AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

Dit kan ik ook niet echt geloven.

Dat de CS-operator melding maakt van wat hij ziet aan zijn leidinggevende "op de grond" is standaard gang van zaken. In ieder geval bij de Nederlandse diensten. Waarom er vervolgens geen toestemming gegeven zou worden laat zich raden en klinkt erg onlogisch. Al met al kunnen wij eigenlijk alleen zeggen dat het een heel vreemde zaak is.

De man uit het eerder geplaatste artikel, diegene die zijn vrouw en kinderen beschermde met zijn lijf toen er geschoten werd, is een absolute held in mijn boekje en het voorbeeld van hoe een man moet zijn.
Das nobel.

IMG_5402.jpeg

Valt wel op dat er vrij weinig gesproken wordt over extreem links. @Steks hoe kan dit?

Nou ik vroeg me wel af of de schutter daar niet gewoon met een AR15 mocht liggen. Dan kan je hem moeilijk preventief uitschakelen.
In zijn handen valt dat onder Brandishing. Richten naar iemand valt al onder de "felony assault with deadly weapon"-umbrella in de meeste staten.

Nou ik vroeg me wel af of de schutter daar niet gewoon met een AR15 mocht liggen. Dan kan je hem moeilijk preventief uitschakelen.
Er is her en der discussie wat de perimeter in dit soort situaties is. Volgens sommigen is dit bij gelegenheden buiten 1.000 yard, dan mag je daar wellicht niet zijn met een wapen.

Ook in Staten met vrije ruime regels omtrent vuurwapens kunnen er voor locaties en evenementen uitzonderingen zijn.

Er is nogal een verschil tussen rondlopen met een wapen en het wapen ergens op richten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven