- Waardering
- 5.200
Situational awareness is dan ook een prachtige skill om te ontwikkelen. Een hele tijd terug postte iemand hier een filmpje van een vrouw in Frankrijk wiens dochter of kleindochter bijna werd ontvoerd door 1 of andere import Afrikaan. Die vrouw ziet die vent van 100 km aankomen en zelfs op het filmpje zie je dat ie niet half aangekleed is, kapotte broek, 1 schoen of slipper aan. Mevrouw blijft echter 15 min kijken tot die vent daadwerkelijk dichtbij is terwijl het enige wat ze hoeft te doen is de deur dicht doen :')Dat komt vooral omdat het zo extreem snel gaat, dat wanneer je je beseft wat er eigenlijk gaande is, je al te laat bent.
Nu kun je bij een steekpartij eventueel wel terugvechten na de eerste steek, maar als die nou nét in een bepaald deel van je lichaam gezet is, kan het alsnog te laat zijn.
Zelfde voor die man in de tram. Als je nu nog niet door hebt dat iemand die, de seconde dat je gaat zitten, begint te roepen "waarom zit je voor mij" kwaad in de zin heeft ben je gewoon compleet achterlijk.
Maar goed, misschien zie ik het allemaal wel te negatief en ligt het aan mij. Dat kan natuurlijk ook.