AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

In hoeverre is een stijging van het sterftecijfer te verwachten nu we bijna 80 jaar na het begin van de babyboom zitten?

Of wordt met zoiets al rekening gehouden?

(EDIT: daar wordt met beide methoden rekening mee gehouden.)

Ik kan dat in het artikel niet terugvinden, dank voor de link, dat waardeer ik.

Laatst bewerkt:
Even los van dat zelfs met hun rekenmethode je momenteel dus niet op een noemenswaardige oversterfte zit:

Screenshot_20240817_172717_Samsung Internet.jpg

Een veel sterkere bias kan je niet hebben.

We zijn nu op weg om een paar procent lagere sterfte te hebben dan in 2023, dus waar komt die bewering vandaan dat het nu ineens zo erg is?
Screenshot_20240816_151926_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240816_151454_Samsung Internet.jpg

Ach god gaan we allemaal rekenmethodes opgooien terwijl er na de gigantische oversterfte van de pandemie (weet je nog, die teller met al die covid doden die elke krant zo'n beetje op de voorpagina had) nu jaren van ondersterfe hoort te zijn.

dance dancing GIF by Bayerischer Rundfunk

Ach god gaan we allemaal rekenmethodes opgooien terwijl er na de gigantische oversterfte van de pandemie (weet je nog, die teller met al die covid doden die elke krant zo'n beetje op de voorpagina had) nu jaren van ondersterfe hoort te zijn.

Is Covid weg dan?

En ja de sterfre is nu lager

Het is toch wel frappant dat het RIVM en het Engelse RIVM, beide ineens een gunstiger rekenmethode gebruiken

Hoe wil je het over over- en ondersterfte hebben zonder het over rekenmethodes te hebben?

For the record. Jonge vrouw halverwege veertig valt 2 weken geleden dood neer op haar werk. Hartaanval en vol met bloedklonters. Ja ik ken haar persoonlijk, mn moeder is naar de crematie gegaan. Meid had een kind van 6!

Ga vooral verder slapen ik ben er een beetje klaar mee aan het raken. Zullen jullie wel blij mee zijn:rolleyes:
Dan was ze eind dertig toen ze nog moest bevallen. Dan nemen allerlei risico's noemenswaardig toe. En dat is wel bewezen.

Wacht maar tot je een beetje levenservaring op doet, en kom dan nog maar eens terug paniek zaaien.

Mijn beide ouders tegen en over de 90 5 a 6x gevaccineerd inmiddels en lopen er ook nog steeds.

Prima, ik wilde serieus naar je artikel kijken en de cijfers interpreteren. Jij wilt alleen maar stampij maken.
Hoe kun je dat doen, als je het artikel niet hebt gelezen, of niet kunt herinneren, waar de berichtgeving over ging.

Terug
Naar boven