver gaan met strekken is ook weer niet goed ;)

inderdaad fryslan. no pain no gain zoals fenomeno schrijft, is niet goed bij het rekken. kalm beginnen en stilletjesaan altijd iets verder gaan tot je net geen pijn hebt. en dan lang houden. bvb 45 sec.

• Topic Starter Topic Starter
okee heb nu idd goeie oefeningen en info
enie wat ik nog moet weten

hoe vaak per dag dit doen of hoevaak per week???

goed antwoord beloont met karma!!!!

folkert jan zei:
okee heb nu idd goeie oefeningen en info
enie wat ik nog moet weten

hoe vaak per dag dit doen of hoevaak per week???

goed antwoord beloont met karma!!!!

je kunt onbeperkt rekken en strekken.bij wijze van spreken 5 x per dag zolang je de boel maar niet overstrekt. ik doe het nu zelf 3 a 4 keer per week ( 10 minuten armen, benen rug) en ik ben aardig wat leniger geworden in de 4 maanden dat ik het nu doe

fryslan zei:
je kunt onbeperkt rekken en strekken.bij wijze van spreken 5 x per dag zolang je de boel maar niet overstrekt. ik doe het nu zelf 3 a 4 keer per week ( 10 minuten armen, benen rug) en ik ben aardig wat leniger geworden in de 4 maanden dat ik het nu doe

Lijkt me wel handig die site die je gaf ik ga het denk ik ook doen. Waneer op de dag doe je het? En; ben je ook wat sterker geworden omdat je leniger bent geworden?

Niet te veel rekken vlak voor je krachttraining omdat dat ten kostte gaat van je workout. Erna kan uiteraard wel (maar tja, dan heb je dus geen pomp meer :))

ik ben deze week begonnen met rekken en strekken.. ik wil dit er gewoon in houden omdat het beter is voor je spieren etc.

ik heb voor mezelf gemerkt dat mn hamstrings niet ver genoeg opgerekt waren en dat was dan ook het punt waarop ik had besloten om ze maar op te gaan rekken (en dan kan de rest net zo goed ook :p)

Pavel Tatsouline legt je heel goed uit hoe en waarom je moet strekken, dus als ik jou was zou ik zeker even de kleine moeite nemen om zn stof door te lezen :)

sjeun zei:
Lijkt me wel handig die site die je gaf ik ga het denk ik ook doen. Waneer op de dag doe je het? En; ben je ook wat sterker geworden omdat je leniger bent geworden?

ik rek en strek zelf s'avonds (wegens tijdgebrek overdag). Na 10 a 20 minuten cardio. verder heeft lenig zijn niets met kracht te maken, maar je hebt wel minder kans op blessures.

ik ben sinds die tijd wel sterker geworden maar dat komt door de krachttraining :cool:

Rekken en strekken de dag na de "benentraining" kan trouwens verdomd lastig zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven