AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

Altijd weer die fucking 'maar niemand heeft het over die x duizendmiljoenmiljard doden in bumfuck usa', stfu oke. Eergisteren hadden we het over jullie en overmorgen ook weer.

Wie, Carlson? Ongetwijfeld, maar ik ben persoonlijk nogal allergisch voor het 'waarom hebben we het nu niet over dit of dat'-argument middenin of vlak na welke crisissituatie dan ook. Dit gebeurt altijd weer. In de eerste plaats omdat het in dit geval volgens mij niet waar is, het gaat volgens mij heel vaak en ook nu nog steeds over de fentanylcrisis in de US, en in de tweede plaats omdat je daarmee indirect en misschien onbewust de situatie in israël/gaza minimaliseert of gelijkstelt aan hetgeen je graag over het voetlicht zou willen brengen.

Wie, Carlson? Ongetwijfeld, maar ik ben persoonlijk nogal allergisch voor het 'waarom hebben we het nu niet over dit of dat'-argument middenin of vlak na welke crisissituatie dan ook. Dit gebeurt altijd weer. In de eerste plaats omdat het in dit geval volgens mij niet waar is, het gaat volgens mij heel vaak en ook nu nog steeds over de fentanylcrisis in de US, en in de tweede plaats omdat je daarmee indirect en misschien onbewust de situatie in israël/gaza minimaliseert of gelijkstelt aan hetgeen je graag over het voetlicht zou willen brengen.
Niet helemaal aangezien Amerika vliegdekschepen en troepen inmiddels die kant op stuurt vind ik het opzich een legitieme vraag.

Hoeveel dagen na zo'n aanslag mag je die vraag dan pas stellen?

Wat mij betreft mag je die vraag altijd stellen maar als je het zelf vergelijkt met een andere crisissituatie die op dat moment speelt heb ik daar persoonlijk altijd weer moeite mee vanwege eerder genoemde redenen, overigens al helemaal als de ene situatie helemaal niets met de andere te maken heeft.

Wat mij betreft mag je die vraag altijd stellen maar als je het zelf vergelijkt met een andere crisissituatie die op dat moment speelt heb ik daar persoonlijk altijd weer moeite mee vanwege eerder genoemde redenen, overigens al helemaal als de ene situatie helemaal niets met de andere te maken heeft.
Als ergens een aanslag oid wordt gepleegd: "Er gaan ieder jaar meer mensen dood in het verkeer... aan roken... enz. enz."

Als ergens een aanslag oid wordt gepleegd: "Er gaan ieder jaar meer mensen dood in het verkeer... aan roken... enz. enz."
Ja, dat inderdaad. Van alle kanten gebeurt dat trouwens, en die Shapiro vind ik verder ook maar een vreemd ventje die op dit moment - logisch - dermate outraged is dat er echt alleen maar wapengekletter en oorlogsretoriek uit komt. Maar goed.

Waar leg je dam de grens? Moesten de Palestijnen hun eigen sores aan de kant leggen toen Rusland Oekraïne binnen viel. Moeten de Afghanen zich niet alleen bezighouden met de gevolgen van de aardbeving dit weekend, maar ook met wat er in Israel is gebeurd?(Was er aan aardbeving dit weekend waarbij 1000 doden zijn gevallen)

Het feit dat men in de VS op zo’n wijze zo’n discussie kan voeren geeft is toch juist goed. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen wat ze belangrijk vinden. De meesten die zich druk maken om wat Hamas heeft gedaan is niet uit medeleven met de slachtoffers en hun familieleden, maar om haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep/religie aan te wakkeren en om het probleem vooral daar te houden.

Ja en nee.
Het is natuurlijk wel bijzonder dat Amerika non-stop geld in de oorlogsmachine pompt maar dat zulke problemen in eigen land waarbij heel veel slachtoffers vallen niet worden aangepakt.

Is de situatie anders? Ja natuurlijk. Maar Amerika heeft altijd wel ergens een oorlogssituatie waar ze bij betrokken zijn.

Waar leg je dam de grens? Moesten de Palestijnen hun eigen sores aan de kant leggen toen Rusland Oekraïne binnen viel. Moeten de Afghanen zich niet alleen bezighouden met de gevolgen van de aardbeving dit weekend, maar ook met wat er in Israel is gebeurd?(Was er aan aardbeving dit weekend waarbij 1000 doden zijn gevallen)
Ik leg helemaal geen grenzen, iedereen moet lekker zeggen en vinden wat ie wil en op welk moment, maar volgens mij zeg ik letterlijk in die post die je quote waar bij mij de irritatie ligt.
Het feit dat men in de VS op zo’n wijze zo’n discussie kan voeren geeft is toch juist goed. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen wat ze belangrijk vinden.
Ja, prima
De meesten die zich druk maken om wat Hamas heeft gedaan is niet uit medeleven met de slachtoffers en hun familieleden, maar om haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep/religie aan te wakkeren en om het probleem vooral daar te houden.
Ja, dat geloof ik dus niet helemaal en begrijp ook niet wat dat te maken heeft met mijn punt, maar maakt niet uit. Op het moment dat er gezinnen worden geëxecuteerd, baby's worden vermoord, vrouwen worden verkracht, kinderen in kooien worden gezet en verbrand, dan denk ik dat er ook wel een stukje (stuk) medeleven, begrip en compassie in zit en niet alleen maar blinde palestijnen-/ islamhaat.

Ja, dat geloof ik dus niet helemaal en begrijp ook niet wat dat te maken heeft met mijn punt, maar maakt niet uit. Op het moment dat er gezinnen worden geëxecuteerd, baby's worden vermoord, vrouwen worden verkracht, kinderen in kooien worden gezet en verbrand, dan denk ik dat er ook wel een stukje (stuk) medeleven, begrip en compassie in zit en niet alleen maar blinde palestijnen-/ islamhaat.
Dat is prima, maar dan is de vraag nog steeds legitiem (in mijn optiek) waarom Amerika overal ter wereld wilt 'helpen' maar zijn eigen bevolking keer op keer laat stikken.

En juist nu is die vraag actueler dan wanneer er geen conflictsituatie is.

Op het moment dat er gezinnen worden geëxecuteerd, baby's worden vermoord, vrouwen worden verkracht, kinderen in kooien worden gezet en verbrand, dan denk ik dat er ook wel een stukje (stuk) medeleven, begrip en compassie in zit en niet alleen maar blinde palestijnen-/ islamhaat.
Dan zou ik wel iets meer aandacht verwachten wat betreft de reactie van Israel richting de Gazastrook.

Dat is prima, maar dan is de vraag nog steeds legitiem (in mijn optiek) waarom Amerika overal ter wereld wilt 'helpen' maar zijn eigen bevolking keer op keer laat stikken.

En juist nu is die vraag actueler dan wanneer er geen conflictsituatie is.
Is dat een echte vraag of een retorische? We kunnen hier nu alle financiële, morele, geopolitieke, historische etc motieven van de VS uiteenzetten en bediscussiëren op het vlak van bemoeienis in het midden-oosten, prima, maar daar heb ik nu even geen tijd voor ;). Volgens mij zijn die motieven ook wel redelijk helder, toch?

Dan zou ik wel iets meer aandacht verwachten wat betreft de reactie van Israel richting de Gazastrook.
Ik weet niet wie jij volgt of wie jij spreekt, persoonlijk hoor ik letterlijk niemand zeggen dat ze het prettig vinden dat burgers worden getroffen, en hoor ik heel duidelijk het perspectief van de palestijnen in gaza, zowel in de media als irl.

Misschien een interessant punt maar ten tijde van Bataclan en aanslagen in Brussel etc etc was het "niet alle moslims" en "wel migranten blijven opnemen he" nu plots "plz genocide plegen en wo3 starten" :thinking:

Terug
Naar boven