AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

Wat ik ook belachelijk vind is dat 'verminderd toerekeningsvatbaar' wat bij echt elke zaak als verdediging gebruikt wordelt.

Oke, dan ben je dus zo debiel dat je de gevolgen niet volledig in kon zien? Dan ook:

- Geen rijbevoegdheid meer
- Geen stemrecht meer
- Geen BKR meer
- Geen voortplanting meer

Maar het idee dat hij uberhaupt ooit weer een voertuig mag besturen is echt belachelijk in mijn ogen.
Dat vind ik ook maar neem ook in acht dat deze man zich nooit echt heven verantwoorden bij vrouwe justitia. 9 jaar is echt wel lang hoor. Ik heb zelf jaren gezeten en die tijd krijg jij nooit meer terug en vast zitten is ondanks alle luxe die je binnen hebt mentaal zeer belastend. Vooral voor een man die zich nooit in dat soort kringen heeft begeven gaat dit echt een hele harde tik geven aan deze beste man. Ook dat neemt de rechter in acht bij zijn besluitneming mbt het vonnis. Zulke zijn gewoon een pispaaltje binnen.
Hij heeft nu spijt betuigd en mss is het nu wel aangekomen bij hem. En iedereen verdient in ons rechtsysteem een tweede kans/rehabilitatie na het uitzitten van diegene zijn straf. Anders heet het geen rechtssysteem meer.

9 jaar is echt ontzettend lang en deze man komt pensioengerechtigd buiten straks. Wil je hem tot zijn hoogbejaardheid vasthouden? Ook al vind ik het zelf een lul, het recht is het recht, je maakt er zelf ook gretig gebruik van als je de kans krijgt, en dat is 1 van onze sociale en rechtvaardige pilaren in onze samenleving. Je mag verder vinden wat je wilt uiteraard maar bekijk het objectief en vanuit alle hoeken.

Wat ik ook belachelijk vind is dat 'verminderd toerekeningsvatbaar' wat bij echt elke zaak als verdediging gebruikt wordelt.
Volgend mij ga je hier de fout in.

Is het niet zo dat hij doordat hij "verminderd toerekeningsvatbaar is" TBS kan krijgen?
De meeste criminelen willen geen TBS, want dat kan vaak verlengd worden.

Is het niet zo dat hij doordat hij "verminderd toerekeningsvatbaar is" TBS kan krijgen?
De meeste criminelen willen geen TBS, want dat kan vaak verlengd worden.
Zo lang je niet meewerkt is er niks vast te stellen en vermoedens zijn niet genoeg om tot een TBS maatregel te komen. Ten alle tijden alle onderzoeken weigeren. Dat is je recht en dat zal je advocaat ook altijd adviseren.

Zo lang je niet meewerkt is er niks vast te stellen en vermoedens zijn niet genoeg om tot een TBS maatregel te komen. Ten alle tijden alle onderzoeken weigeren. Dat is je recht en dat zal je advocaat ook altijd adviseren.
Dit is dus meer in lijn met het verhaal dat ik ook vaker hoor.

Het betekent wel dat mensen die dat heel erg nodig hebben, zowel voor zichzelf als voor de maatschappij, geen hulp krijgen.

De moet inderdaad een rapportage liggen. Ook al komt het heel eens voor dat een rechter hier overheen stapt en zelf een beslissing neemt om wel of niet tbs te geven. Maar dan moet er aan de hand van feiten en omstandigheden vastgesteld en beargumenteerd worden waarom wel of niet.

De moet inderdaad een rapportage liggen. Ook al komt het heel eens voor dat een rechter hier overheen stapt en zelf een beslissing neemt om wel of niet tbs te geven. Maar dan moet er aan de hand van feiten en omstandigheden vastgesteld en beargumenteerd worden waarom wel of niet.
Bij een eerste veroordeling en "blanco" strafblad is het wel zeer onwaarschijnlijk dat de rechter zonder diagnose hier zomaar overheen stapt. Dat zal hij niet zomaar doen.

Dit is dus meer in lijn met het verhaal dat ik ook vaker hoor.

Het betekent wel dat mensen die dat heel erg nodig hebben, zowel voor zichzelf als voor de maatschappij, geen hulp krijgen.
In belgië heb je internering vanuit de staat en geloof mij dat strafmaatregelsysteem werkt voor geen kanten want de geinterneerden(hier tbs'ers) zitten daar tussen mensen die zware (levens)delicten hebben gepleegd. Die komen niet veel beter of zelfs slechter buiten als dat ze binnen komen en ik spreek uit ervaring daar ik zelf in een penitentaire inrichting in België heb gezeten en die mensen liepen gewoon tussen ons in met al hun uitbarstingen en psychotische episodes. Er is gewoon geen waterdicht systeem voor te bedenken zonder iemands (grond)rechten te schenden. Als je dat 1 keer doet en dat komt erdoor creeër je ook weer een jurisprudentie en dan is het hek van de dam . Het is een fragiel systeempje

Ik vind het opmerkelijk dat blijkbaar de hele wereld zonder te testen zomaar updates op kritische systemen neerkwakt. Of allemaal blind dezelfde provider vertrouwen.

Ben benieuwd naar de details van het technische verhaal.

Ik vind het opmerkelijk dat blijkbaar de hele wereld zonder te testen zomaar updates op kritische systemen neerkwakt. Of allemaal blind dezelfde provider vertrouwen.

Lidl kreeg laatst overdag ook updates, alle kassa's uit. snap niet dat ze om ~ 14u overdag updates gaan installeren

Crowdstrike zegt dat er een probleem zit in de Falcon Sensor-software

Biden stopt zijn kandidatuur.

Laatst bewerkt:
Was te verwachten. Plan A (Trump vermoorden) is niet gelukt, dan maar plan B - Biden weg.

Betwijfel of Kamala gaat winnen van onsterfelijke Ome Donald.

Was er daar ooit al een gelijkaardige situatie? :thinking:

GTB3C6dW8AABYAI.png

Ze moesten toch even Ketanji Jackson vermelden. Alsof dat een verwezenlijking is. :rolleyes:

Terug
Naar boven