Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Dat komt vooral omdat het zo extreem snel gaat, dat wanneer je je beseft wat er eigenlijk gaande is, je al te laat bent.
Nu kun je bij een steekpartij eventueel wel terugvechten na de eerste steek, maar als die nou nét in een bepaald deel van je lichaam gezet is, kan het alsnog te laat zijn.
Situational awareness is dan ook een prachtige skill om te ontwikkelen. Een hele tijd terug postte iemand hier een filmpje van een vrouw in Frankrijk wiens dochter of kleindochter bijna werd ontvoerd door 1 of andere import Afrikaan. Die vrouw ziet die vent van 100 km aankomen en zelfs op het filmpje zie je dat ie niet half aangekleed is, kapotte broek, 1 schoen of slipper aan. Mevrouw blijft echter 15 min kijken tot die vent daadwerkelijk dichtbij is terwijl het enige wat ze hoeft te doen is de deur dicht doen :')

Zelfde voor die man in de tram. Als je nu nog niet door hebt dat iemand die, de seconde dat je gaat zitten, begint te roepen "waarom zit je voor mij" kwaad in de zin heeft ben je gewoon compleet achterlijk.

Maar goed, misschien zie ik het allemaal wel te negatief en ligt het aan mij. Dat kan natuurlijk ook.

Het gaat toch niet om kansen op vroegtijdig overlijden te verkleinen ouwe, anders zou ik ook geen AAS gebruiken, geen auto rijden en noem maar op. Je wilt toch, zeker als man, en nog meer als echtgenoot/vader, in staat zijn tot jezelf en je naasten te verdedigen. Ik begrijp echt niet hoe je kunt denken als bijv die man in de tram/metro die eerder gepost werd. Bij de 1e klap is het eigenlijk al pootjes omhoog en het maar ondergaan zo van tja, ik ben het bokje.

Ik snap echt dat we niet allemaal A klasse vechters kunnen zijn maar een beetje jezelf en je gezin kunnen verdedigen is wel het minste wat je kunt doen.
Jij hebt verantwoording voor je vrouw/kinders, daarvoor ga je vroeg uit bed en doe je jou ding op het werk om broodjes bij de appie te kunnen kopen voor hun. Idem dito met in shape blijven indien shit happens.

Een mong**l heeft thuis een goudvis waar die voor moet zorgen. Die werkt om zijn ingame status te verhogen door gold te kopen en vrijdag avond te shinen met zijn nieuwe armor in world of warcraft. Vandaar dat men tegenwoordig ook 20uur pw werkt, want dan ben je er wel.

Het gaat toch niet om kansen op vroegtijdig overlijden te verkleinen ouwe, anders zou ik ook geen AAS gebruiken, geen auto rijden en noem maar op. Je wilt toch, zeker als man, en nog meer als echtgenoot/vader, in staat zijn tot jezelf en je naasten te verdedigen. Ik begrijp echt niet hoe je kunt denken als bijv die man in de tram/metro die eerder gepost werd. Bij de 1e klap is het eigenlijk al pootjes omhoog en het maar ondergaan zo van tja, ik ben het bokje.

Ik snap echt dat we niet allemaal A klasse vechters kunnen zijn maar een beetje jezelf en je gezin kunnen verdedigen is wel het minste wat je kunt doen.

Situational awareness is dan ook een prachtige skill om te ontwikkelen. Een hele tijd terug postte iemand hier een filmpje van een vrouw in Frankrijk wiens dochter of kleindochter bijna werd ontvoerd door 1 of andere import Afrikaan. Die vrouw ziet die vent van 100 km aankomen en zelfs op het filmpje zie je dat ie niet half aangekleed is, kapotte broek, 1 schoen of slipper aan. Mevrouw blijft echter 15 min kijken tot die vent daadwerkelijk dichtbij is terwijl het enige wat ze hoeft te doen is de deur dicht doen :')

Zelfde voor die man in de tram. Als je nu nog niet door hebt dat iemand die, de seconde dat je gaat zitten, begint te roepen "waarom zit je voor mij" kwaad in de zin heeft ben je gewoon compleet achterlijk.

Maar goed, misschien zie ik het allemaal wel te negatief en ligt het aan mij. Dat kan natuurlijk ook.

Er zijn altijd situaties waarin je wel wat had kunnen doen, als je al snel in de 'fight' modus gaat, maar weten we of dit slachtoffer van achter is aangevallen of niet?

Ok..geef je even een emailadres of iets door van deze personen? Jij weet uiteraard waar ik deze mensen kan vinden zodat ik ze erop aan kan spreken :)

Meerendeel van de Moslims doet niet aan opruien en juicht en klapt niet. Maar wat fijn dat er nog mensen zijn die anderen over een kam scheren s/.
Ik weet dat je probeert grappig en sarcastisch te doen maar als ik als simpele infidel al weet dat "haat aan ongelovigen" in hele ladingen moskeeën, scholen, nieuwszenders, rooksignalen en wat nog meer verspreid wordt denk ik dat het voor jullie ontzettend ontwikkelde gelovigen niet moeilijk moet zijn om de goede kant van de Islam te tonen. Echter lijkt het aan die wil toch verdomd flink te ontbreken.

Sommige mannen hebben een vagina.

Bedoel, ik kan mij inbeelden dat als ik in een drukke straat sta en iedereen ineens plots plat gaat liggen en schreeuwt, ik ook plat moet gaan liggen.
Want dat is logisch.
Kudde gedrag.

Maar ik weet gewoon dat ik door mijn 'als IK het niet zie of hoor, is er geen gevaar' en 'freeze' response, ik hoogstwaarschijnlijk lekker als enige eruit steek omdat ik nog sta..

