AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

De ambtenaren van de toeslagen affaire voelen zich onbehoorlijk bejegend.

Begint een knap staaltje modder gooien te worden :roflol:
Lijkt wel alsof ze allemaal van elkaar vergeten dat het ook maar mensen zijn

1723114955742.png

@tymboo postte dat gisteravond ja. erg hoor

Vreselijk, ook met het optreden van de organisatie of eigenlijk het uitblijven daarvan.

Bizar dat er niet afdoende toezicht is :-/

Bizar die 2 lifeguards op die supp boarden staan leuk te slapen.
Ook echt precies ertussenin niet best hoor...

#edit ook weer duidelijk waarom ze met de triatlon altijd beginnen met het zwemmen en er niet mee eindigen..
Maargoed #crossfit.

Bedreigde loodgieter uit Vlaardingen Ron van Uffelen overleden - https://nos.nl/l/2533052

Van de wereld verdwenen. Nieuwe i.d. en de rust terug?

Lang in de non profit sector gewerkt, nooit begrepen waarom zulke instanties alleen maar op overheidssteun leunen. Juist als goed doel kan je prima inkomsten genereren, zolang je maar wel echt goede dingen doet.

Laat dat nu net een discussiepunt zijn bij jeugdzorg. Schrijnend, maar op langere termijn misschien wel goed als het omvalt. Het is nu al zo lang drama, ten koste van de kinderen

Lang in de non profit sector gewerkt, nooit begrepen waarom zulke instanties alleen maar op overheidssteun leunen. Juist als goed doel kan je prima inkomsten genereren, zolang je maar wel echt goede dingen doet.

Laat dat nu net een discussiepunt zijn bij jeugdzorg. Schrijnend, maar op langere termijn misschien wel goed als het omvalt. Het is nu al zo lang drama, ten koste van de kinderen
Live News Topic: 25 april 2024 09:30 - 11:30?

De grootste klap voor de jeugdzorg is gekomen toen het van het Rijk naar de Gemeente ging. Dan stond het dichter bij de mensen en kon er een efficiëntieslag gemaakt worden, lees: een keiharde bezuiniging die vooral in gemeenten met een zwakke bevolking hard aankomt.

Of ik ben in de war met de GGZ voor volwassenen, maar in het verhaal hoor ik veel overeenkomsten: veel dingen die nu een probleem zijn komen wellicht door de maatschappij, grote organisaties die de complexe zorg en ontwikkeling doennredden het niet, kleine organisaties die zich op lichte enkelvoudige zorg richten harken veel geld binnnen, er zijn flinke bezuinigingen, enorme personeelstekorten.

Een nadeel van functioneren als goed doel is dat grote sponsoren vaak ook invloed willen hebben. Ik zie het ook in de vooral als zorg. Hoe zie je dat eigenlijk voor je, ik zie het geen geld genereren?

Verkeerde link, was vanochtend op 't nieuws
De grootste klap voor de jeugdzorg is gekomen toen het van het Rijk naar de Gemeente ging. Dan stond het dichter bij de mensen en kon er een efficiëntieslag gemaakt worden, lees: een keiharde bezuiniging die vooral in gemeenten met een zwakke bevolking hard aankomt.
Onzin, het is al meer dan 10 jammer kommer en kwel daar

Of ik ben in de war met de GGZ voor volwassenen, maar in het verhaal hoor ik veel overeenkomsten: veel dingen die nu een probleem zijn komen wellicht door de maatschappij, grote organisaties die de complexe zorg en ontwikkeling doennredden het niet, kleine organisaties die zich op lichte enkelvoudige zorg richten harken veel geld binnnen, er zijn flinke bezuinigingen, enorme personeelstekorten.
Ja, probleem zit in de structuur.
Een nadeel van functioneren als goed doel is dat grote sponsoren vaak ook invloed willen hebben. Ik zie het ook in de vooral als zorg. Hoe zie je dat eigenlijk voor je, ik zie het geen geld genereren?
Nee joh, er zijn genoeg alternatieve instructies te verzinnen. Ben aan het werk, maar punt was dat het niet verkeerd is als het anders ingericht wordt

10 jaar klopt.
Toen is de wmo ingegaan. Een bezuinigingsmaatregel.
Hierbij komt nog dat er in de zorg kleine contracten worden gegeven waardoor het personeel zich is gaan registreren als zzp'er en bij de buren werkt.
Nu willen ze van de zzp'ers af. Op aangeven van de belastingen, de zzp'er s hebben vaak geen 3 opdrachtgevers en dus hebben zorgorganisaties schijnzelfstandige in dienst. Soms zonder diploma of kennis, maar met de juiste contracten en een dikke auto.

Het zijn vooral de goeden die hier lijden onder de kwaden, louche zorgbureautjes van mensen die alleen maar geld willen verdienen over de rug van mensen die zorg nodig hebben.

Volwassen GGZ loopt via ZvW. Per 2015 Jeugdwet en WMO naar gemeente. Steeds meer gebruik jeugdzorg, steeds minder geld.

Jeugdzorgaanbieders als goed doel zien snap ik niet :scratch: En, er is een onderscheid tussen jeugdzorg(aanbieders) en het oude bureau jeugdzorg (gecertificeerde instellingen).

Vandaag de grens van 18mlj inwoners gepasseerd :eek:
toen ik geboren werd lag het in de 13mlj.

IMG_1206.jpeg

Terug
Naar boven