XXL Nutrition

Sticky Live News Topic

Het teken zelf niet nee, klopt :) Bedankt dat je mijn punt maakt.
Dus jij zou er geen probleem mee hebben om met een hakenkruis rond te lopen? Immers, het teken is onschuldig en ik neem aan dat jij dat ook bent 🤷🏼‍♀️

Dus jij zou er geen probleem mee hebben om met een hakenkruis rond te lopen? Immers, het teken is onschuldig en ik neem aan dat jij dat ook bent 🤷🏼‍♀️

Als nazi teken zou ik er wel moeite mee hebben, als swastika (Hindu) zou ik er geen moeite mee hebben als iemand ermee rondloopt.

Gelijk; als IS met Shahada vlag rondloopt heb ik er wel moeite mee. Als Saoedi Arabië dat doet, heb ik er geen moeite mee.

De swastika (hakenkruis) staat voor levenskracht, geluk en heiligheid. Het teken wordt toevallig gebruikt door nazi's maar heeft niets met terreur temaken

???
Je haalt me de woord uit het toetsenbord.... :thumb:

Dat kruis heeft eigenlijk niks met het kruis of je kruis te maken. Het is een eeuwig draaiend wiel.
Wel leuk gekozen trouwens... het houdt namelijk niet op.

Fout, de vlag met de Shahada erop wordt gewoon gebruikt door terreur daders en groepen en de Shahada zelf heeft niks met terreur te maken.

Anders zou Saoedi Arabië ook ineens een terreur groep zijn? :)
Nee, Saudi-Arabië heeft een zwaard onder de geloofsbelijdenis, verwijzend naar het koningshuis.

Nee, Saudi-Arabië heeft een zwaard onder de geloofsbelijdenis, verwijzend naar het koningshuis.

Ok..en? Het ging om 'de Shahada'. Niet alle vlaggen met de Shahada erop zijn van een terreur groep.
Overigens bevat de vlag die wordt gebruikt door bepaalde terreurgroepen ook een zwaard..

Als nazi teken zou ik er wel moeite mee hebben, als swastika (Hindu) zou ik er geen moeite mee hebben als iemand ermee rondloopt.

Gelijk; als IS met Shahada vlag rondloopt heb ik er wel moeite mee. Als Saoedi Arabië dat doet, heb ik er geen moeite mee.
Het teken is niet wereldwijd verbannen omdat die mening massaal wordt gedeeld.

Oeverloze discussies met Hell tot ze het laatste woord heeft en denkt gelijk te hebben: Hoofdstuk 88.
En met de 88 wil ik niks zeggen hoor

Het teken is niet wereldwijd verbannen omdat die mening massaal wordt gedeeld.

Screenshot_2023-10-21-14-53-05-27_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Wellicht omdat er een verschil in zit.
Dat de KKK een christelijk kruis gebruikte, betekent niet dat het kruis ineens gelijk staat aan white supremacy.
Dat de Nazi's de swastika gebruikte (albeit iets anders) betekent niet dat het teken ineens overal, altijd en bij iedereen als Nazi symbool staat.
Dat bepaalde terroristen een geloofsbelijdenis gebruiken op een vlag, betekent niet dat overal waar die geloofsbelijdenis staat en gezegd wordt, te maken heeft met terrorisme.

Dat neonazi's kale koppen en Doc Martens hebben, betekent niet dat iedereen met een kale kop en/of Doc Martens ineens een neonazi is.

Dit is echt basisschool logica 101. Kom op.

'Alle brandweerwagens zijn rood, niet alle rode wagens zijn brandweerwagens'.

Als jullie dat niet begrijpen en niet kunnen toepassen op andere zaken in het leven..heel veel sterkte ermee, maar duidelijker en simpeler kan ik het niet voor je maken.

'Alle brandweerwagens zijn rood, niet alle rode wagens zijn brandweerwagens'.

Als jullie dat niet begrijpen en niet kunnen toepassen op andere zaken in het leven..heel veel sterkte ermee, maar duidelijker en simpeler kan ik het niet voor je maken.
Alle moslims zijn terroristen, maar niet alle terroristen zijn moslim.

Zoiets?

:trollface:

Dat de KKK een christelijk kruis gebruikte, betekent niet dat het kruis ineens gelijk staat aan white supremacy.
Dat de Nazi's de swastika gebruikte (albeit iets anders) betekent niet dat het teken ineens overal, altijd en bij iedereen als Nazi symbool staat.
Dat bepaalde terroristen een geloofsbelijdenis gebruiken op een vlag, betekent niet dat overal waar die geloofsbelijdenis staat en gezegd wordt, te maken heeft met terrorisme.

Dat neonazi's kale koppen en Doc Martens hebben, betekent niet dat iedereen met een kale kop en/of Doc Martens ineens een neonazi is.

Nee, het gaat om die associatie die het oproept. Vrijwel niemand wil geassocieerd worden met nazi's.

Een oerhollands blond meisje heeft ook niets temaken met het kalifaat. Maar je wil er gewoon niet mee verbonden worden.

Dat is met die vlag net zo: waarom zou je daar mee geassocieerd willen worden?!

deuggleuf.png

Ok..en? Het ging om 'de Shahada'. Niet alle vlaggen met de Shahada erop zijn van een terreur groep.
Overigens bevat de vlag die wordt gebruikt door bepaalde terreurgroepen ook een zwaard..
Het ging erom dat vlaggen met de Shahada niet neutraal zijn als het precies de vlag en de letters (de vorm of stijl bedoel ik) zijn die een terroristische organisatie ook gebruikt. Als voorbeeld van een vlag die niet van een terreurgroep is, maar wel de Shahada bevat gebruikte ik de vlag van SA.

De groene vlag waar dan Palestina opstaat zou je kunnen zien als een manier om de vlag van Hamas te laten zien, zonder de vlag van Hamas te laten zien. De associatie met Hamas vind ik geen gekke gedachte, al zou groen ook de lievelingskleur van Mohammed zijn. Ik kan niet in de hoofden van die mensen kijken, dus ik weet niet wat ze ermee bedoelen of niet mee bedoelen.

De witte vlag van van de week, die de Politie Utrecht als neutraal bestempelde, daar denkt een site van de Rijksoverheid anders over.

De Swastika en Runen zijn wel degelijk "besmet" geraakt door de Nazi's en WO2. Hetzelfde geldt voor witte puntmutsen door de KKK, terwijl dat in Spanje niets met witte superioriteit te maken heeft. De KKK gebruikte een brandend kruis, dat is ook wel verdachht hooe.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven