MuscleMeat

Sticky Live News Topic

"die bekend staat als geradicaliseerd". Waarom loopt ie nog los dan? Hoe kan het dat zo iemand überhaupt de mogelijkheid krijgt om mensen op straat aan te vallen in Parijs?

Helaas kun je, nadat ze een gevangenis straf hebben uitgezeten, niet iemand vasthouden zonder direct bewijs.
Opzich begrijpelijk, want anders zouden wellicht onschuldige mensen of mensen die hun leven beteren, vastgehouden worden. Maar ook jammer, want zulke gekken lopen dus gewoon rond :(

Oh en voor degenen die het zich afvragen; in het nieuwsbericht staat dat hij had aangegeven had als een martyr te willen sterven; zelfs als hij dood ging gelijk na de aanslag, dat zal hem niet lukken. Dit maakt hem geen martyr.

Helaas kun je, nadat ze een gevangenis straf hebben uitgezeten, niet iemand vasthouden zonder direct bewijs.
Opzich begrijpelijk, want anders zouden wellicht onschuldige mensen of mensen die hun leven beteren, vastgehouden worden. Maar ook jammer, want zulke gekken lopen dus gewoon rond :(
Dan zijn de straffen niet zwaar genoeg. hij kreeg ocharme 4 jaar voor het plannen van een aanslag. bovendien als zo een gek gekend staat voor psychiatrische problemen moet die naar een gesloten instelling en niet vrij met een "begeleiding".
Religieuze terreur zo sowieso de doodstraf moeten krijgen. Die gekken deradicaliseren heus niet in gevangenschap, in tegendeel.

Dan zijn de straffen niet zwaar genoeg. hij kreeg ocharme 4 jaar voor het plannen van een aanslag. bovendien als zo een gek gekend staat voor psychiatrische problemen moet die naar een gesloten instelling en niet vrij met een "begeleiding".
Religieuze terreur zo sowieso de doodstraf moeten krijgen. Die gekken deradicaliseren heus niet in gevangenschap, in tegendeel.

Sowieso was de straf niet zwaar genoeg, helemaal mee eens. Je kunt niet iedereen met psychiatrische problemen opsluiten..dat zou wel heel bizar zijn.

Waarom alleen religieuze terreur? Imho mag elk soort terreur de doodstraf krijgen (als er geen twijfel mogelijk is dat diegene de dader is, aangezien nog steeds enorm veel mensen onschuldig vast zitten, zeker in VS).
Of levenslang zonder kans op vrijlating.

Dat soort mensen moet je deporteren naar het land van herkomst.

• Like
Waarderingen: horn
Ga dat maar papa en mama vertellen als ze wakker worden wat er is gebeurd:

Ga dat maar papa en mama vertellen als ze wakker worden wat er is gebeurd:

Ja dan ben je zelf liever ook dood.

Je zit zelf vol met verzinsels. Ik reageerde enkel op 'land van herkomst' dat iemand anders zei.
Ik pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben (zoals jou) , Ik vraag niemand om te doden in mijn naam op basis van zelf uitgevonden sprookjes (Ja dat boek vol grote verzinsels waar jij dom genoeg voor bent om je voor te laten bekeren)
Je vergelijking slaat dus nergens op, as usual.
Maar goed, k ga de Kerstcadeautjes voorbereiden voor mijn petekindjes.

Dat zetten ze er wel bij, maar geen naam. :thinking:

Zal wel weer met privacy te maken hebben..apart wel. Meestal wordt in nieuws hier wel naam of foto getoond maar kan dat nu ook niet vinden.

Ik pretendeer niet de waarheid in pacht te hebben (zoals jou) , Ik vraag niemand om te doden in mijn naam op basis van zelf uitgevonden sprookjes (Ja dat boek vol grote verzinsels waar jij dom genoeg voor bent om je voor te laten bekeren)
Je vergelijking slaat dus nergens op, as usual.
Maar goed, k ga de Kerstcadeautjes voorbereiden voor mijn petekindjes.

Ik bedoelde dat je dingen verzint, zoals dikgedrukt van je citaat. (Tenzij je dieren voor consumptie bedoeld)..

Zal wel weer met privacy te maken hebben..apart wel. Meestal wordt in nieuws hier wel naam of foto getoond maar kan dat nu ook niet vinden.
Ik denk dat men vooral wil benadrukken dat hij in Frankijk is geboren en verder zoveel mogelijk de link met islam/middenoosten wil wegstoppen. Net zoals de keuze voor "geradicaliseerde islamist" ipv "geradicaliseerde moslim".

Ik bedoelde dat je dingen verzint, zoals dikgedrukt van je citaat. (Tenzij je dieren voor consumptie bedoeld)..
Dat is geen verzinsel, maar die oeverloze discussie is al genoeg gevoerd met jou.

Ik denk dat men vooral wil benadrukken dat hij in Frankijk is geboren en verder zoveel mogelijk de link met islam/middenoosten wil wegstoppen. Net zoals de keuze voor "geradicaliseerde islamist" ipv "geradicaliseerde moslim".

Ik ben juist wel blij met de term 'islamist' in plaats van 'moslim', want na zulke gebeurtenissen/aanvallen zijn er een hele hoop mensen die denken dat dit normaal is in Islam, dat elke moslim en rondlopend gevaar is en helaas ondervinden wij daar de gevolgen van.

De verdachte maakte zich vooral druk om Gaza en Afghanistan dus hij zal vast roots hebben die kant op.

Dat is geen verzinsel, maar die oeverloze discussie is al genoeg gevoerd met jou.

Dat is wel een verzinsel en het feit dat je nog nooit bewijs hebt getoond, zegt genoeg.

Killing an innocent person is strictly forbidden and prohibited in Islam. It is among the major sins. The verses of the Qur-an and Hadith are clear and obvious in expressing this. Committing such a horrendous act makes a person worthy of severe punishments in the hereafter. This not only instills fear in the hearts of the people but also causes disunity among one another. We are ordered to be peaceful and treat people with kindness, love and modesty.

The Prophet ﷺ mentions in a clear Hadith,

أكْبَرُ الكَبَائِرِ: الإِشْرَاكُ بِاللَّهِ، وَقَتْلُ النَّفْسِ، وَعُقُوقُ الوَالِدَيْنِ، وَقَوْلُ الزُّورِ، – أَوْ قَالَ: وَشَهَادَةُ الزُّورِ”

(Translation: the greatest of sins are: associating partners with Allah, killing an innocent soul, disobeying the parents and to lie/give a false testimony.)

Ik ben juist wel blij met de term 'islamist' in plaats van 'moslim', want na zulke gebeurtenissen/aanvallen zijn er een hele hoop mensen die denken dat dit normaal is in Islam, dat elke moslim en rondlopend gevaar is en helaas ondervinden wij daar de gevolgen van.

De verdachte maakte zich vooral druk om Gaza en Afghanistan dus hij zal vast roots hebben die kant op.
Maar dan kan de toevoeging “geradicaliseerde” wel achterwege blijven is het niet?

Belangrijkste is dat deze gestoorde man deze gestoorde daden heeft verricht en hopelijk tot z'n dood vast zal zitten. Vreselijk voor de familie van de overledene en voor de overlevende slachtoffers.
Welke afkomst je ook hebt, welke religie, wat voor taal je spreekt; maakt allemaal niks uit, dit soort daders moeten keihard aangepakt worden en dan maar hopen dat het anderen afschrikt.

Terug
Naar boven