Ik weet dat je probeert grappig en sarcastisch te doen maar als ik als simpele infidel al weet dat "haat aan ongelovigen" in hele ladingen moskeeën, scholen, nieuwszenders, rooksignalen en wat nog meer verspreid wordt denk ik dat het voor jullie ontzettend ontwikkelde gelovigen niet moeilijk moet zijn om de goede kant van de Islam te tonen. Echter lijkt het aan die wil toch verdomd flink te ontbreken.

Nee, ik ben serieus. Wat kan ik, SERIEUS, aan dat soort volk doen? Jij geeft aan dat ik ze erop kan aanspreken; hoe dan? Waar? Tegen wie? Ken jij ze?
Serieus..

Geen idee waarom jij denkt dat 'haat aan ongelovigen' zo algemeen verspreid wordt, want dat is 100% niet wat Islam is en dat dit wordt verspreid is, in vergelijking tot de échte boodschap, minimaal.

Het enige dat IK kan doen is dat wanneer zo'n aanslag gebeurt, dat ik dan uitleg waarom wat diegen deed NIET toegestaan is in Islam.
Dat heb ik dan ook gedaan.

Ik weet hoe de menselijke psyche werkt in zulke situaties, dank. Echter ook dat kun je ontwikkelen en dat is dus ook deels m'n punt. Als de 1e keer dat jij een stoot op je k*nis krijgt op straat is in een ruzie is de kans wel dat je niet weet wat te doen. Heb jij echter in trainingen al regelmatig een portie klappen gekregen weet je al een beetje wat je kunt verwachten, wat je niet wilt en dus wat je gaat doen om dat te voorkomen.
Er zijn altijd situaties waarin je wel wat had kunnen doen, als je al snel in de 'fight' modus gaat, maar weten we of dit slachtoffer van achter is aangevallen of niet?
Maar als je je een beetje bewust bent van je omgeving word je niet gauw van achter aangevallen. Dat is precies mijn punt.

Maar als je je een beetje bewust bent van je omgeving word je niet gauw van achter aangevallen. Dat is precies mijn punt.

Jij loopt constant rondjes te draaien dus? :o

Julie Andrews Spinning GIF by The Rodgers & Hammerstein Organization

Ik weet hoe de menselijke psyche werkt in zulke situaties, dank. Echter ook dat kun je ontwikkelen en dat is dus ook deels m'n punt. Als de 1e keer dat jij een stoot op je k*nis krijgt op straat is in een ruzie is de kans wel dat je niet weet wat te doen. Heb jij echter in trainingen al regelmatig een portie klappen gekregen weet je al een beetje wat je kunt verwachten, wat je niet wilt en dus wat je gaat doen om dat te voorkomen.
Je stelde de vraag zelf, vandaar.

Uiteindelijk weet je pas hoe je echt reageert als het moment daar is. Wat ik in een eerdere post al aangaf zit er óók een risico in het aanleren van geweld als oplossing en het leren omzetten van die knop.

Dan nog zul je een aanval of aanslag nooit altijd kunnen zien aankomen. Een beetje leren om je heen te kijken en je niet als slachtoffer gedragen is soms voldoende.

Jij loopt constant rondjes te draaien dus? :o

Julie Andrews Spinning GIF by The Rodgers & Hammerstein Organization
Nee maar ik ben me wel ten alle tijden vrij bewust van m'n omgeving. Nu besef ik dat ik er wel een beetje extreem in ben hoor. Ik ga in een restaurant niet midden in de zaal zitten waar er aan alle kanten mensen om me heen lopen bijvoorbeeld. Ik loop op straat niet op m'n telefoon te gapen als het niet perse hoeft en als het wel moet sta ik met m'n rug bijv tegen een muur of schutting. Zelfs in de gym pak ik liever de latpull waar er niemand achter me langs kan lopen dan die midden in de zaal.

Verder ben ik bij vlagen wel gezellig hoor 😂

Daarom loop ik er vaak bij als een zwerver, niemand die me kapotte sok of crocs wilt

1C4920DC-65E6-47AF-BA04-4383D6442DC5.jpeg

Uiteindelijk weet je pas hoe je echt reageert als het moment daar is. Wat ik in een eerdere post al aangaf zit er óók een risico in het aanleren van geweld als oplossing en het leren omzetten van die knop.

Dan nog zul je een aanval of aanslag nooit altijd kunnen zien aankomen. Een beetje leren om je heen te kijken en je niet als slachtoffer gedragen is soms voldoende.
Oh ik bedoelde het als dat ik niet begrijp waarom mensen daar niet aan werken, niet waar het psychologisch gezien vandaan komt, excuus.

Verder met je eens, je moet wel onderscheid kunnen maken tussen mogelijk bedreigende situaties en onschuldige onderonsjes.

En je laatste punt is enigszins wat ik zei idd. Situational awareness en de wil jezelf te verdedigen is in de meeste situaties genoeg.

Aanslag op een Katholieke kerk tijdens de mis op de Filipijnen, vermoedelijk Islamisten als dader.

Het kan je ook een vals gevoel van mogelijkheden geven.

Daar kunnen de meesten imo meer winst mee behalen dan jezelf leren verdedigen.
Absoluut hoor! Had ik misschien iets meer mogen benadrukken. Een conflict ontwijken is beter dan jezelf moeten verdedigen tijdens.
Aanslag op een Katholieke kerk tijdens de mis op de Filipijnen, vermoedelijk Islamisten als dader.

The usual suspects, zoals ze zo passend genoemd worden.
Het kan je ook een vals gevoel van mogelijkheden geven.
In welk opzicht?

Terug
Naar boven