XXL Nutrition

Lieve body-experts, kijk even voor deze dame

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet hoe een vrouw met 18% bf eruit ziet, wat ik wel weet is dat ik en bijna de hele sportschool bij ons meisjes/vrouwen die rond de 58 kg wegen meestal te mager vind, kikkerbillen en alles ziet er gewoon breekbaar uit, alsof ze elk moment in 2 en kunnen breken

is dat vet ??? dan moet je eerder bijkomen inplaats van afvallen :)

Ik heb idd in een soortgelijke situatie gezeten. Ik heb een schop onder mijn reet gekregen, heb mijn refeed en junkdagen laten vallen en ben dagelijks 45-60 minuten gaan cardioen naast mijn gewone training. Ja dat is idd afzien maar daar is het resultaat ook naar.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Voedingsschema en sportschema

Op meerder verzoek mijn voedingsschema:
(Dit heb ik van de sportdietiste en doe ik al anderhalf jaar)
- 's morgens: eiwitshake met 200 ml. magere melk
- 's middags: 3 volkorenboterhammen met mager beleg
5 stuks fruit (meestal 1 banaan, 1 appel, 1 peer, 2 kiwi's of fruit v/h seizoen)
- 's avonds: veel groente (3-4 ons) met mager vlees (meestal kip), géén aardappelen, pasta en rijst en een bakje magere kwark (voor de eiwit)
- na de training: mueslireep of liga of sultana en kopje soep

3x koffie op een dag
veel water

- 2 x in de week i.p.v. mager vlees vette vis (zalm, paling, tonijn)

Ben ik nou gek: dit is toch niet veel??????
Ieder normaal mens zou hier toch van af moeten vallen?
Het kost me geen moeite, heb geen behoefte aan snoep/gebak/chocola/nootjes, maar minder dan dit kan ik echt niet eten.

En ik kom er niet van aan, maar val ook niet af. Dáárom wil ik nu naar andere middelen kijken.

Mijn trainings-schema: 's morgens vroeg ga ik hardlopen (5 km.) of fiets naar mijn werk op de racefiets (2 x 18 km.). in de winter: 4 x in de week ga ik schaatsen (ca. 1-1,5 uur per keer). In de zomer: skeeler ik elke dag dat het niet regent (ruim een uur per dag).
verder doe ik aan hiphopjazz-dansen (1 avond in de week) en als het slecht weer is ga ik er op uit op de mountainbike.

Is toch ook niet gering? Ik zou niet weten waar ik nog meer tijd aan sport zou kunnen besteden. Hierbij klagen mensen al dat ik bijna nooit tijd voor ze heb omdat ik altijd aan het sporten ben.

Vorig jaar was mijn gewicht 54 kilo en vetpercentage 12 %. Toen voelde ik me top en lekker in mijn vel. Door de f*cking schildklierontsteking is er 5 kilo aangekomen en daardoer voel ik me niet lekker (op zijn zachtst gezegd).
Voor de geldende normen ben ik niet dik, maar ik voel me gewoon verschrikkelijk en log bij 58 kilo.
Nou heb ik een ijzeren discipline in dieten en sporten, maar daarmee bereik ik dus blijkbaar niet wat ik wil.
Ik zou nog wel minder kunnen gaan eten, maar dat lijkt me ongezond.
Medisch gezien is er niets mis met me (alle mogelijke bloedonderzoeken gehad).

Vandaar dus: HELP met iets anders dan dieten en sporten, want dat doe ik al. (Mijn rustpols is 36, dus dat zegt ook wel wat.)

Al dat fruit lijkt me niet echt goed is bijna allemaal suikers.

Met jouw activiteitenpatroon zou je bijna het dubbele moeten eten dan wat je nu doet! Ik gok dat je stofwisseling aardig gezakt is. Dan klopt het wel dat je niet afvalt, je lichaam is een erg efficiente machine :)
Waar zijn eigenlijk je vetten?

Wat was het doel van dit dieet toendertijd? Moest je in een bepaalde gewichtsklasse blijven oid?

Ik zou nu mijn prioriteit leggen op het opkrikken van je metabolisme als ik jou was, pas daarna gaan denken aan verlagen van je bf.

