MuscleMeat

Sticky Live News Topic

Kennelijk om 8 uur al, waarom is dat geen groot nieuws?
Waarschijnlijk omdat er nog weinig heel duidelijk is. Wil je het negatief zeggen dan 'wordt nog gezocht naar het "verwarde man"-excuus.'

Staat ook gewoon bij de NOS.

Mogelijk zijn een heleboel redacties al naar huis, daar is blijkbaar geen ploegen- of piketdienst.

Waarschijnlijk omdat er nog weinig heel duidelijk is. Wil je het negatief zeggen dan 'wordt nog gezocht naar het "verwarde man"-excuus.'
Boeiend, je kan kan het incident toch op zijn minst melden? Rond 21:00 heb ik nog even het regionale nieuws gecheckt op AD en dit stond er toen in elk geval niet groots op.

Boeiend, je kan kan het incident toch op zijn minst melden? Rond 21:00 heb ik nog even het regionale nieuws gecheckt op AD en dit stond er toen in elk geval niet groots op.
Verkeerde AD-pagina?

Het staat op de 112-pagina.

Verkeerde AD-pagina?

Het staat op de 112-pagina.
Op de regionale pagina staat het er pas op vanaf 0:03.

IMG_4900.png

Op de regionale pagina staat het er pas op vanaf 0:03.

IMG_4900.png
112

Dode en gewonde bij steekpartij op Willemsplein in Rotterdam, man aangehouden​

Op het Willemsplein in Rotterdam heeft donderdagavond een steekpartij plaatsgevonden. Hierbij is een persoon overleden, een ander slachtoffer is zwaargewond en wordt naar het ziekenhuis vervoerd. De politie heeft een man aangehouden. Hij is ook gewond en wordt ook naar het ziekenhuis gebracht.

Redactie Rotterdam 19-09-24, 20:04 Laatste update: 21:04

Het incident gebeurde rond acht uur 's avonds. Een traumahelikopter en meerdere ambulances zijn gealarmeerd. De politie doet momenteel onderzoek. De politie vraagt mensen met meer informatie om zich te melden.

Meerdere mensen zagen het steekincident gebeuren. Zij zijn in de omgeving opgevangen door de politie.
Wel bijzonder dat de politie-tweet van voor 8en lijkt.

Top, hoe meer van dit soort hoe beter!

Geweldig. Chapeau voor deze man. Zo zou elke fysiek capabele man moeten reageren. Enig puntje van verbetering zou zijn dat hij de aanvaller niet in bewusteloze staat van de brug heeft afgemieterd.

Er waren nog best veel mensen bereid te handelen.

Er waren nog best veel mensen bereid te handelen.

Dat stemt mij tevreden. Deze beelden had ik nog niet gezien. Goed dat deze mensen het heft in eigen handen hebben genomen.

Draadje van advocaat Job Knoester over waarom het nog te vroeg is voor een definitief oordeel van wel of geen terroristische aanslag.

TLDR: Soms is het echt een verwarde man.

Dit soort mensen doen dus ook nooit iets. Behalve slap lullen als alles al voorbij is.
Voordeel is wel dat dit soort sukkels het eerst gedjoekt worden. En als de dader dan alla haoea hakkebar roept, wij allang wisten dat het terroristische genoeg was om te handelen.

Wordt dat alleen bepaald door de motieven van de dader, of worden de (ervaren) gevolgen ook meegewogen?
Klinkt als "mensen ervaren een asielcrisis". :D

Ik denk dat een terroristisch oogmerk vooral moet blijken uit de motieven van de dader.
Het verhoogde strafmaximum is alleen van toepassing als bewezen kan worden dat het misdrijf is begaan met een 'terroristisch oogmerk'. Dat wil zeggen het oogmerk om de bevolking van een land vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden.

'Oekraïne hoort thuis in NAVO'

De eerste werkdag van Rutte bij de NAVO valt samen met de start van een Israëlisch grondoffensief tegen Hezbollah in het zuiden van Libanon. "Uiteraard gaat de NAVO hier niet over, maar we zijn zeer bezorgd"

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven