AndroidHealthClinic

Liggende seated row (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat wil je nou?
Ga eens trainen.

wat ik wil kan jij me niet geven.
vanwaar deze opmerking? ik probeer me de oefening in te beelden. ik doe ze helemaal niet. ik ben hier niet de post starter.
 
wat ik wil kan jij me niet geven.
vanwaar deze opmerking? ik probeer me de oefening in te beelden. ik doe ze helemaal niet. ik ben hier niet de post starter.

Ow my bad. Ik dacht dat jij de TS was:o
 
Lying pull down.

Bij mij in de gym doen ze het ook vaak.


IK zie'm ook wel eens gedaan worden, maar zie er zelf het nut niet van in.

Misschien als je heel licht bezig ben, maar zodra je zwaarder gaat kost het je alleen maar moeite om je romp op de grond te houden en als je nog zwaarder gaat kom je gewoon met de romp van de vloer. (vandaar dat ze op een gegeven moment lat pully's op de markt hebben gebracht waar je je benen onder kunt klemmen)

Verders zal de vloer altijd de ROM verkleinen omdat je bovenarmen nu eenmaal niet verder kunnen dan de vloer.

Maar ......... het staat wel intressant :)
 
IK zie'm ook wel eens gedaan worden, maar zie er zelf het nut niet van in.

Misschien als je heel licht bezig ben, maar zodra je zwaarder gaat kost het je alleen maar moeite om je romp op de grond te houden en als je nog zwaarder gaat kom je gewoon met de romp van de vloer. (vandaar dat ze op een gegeven moment lat pully's op de markt hebben gebracht waar je je benen onder kunt klemmen)

Verders zal de vloer altijd de ROM verkleinen omdat je bovenarmen nu eenmaal niet verder kunnen dan de vloer.

Maar ......... het staat wel intressant :)

Bij ons worden ze ook alleen maar cheated gedaan. Dus mensen komen met hun lichaam van de grond, en gebruiken hun BW om meer gewicht te pakken, denk ik. Zelf zie ik er het nut ook niet zo van in.
 
Ah jah bedankt mensen; lying pull down dus

Dat was jams dacht dat ik bedoelde, bedoelde ik ook, dus de voeten ter hoogte van dat katrolding. Ik vind het wel een lekkere oefening en met m'n ROM is niks mis aangezien ik al begin te trekken als mijn lichaam naar onder gaat zeg maar.

Maar als ik het goed begrijp heeft deze oefening geen toegevoegde waarde, ik denk dat ik hem dus gewoon schrap uit mijn schema.



P.S. Ik voel me inderdaad behoorlijk patserig als ik die oefening uitvoer:P:P
Net alsof je expres oefeningen gaat doen die andere mensen niet zodat het lijkt alsof je er verstand van hebt....:P
 
en met m'n ROM is niks mis aangezien ik al begin te trekken als mijn lichaam naar onder gaat zeg maar.

Het gaat er niet om hoe je begint, maar hoe je eindigd en als de vloer betekend dat je armen niet verder naar achter kunnen ipv dat het gewoon de maximale bewegingsuitslag is die er voor zorgt dat je niet verder kan dan is de ROM beperkt.
 
maar toch ga je deze waardeloze oefening blijven doen?

goed topic..
 
Nee is zeker weten voor de rug, je pakt denk ik gewoon de zelfde spieren als een seated row maar kijk:

Je gaat helemaal gestrekt op de grond liggen, je tilt je benen in een hoek van 90 graden omhoog en plaatst deze een apparaat, dan ga je zeg maar met je armen omhoog om het handstuk te pakken en trekt in de neerwaarste beweging(richting grond) het handstuk richting je buik.

Ja ik ken m, doen ze bij mij in de gym ook!
Je ligt met je benen tegen het apparaat en je rug op de grond, en dan trek je die cable naar je toe klopt.
Goede oefening maar weet de naam ook niet.
 
Ja ik ken m, doen ze bij mij in de gym ook!
Je ligt met je benen tegen het apparaat en je rug op de grond, en dan trek je die cable naar je toe klopt.
Goede oefening maar weet de naam ook niet.


Leg mij eens uit wat deze oefening zo goed maakt? Zodra je er gewicht op gooit wat de rugspieren aankunnen ben je meer bezig om op de grond te blijven dan dat je je rug aan het trainen bent.

Aardig waneer je niet de beschikking heb over een gewone low pully, maar voor de rest geen aanrader (net zoals ale oefeningen onder een pully waar je je niet klem onder kan zetten)
 
Leg mij eens uit wat deze oefening zo goed maakt? Zodra je er gewicht op gooit wat de rugspieren aankunnen ben je meer bezig om op de grond te blijven dan dat je je rug aan het trainen bent.

Aardig waneer je niet de beschikking heb over een gewone low pully, maar voor de rest geen aanrader (net zoals ale oefeningen onder een pully waar je je niet klem onder kan zetten)

Bij ons steunen ze met de voeten tegen het toestel en liggen niet helemaal tegen de grond.
 
Dan is het geen liggende row, maar gewoon een pull down op een pully die geen been steunen heeft. Je zag ze een jaar of 30 geleden veel maar nu gelukkig niet meer.

Maar het probleem blijft hetzelfde. Zodra de gewichten in de buurt komen van je LG of er overheen gaan been je meer bezig met op de grond te blijven dan met je rug te trainen.
 
Dan is het geen liggende row, maar gewoon een pull down op een pully die geen been steunen heeft. Je zag ze een jaar of 30 geleden veel maar nu gelukkig niet meer.

Maar het probleem blijft hetzelfde. Zodra de gewichten in de buurt komen van je LG of er overheen gaan been je meer bezig met op de grond te blijven dan met je rug te trainen.

Zou best kunnen in doe m niet alleen volgens sommige in me gym is t wel een goede oefening ;p
 
Als je niets anders heb is alles goed.
 
ik doe ook zoiets, ik doe hem in de cable crossover. dan ga ik op een incline bankje zitten met voeten tegen het apparaat en dan trek ik een touw naar me toe. face pulls doe ik ook op deze manier. ik zet het bankje op 25 graden zodat me rug er niet tegenaan komt, alleen bij de laatste paar reps soms.

ik doe hem 10 kg zwaarder dan lichaamsgewicht maar ik heb geen probleem om me lichaam naar achter te houden.
 
kan iemand een filmpje van youtube posten, ik begrijp nog steeds niet wat voor apparaat jullie bedoelen.
 
Back
Naar boven