XXL Nutrition

Sticky Live News Topic

Nou ik vroeg me wel af of de schutter daar niet gewoon met een AR15 mocht liggen. Dan kan je hem moeilijk preventief uitschakelen.
Nee. Een wapen dragen is iets anders dan het op iemand richten. En het is nog een graadje anders als degene waarop gericht wordt de president is.

en het is trump zijn eigen schuld want hij is voor wapens.
Het 2e amendement gaat wel iets verder terug en is oorspronkelijk in het leven geroepen om je te kunnen verdedigen tegen een corrupte/agressieve overheid. Het hele verhaal staat overal online.

Nou ik vroeg me wel af of de schutter daar niet gewoon met een AR15 mocht liggen. Dan kan je hem moeilijk preventief uitschakelen.
Open carry is aan hele strenge regels gebonden. Zomaar ergens gaan liggen met wapen in de aanslag is in elke staat een felony.

Laatst bewerkt:
Wat voor een bonus krijgen die beveiligers wanneer ze bij zoiets betrokken zijn en op hun cliënt duiken?

Trucker krijgt in hoger beroep lagere straf voor doodrijden agent - https://nos.nl/l/2529107

En hij is natuurlijk ' de man' tussen de criminelen.
Rechters behoren tot de mensen met de grootste afstand tot de normale maatschappij.

Ik zie het hem nog doen ook 😂

Is dit echt? :roflol:

Trucker krijgt in hoger beroep lagere straf voor doodrijden agent - https://nos.nl/l/2529107

En hij is natuurlijk ' de man' tussen de criminelen.
Rechters behoren tot de mensen met de grootste afstand tot de normale maatschappij.
In 2015 reed M. een andere motoragent aan, waarbij deze zijn arm verloor. Toen was volgens de rechter opzet niet bewezen. Bij een incident in 2020 reed hij een oude vrouw in Rockanje dood. Uit politieonderzoek bleek toen dat hij dat ongeluk niet had kunnen voorkomen. Wel was de vrachtwagen bij beide incidenten te zwaar beladen.

Zo zie je maar hoe men in NL straft. Dit soort randdebielen had nooit meer mogen rijden na 1e ongeval, en 10j de bak in !

9 jaar voor moord op een agent, kan gewoon.

9 jaar voor moord op een agent, kan gewoon.
Niet om het incident goed te praten maar 9 jaar voor enkelvoudige dood door schuld zonder voorbedachte rade wat ook nog is in een opwelling is gebeurd en waarbij de werkelijke intentie niet is te bewijzen is gewoon een realistische straf. Mensen moeten eens proberen hun emotie-strafwens eens los te laten en gewoon het wetboek en de strafmaat in gelijke zaken eens als leidend te gaan zien. Het strafrecht gaat om een rechtvaardige straf, en niet om de uiterste straf die gegeven moet worden volgens de peasants. Als de peasants hun mening hierover in acht zou worden genomen liepen we nu nog met rieken en brandstapels rond in het dorp.

In amerika is dit 25 to life to life .Wees ergens blij dat het hier zo gaat want als jouw dochter bijvoorbeeld verkracht en vermoord word en jij vermoord de dader in een opwelling dan word daar ook gewoon rekening mee gehouden en dan vind jij 25 jaar ook onrechtvaardig. Het strafrecht in Nederland is uitermate rechtvaardig tov andere landen in de wereld en daar hoort wraakstraf niet thuis in.

Moraal van het verhaal. Probeer emoties niet teveel te laten leiden want die leiden steevast tot irrationele beslissingen.

No shit, dat is ook wat ik zeg. Alleen kan je je daar op trainen. Genoeg militairen in de familie hier
Je mag op de schietbaan nog niet eens een blazoen in de vorm van een mens hebben alleen een abstract doelwit dus hoe wou jij dat trainen? Een konijn schieten kan iedereen. Een mens is jouw eigen soort en op het moment van waarheid komen er heel veel mentale obstakels bovendrijven waar jij eerder nog geen rekening mee hield. Ik heb zelfs mensen op videos gezien die overvallen werden, een pistool hadden en toch zelf het loodje legden door hun gebrek aan beslissingsvermogen op het moment supreme.

Niet om het incident goed te praten maar 9 jaar voor enkelvoudige dood door schuld zonder voorbedachte rade wat ook nog is in een opwelling is gebeurd en waarbij de werkelijke intentie niet is te bewijzen is gewoon een realistische straf. Mensen moeten eens proberen hun emotie-strafwens eens los te laten en gewoon het wetboek en de strafmaat in gelijke zaken eens als leidend te gaan zien. Het strafrecht gaat om een rechtvaardige straf, en niet om de uiterste straf die gegeven moet worden volgens de peasants. Als de peasants hun mening hierover in acht zou worden genomen liepen we nu nog met rieken en brandstapels rond in het dorp.

In amerika is dit 25 to life to life .Wees ergens blij dat het hier zo gaat want als jouw dochter bijvoorbeeld verkracht en vermoord word en jij vermoord de dader in een opwelling dan word daar ook gewoon rekening mee gehouden en dan vind jij 25 jaar ook onrechtvaardig. Het strafrecht in Nederland is uitermate rechtvaardig tov andere landen in de wereld en daar hoort wraakstraf niet thuis in.

Moraal van het verhaal. Probeer emoties niet teveel te laten leiden want die leiden steevast tot irrationele beslissingen.
Ik ben het eens met de strekking van jouw verhaal, maar kun je nog spreken een opwelling indien het de tweede keer is? In principe wel natuurlijk, maar indien de man telkens als hij een motoragent ziet de opwelling voelt over hem of haar heen te rijden en hier nu voor de tweede keer ook nog naar handelt..

Laten wij in ieder geval blij zijn dat na drie zware aanrijdingen waarvan twee met dodelijke afloop, de man voorlopig niet achter het stuur zal mogen plaatsnemen.

maar kun je nog spreken een opwelling indien het de tweede keer is?
Is dat niet de verantwoordelijkheid van het OM en de officier van justitie die willens en wetens deze man ooit zijn Rijbewijs terug heeft gegeven zonder verdere onderzoeken of controle? Kun je die verantwoording nog bij deze man leggen na zoveel keer?

Je mag op de schietbaan nog niet eens een blazoen in de vorm van een mens hebben alleen een abstract doelwit dus hoe wou jij dat trainen? Een konijn schieten kan iedereen. Een mens is jouw eigen soort en op het moment van waarheid komen er heel veel mentale obstakels bovendrijven waar jij eerder nog geen rekening mee hield. Ik heb zelfs mensen op videos gezien die overvallen werden, een pistool hadden en toch zelf het loodje legden door hun gebrek aan beslissingsvermogen op het moment supreme.
Dit is volledig correct. Ook genoeg getrainde militairen of agenten die op het moment dat zij voor het eerst hun wapen richten op een mens toch bevriezen.

Is dat niet de verantwoordelijkheid van het OM en de officier van justitie die willens en wetens deze man ooit zijn Rijbewijs terug heeft gegeven zonder verdere onderzoeken of controle? Kun je die verantwoording nog bij deze man leggen na zoveel keer?
Ja, dat vind ik zeker. Ik denk dat daar ook een beetje de verwondering vandaan komt over de strafmaat. 9 jaar wordt 6? Misschien 7 met goed gedrag. Dan 10 jaar rijbewijs kwijt, of gaan die 10 jaar nu in en rijdt hij over 11 jaar weer iemand aan?

Het blijven moeilijke beslissingen.

Klein puntje: het was dit keer doodslag, dus opzet wordt bewezen geacht.

Ergens snap ik niet dat deze man met zijn hele geschiedenis nog de weg op mocht.

Klein puntje: het was dit keer doodslag, dus opzet wordt bewezen geacht.

Ergens snap ik niet dat deze man met zijn hele geschiedenis nog de weg op mocht.
Goed dat je me corrigeert . Heb het nieuwsbericht toendertijd vernomen en verder kijk ik te weinig nieuws om het hele proces gevolgd te hebben.

Het is geen dood door schuld he, het is doodslag (al ga je in mijn ogen wel richting moord maar daar is hij niet voor veroordeeld) van een politieagent die zijn werk aan het doen was.

Dit is wel even wat anders dan op eigen initiatief een moordenaar een koekje van eigen deeg geven. Het zou wel bijzonder zijn als de staffen dan vergelijkbaar zijn.

En zoals al benoemd, dit is niet de eerste keer. Door deze man is er een agent dood, een vrouw dood en een andere agent voor de rest van zijn leven gehandicapt.

In mijn ogen is 9 jaar dan zeker niet rechtvaardig.

Ja, dat vind ik zeker. Ik denk dat daar ook een beetje de verwondering vandaan komt over de strafmaat. 9 jaar wordt 6? Misschien 7 met goed gedrag. Dan 10 jaar rijbewijs kwijt, of gaan die 10 jaar nu in en rijdt hij over 11 jaar weer iemand aan?

Het blijven moeilijke beslissingen.

Maximaal 2 jaar strafvermindering bij goed gedrag, dus mininaal 7.

Rijverbod gaat pas in als hij weer vrij is.

Maar het idee dat hij uberhaupt ooit weer een voertuig mag besturen is echt belachelijk in mijn ogen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven