- Waardering
- 3.850
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Live News Topic: 25 april 2024 09:30 - 11:30?![]()
Jeugdautoriteit waarschuwt voor omvallen jeugdzorginstanties
Spraakmaker is vandaag Marjolein Moorman, meestal bekend als onderwijswethouder van Amsterdam. Maar ook Jeugdzorg behoort tot haar portefeuille.www.nporadio1.nl
Lang in de non profit sector gewerkt, nooit begrepen waarom zulke instanties alleen maar op overheidssteun leunen. Juist als goed doel kan je prima inkomsten genereren, zolang je maar wel echt goede dingen doet.
Laat dat nu net een discussiepunt zijn bij jeugdzorg. Schrijnend, maar op langere termijn misschien wel goed als het omvalt. Het is nu al zo lang drama, ten koste van de kinderen
Verkeerde link, was vanochtend op 't nieuws
Onzin, het is al meer dan 10 jammer kommer en kwel daarDe grootste klap voor de jeugdzorg is gekomen toen het van het Rijk naar de Gemeente ging. Dan stond het dichter bij de mensen en kon er een efficiëntieslag gemaakt worden, lees: een keiharde bezuiniging die vooral in gemeenten met een zwakke bevolking hard aankomt.
Ja, probleem zit in de structuur.Of ik ben in de war met de GGZ voor volwassenen, maar in het verhaal hoor ik veel overeenkomsten: veel dingen die nu een probleem zijn komen wellicht door de maatschappij, grote organisaties die de complexe zorg en ontwikkeling doennredden het niet, kleine organisaties die zich op lichte enkelvoudige zorg richten harken veel geld binnnen, er zijn flinke bezuinigingen, enorme personeelstekorten.
Nee joh, er zijn genoeg alternatieve instructies te verzinnen. Ben aan het werk, maar punt was dat het niet verkeerd is als het anders ingericht wordtEen nadeel van functioneren als goed doel is dat grote sponsoren vaak ook invloed willen hebben. Ik zie het ook in de vooral als zorg. Hoe zie je dat eigenlijk voor je, ik zie het geen geld genereren?
Ik zag het ook langskomen:
Live News Topic: 25 april 2024 09:30 - 11:30?
De grootste klap voor de jeugdzorg is gekomen toen het van het Rijk naar de Gemeente ging. Dan stond het dichter bij de mensen en kon er een efficiëntieslag gemaakt worden, lees: een keiharde bezuiniging die vooral in gemeenten met een zwakke bevolking hard aankomt.
Of ik ben in de war met de GGZ voor volwassenen, maar in het verhaal hoor ik veel overeenkomsten: veel dingen die nu een probleem zijn komen wellicht door de maatschappij, grote organisaties die de complexe zorg en ontwikkeling doennredden het niet, kleine organisaties die zich op lichte enkelvoudige zorg richten harken veel geld binnnen, er zijn flinke bezuinigingen, enorme personeelstekorten.
Een nadeel van functioneren als goed doel is dat grote sponsoren vaak ook invloed willen hebben. Ik zie het ook in de vooral als zorg. Hoe zie je dat eigenlijk voor je, ik zie het geen geld genereren?
En, er is een onderscheid tussen jeugdzorg(aanbieders) en het oude bureau jeugdzorg (gecertificeerde instellingen).De adviesbureau’s in die sector boeren nog wel goed.Ik zag het ook langskomen:
![]()
Aanbieders jeugdzorg komen niet of nauwelijks meer rond
De winst die werd gemaakt is verdampt. Een nodige verandering van de jeugdzorg is daarmee moeilijk voor elkaar te krijgen. Kinderen en jongeren zijn er de dupe van, zegt de branche.nos.nl
Adviesbureau's, zijn dat even grote parasieten als hoe het klinkt?De adviesbureau’s in die sector boeren nog wel goed.
Ik ben bevooroordeeld omdat een vriend van mijn zo’n adviesbureau bestiert, maar ik denk van wel.Adviesbureau's, zijn dat even grote parasieten als hoe het klinkt?

Vol was Vol en Vol loopt inmiddels over. Maar als je dat zegt ben je blank en oud. Succes met het vinden van een woning en je veiligheidVandaag de grens van 18mlj inwoners gepasseerd
toen ik geboren werd lag het in de 13mlj.
![]()