Laatst bewerkt:
europeman zei:
ik weet niet hoe een vrouw met 18% bf eruit ziet, wat ik wel weet is dat ik en bijna de hele sportschool bij ons meisjes/vrouwen die rond de 58 kg wegen meestal te mager vind, kikkerbillen en alles ziet er gewoon breekbaar uit, alsof ze elk moment in 2 en kunnen breken
Beetje heel kort door de bocht.
Ligt helemaal aan je lengte, bouw en lichaamscompositie. Je kunt van mij veel zeggen maar niet dat ik er breekbaar uitzie, en ik weeg nog geen 58kg.

No offence toet maar vind je eet schema echt bar slecht

bedoel kijk zelf wat je als laatste eet na je training.

IK denk dat je maar mooi nog ff van de AS afblijft want zo verkloot je echt je eigen lichaam.

Verder wat tips :

Probeer sochtends ook cardio te doen. Nog voor je ontbijt en met als klein voorgerechtje wat eiwitten. Whey Met water bv en eventuel caffiene.

ECA in 6 weken kuren en daarna 4 weken af.

Low Carb dieet proberen

En reken uit hoeveel calorieen je verband op een dag en zet een fatsoenlijk schema op met K/E/V verhoudingen en aantal calorieen derbij.

Dani zei:
Voor een duursporter is daar niets mis mee.

Nou ja als je wilt afvallen kan je echt veel beter je Kh halen uit "tage suikers"

Ook met sporten, van al die suikers (5 stuks fruit!) krijg je snel energie maar je bloedsuikerspiegel daalt daarna ook weer snel. En je hongergevoel is veel hoger dan wanneer je bv rijst ipv fruit.

Hugohonnie je verkijkt je op het soort suiker in fruit kerel.. bekend met het effect ( of beter, het gebrek daar aan ) van fructose op het bloedglucose ?

Anyway daar gaat het niet om in deze thread, gebruik daar de search maar voor in de voeding sectie, maar als duursporter komt ze idd wel goed weg daarmee dat maakt verder weinig uit.

Niet meer nodig te zeggen dat dat schema belabbert is en dat eerst flink onder de loep genomen mag worden voor Toet begint te kuren :)

Succes daar mee :thumbs:

Laatst bewerkt:
Dani zei:
Met jouw activiteitenpatroon zou je bijna het dubbele moeten eten dan wat je nu doet! Ik gok dat je stofwisseling aardig gezakt is. Dan klopt het wel dat je niet afvalt, je lichaam is een erg efficiente machine :)
Waar zijn eigenlijk je vetten?

Wat was het doel van dit dieet toendertijd? Moest je in een bepaalde gewichtsklasse blijven oid?

Ik zou nu mijn prioriteit leggen op het opkrikken van je metabolisme als ik jou was, pas daarna gaan denken aan verlagen van je bf.

Dit was een dieet met de nadruk op weinig vet en dan alleen de goede vetten (daarom vette vis). Het doel van het dieet was destijds zo goed mogelijk presteren ivm mogelijkheden voor topsport (en hoe minder je mee hoeft te slepen hoe beter).

Wat dat metabolisme opkrikken betreft: dat klinkt schitterend, maar HOE doe ik dat? Heel graag je antwoord, Dani!

DBC01 zei:
Antwoord: Voor zo'n bescheiden doel een trap onder je reet, een serieus dieet en wat meer motivatie.
Dit riekt naar wat hier ook wel gebeurt vóór de zomer, maar dan bij de jongetjes:
'Effe snel wat spieren scoren, wat moet ik nemen voor 5kg droge massa erbij? Geef me de namen van de drugs en hun toepassing en je maakt deze beachboy-cumming blij! :)

Nee Toet zo gaat het niet. Als je 5kg puur vet wil verliezen, trek je dieet es na en ga es wat extremer dieten. Ik heb mollige fitnessmeiden zien veranderen in keiharde lichamen dankzij een strict en rigoreus dieet.

Die stackers, ephies en dergelijke werken tijdelijk, een dieet zet een basis voor altijd.

NOG extremer dieeten? Dat schijnt toch heel slecht te zijn voor je schildklier?
En het hoeft het niet snel, het is niet voor bikini oid.
Serieus dieeten doe ik al anderhalf jaar en sporten ook dacht ik zo.
Maar dát werkt dus niet. Ergens hogerop in dit draadje staat mijn voedings/sportschema.
Zou jij dan ook niet dol worden en iets anders willen proberen?

Allereerst eet je te wéinig.

Metabolisme opkrikken is simpel zat, ik denk dat je er met 1 refeed niet komt dus beter begin je zoals een beginneling. Elk uur eten gedurende een dag of 5 tot een week, daarna eet je een paar dagen op onderhoud en dan ga je afbouwen met 100kcal per dag uit carbs te schrappen.

Vervolgens ga je carbs ( en dus ook kcal ) per dag cyclen, hoge en lage dagen, hoog inspannings niveau, laag inspannings niveau. :)

DBC bedoeld niet nóg lager in kcal, hij bedoeld kwalitatíef beter :thumbs:

Ik zou even de diploma's checken van die sportdieetiste ???

hoi, sorry ik wil niet meteen je keuze voor t3 afkraken, maar heb je wel rekening gehouden met het rebound effect van dit middel. Dit komt erop neer dat je tijdens je kuur afvalt als een trein , maar na het staken van gebruik zo vet wordt als een varken, doordat je schilklierwerking een opdonder krijgt?!

2hard2die zei:
hoi, sorry ik wil niet meteen je keuze voor t3 afkraken, maar heb je wel rekening gehouden met het rebound effect van dit middel. Dit komt erop neer dat je tijdens je kuur afvalt als een trein , maar na het staken van gebruik zo vet wordt als een varken, doordat je schilklierwerking een opdonder krijgt?!
Over het algemeen is je schiltklier binnen 2 a 3 weken herstelt en als je gewoon 3 a 4 weken door dieet heb je helemaal geen rebound effect.
Maar ga je meteen weer vet vreten wat de meeste doen ja dan kom je weer snel aan.

adrbeest zei:
Over het algemeen is je schiltklier binnen 2 a 3 weken herstelt en als je gewoon 3 a 4 weken door dieet heb je helemaal geen rebound effect.
Maar ga je meteen weer vet vreten wat de meeste doen ja dan kom je weer snel aan.

een gezonde schildklier is met 2 weken hersteld. die onderzoeken zijn wel gedaan met een langere afbouwperiode, dus ik weet niet de invloed die een kortere heeft.

ik zelf denk dat t3 niet de oplossing is, ik vind het meer een middel voor wedstrijdathleten die extreem lage vet% bereiken en vervolgens op normale % komen te zitten.

in haar geval zou ik eerst een beginnen met 2 x per dag 30 min. cardio, 30 min. op de nuchtere maag en 30 min. na de krachttraining.

voeding: eet 300 gr. eiwit (1200 cals), 100 gr. kh. na de training (400 cals) en een paar keer per dag wat gezonde vetten. zorg dat je niet onder 1600 cals komt en neem de kh alleen direct na de training. het moet me heel sterk lijken als je dan niet droger wordt. tot nu toe zijn alle dames die ik op deze manier geholpen heb flink wat vet verloren. owjah, voordat je begint vreet je je 5 dagen hemaal vol de hele dag met alles wat lekker vindt. je stofwisseling moet een hele flinke boost krijgen, een opdonder, want die zal na zolang dieeten een stuk trager zijn.

MightyDuck zei:
Hugohonnie je verkijkt je op het soort suiker in fruit kerel.. bekend met het effect ( of beter, het gebrek daar aan ) van fructose op het bloedglucose ?

Anyway daar gaat het niet om in deze thread, gebruik daar de search maar voor in de voeding sectie, maar als duursporter komt ze idd wel goed weg daarmee dat maakt verder weinig uit.

Niet meer nodig te zeggen dat dat schema belabbert is en dat eerst flink onder de loep genomen mag worden voor Toet begint te kuren :)

Succes daar mee :thumbs:

waar wordt fructose voor gebruikt en wat gebeurd er wanneer die voorraad vol ? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven