Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Ik vraag me af of ze over 4 jaar misschien toch een president kiezen/krijgen die er eindelijk echt iets mee wil en kan doen. Ik acht de kans groter dat Trump het erger gaat dan beter op dit gebied.

Al twijfel ik oprecht of de president genoeg macht heeft om deze triljardenmarkt te veranderen.

Sinds het maken van deze film is het nog veel erger geworden.

kijk: https://youtu.be/YbEQ7acb0IE?si=BKtMv4hN6tlA6FVd

De vraag os wellicht vooral hoe RFK jr. hierin staat, ik heb geen idee.

De grootste kans die ze imho hebben gehad was de laatste keer dat Bernie Sanders meedeed aan de Primaries. Aan de andere kant zie je dat ook kijkers van Ben Shapiro hierop reageren. Als dit iets wordt waar links en rechts elkaar kunnen vinden is er wellicht nog hoop.

Dat je toegang tot zorg afhankelijk is van je werk of de hoogte van je inkomen is vanuit Europees perspectief bizar. Ook hoe sommige Amerikanen en andere voorstanders rechtlullen dat ze het meeste kwijt zijn aan gezondheisszorg, maar 42e scoren op de lijst van hoogste levensverwachting.

Vandaag in de Jortcast (YT) kwam ter sprake dat met name in Californië de rijksten zo dicht leven bij mensen die naakt over straat gaan. Het gat is zo groot.

Is dat die film waar ze naar Cuba gaan om o.a. medicijnen te kopen?

Weet je zeker dat de kans groot is dat het met Trump (nog) slechter gaat?

Laatst bewerkt:
De vraag os wellicht vooral hoe RFK jr. hierin staat, ik heb geen idee.

De grootste kans die ze imho hebben gehad was de laatste keer dat Bernie Sanders meedeed aan de Primaries. Aan de andere kant zie je dat ook kijkers van Ben Shapiro hierop reageren. Als dit iets wordt waar links en rechts elkaar kunnen vinden is er wellicht nog hoop.

Ik kan me eigenlijk niet herrineren wanneer ik voor het laatst zag dat bijna iedereen uit de VS het zo met elkaar eens was over een onderwerp.

Probleem met dat 2 partijen systeem is dat iemand die relatief onpopulair is maar wel gepassioneerd is over één onderwerp minder snel een kans krijgt om echt verschil te maken.

Maar gezien de macht van de industrie twijfel ik of Bernie het systeem echt direct op de shop had kunnen gooien.

Dat je toegang tot zorg afhankelijk is van je werk of de hoogte van je inkomen is vanuit Europees perspectief bizar. Ook hoe sommige Amerikanen en andere voorstanders rechtlullen dat ze het meeste kwijt zijn aan gezondheisszorg, maar 42e scoren op de lijst van hoogste levensverwachting.

Wat ik altijd mooi vind aan ons systeem is dat als er echt wat fout gaat dat je 112 kan bellen(of iemand doet het voor je) en er gaat meteen Ambance, Politie en Brandweer rijden. burgerhulpverleners krijgen een sientje en indien nodig zelfs een heli met een team elite artsen voor je de lucht in.

Of je nou een arme sloeber of de koning zelf bent, maakt geen drol uit. Als het echt nodig is gaat allees voor je draaien.

Toen ik zelf als burgerhulpverlener eerder dit jaar een reanimatie had van een jongen van 25 zag ik dat echt mooi.

Ik kreeg een melding op mijn telefoon en kwam na +- 3 minuten als eerste aanrennen met een gratis AED van het verzorgingshuis om de hoek, vlak achter mij later kwam een brandweerman in vrij tijd aanscheuren en hoorde ik in de verte de sirenes van de ambulance en politie al.

Binnen 10 minuten stond er een heli met traumteam, de brandweer had een wagen staan om hem uit het raam te takelen, de politie had de straat dichtgezet zodat de ambulance direct weg zou kunnen. Noem het maar op.

Het mocht voor die jongen niet baten, maar gedurende dag hele proces heeft niemand het woord geld, verzekering of kosten gebruikt, volledig focus op die man die gered moest worden.

Dat zijn momenten dat ik wel trots voel voor hoe wij als samenleving voor elkaar klaar staan.

Kost natuurlijk een bak met geld, maar daar betalen we maandelijks voor met de belofte dat als het nodig is dat je die zorg ook krijgt, zonder dat je daarvoor een mega rekening onder je neus krijgt. En het is niet perfect, maar voor het grootste gedeelte werkt het wel zo.

Eva zegt ook dat voor Tromp gekozen werd Bitcoin niet veel deed.
Bedoelde ze niet dat nadat hij gekozen werd er een grotere stijging was? Zit daar iets in?

Ik heb daar niet heel lang bij stilgestaan, jij volgt de bitcoin-koers. Als ik uitzoom op de laatste 6 maanden dan zit er wel iets in die opmerking.

Kost natuurlijk een bak met geld, maar daar betalen we maandelijks voor met de belofte dat als het nodig is dat je die zorg ook krijgt, zonder dat je daarvoor een mega rekening onder je neus krijgt. En het is niet perfect, maar voor het grootste gedeelte werkt het wel zo.
Dat is maar deels waar, de kosten van een ambulance worden verhaald op de persoon die vervoerd word, maar dit wordt gewoon gedekt door je basisverzekering.

Dat is maar deels waar, de kosten van een ambulance worden verhaald op de persoon die vervoerd word, maar dit wordt gewoon gedekt door je basisverzekering.
Als je Amerikanen hoort schermen met Europese gezondheidszorg is er alsof je helemaal niets hoeft te betalen behalve je verzekering. Eigen risico, eigen bijdrage, maximum vergoedigen, dat zijn (soms) dure details die niet genoemd worden.

Weet je wat een leuke is, in een jaar dat je geen zorg hebt gehad tussen Kerst en O&N in een ambulance terechtkomen en dan in januari nog een paar keer terug moeten komen voor controle.

Alles beter dan chronisch ziek zijn, dat je in januari al weet dat het weer duur gaat worden. Vrijwel iedere bejaarde is op zijn/haar manier wel chronisch ziek.

Bedoelde ze niet dat nadat hij gekozen werd er een grotere stijging was? Zit daar iets in?

Ik heb daar niet heel lang bij stilgestaan, jij volgt de bitcoin-koers. Als ik uitzoom op de laatste 6 maanden dan zit er wel iets in die opmerking.
Geen idee wat ze precies bedoelde en er is wel een significante stijging geweest, maar in februari en maart dit jaar was er een grotere stijging, dus ik zie het niet als iets bijzonders als het al deel toe te schrijven is aan Trump

Als ik naar interessante mensen als Eva luister scan ik naar zaken waarvan ik iets weet en waar uit ik kan opmaken dat op zijn minst de waarheid een beetje verdraaid wordt om zo een inschatting te maken van hun geloofwaardigheid op zaken waar ik helemaal niets van weet. Zo’n uitspraak over Bitcoin, maar ook dat ze zegt al vroeg in SpaceX te hebben geïnvesteerd en later dat tussen neus en lippen door corrigeert naar 4 jaar geleden in Starlink zijn twee uitspraken in relatief korte tijd die de rest van haar verhaal imo wel wat minder betrouwbaar maken.

Gelukkig is het gratis voor alle geïmporteerde artsen, raketgeleerden en apothekers.

Geen idee wat ze precies bedoelde en er is wel een significante stijging geweest, maar in februari en maart dit jaar was er een grotere stijging, dus ik zie het niet als iets bijzonders als het al deel toe te schrijven is aan Trump
Jij zit beter in deze materie dan ik, maar volgens mij reageren beurzen en koersen altijd op zo'n verkiezing en dit keer met Trump zeker.

Jij zit beter in deze materie dan ik, maar volgens mij reageren beurzen en koersen altijd op zo'n verkiezing en dit keer met Trump zeker.
Klopt, maar men weet niet wat een andere uitslag voor gevolgen zou hebben gehad.

Ik ben ook niet gefocust op de koers na de verkiezingen, maar vooral op dat ze zei dat voor de verkiezingen Bitcoin niet veel (meer) deed.

Ja, maar in essentie is dat wel de ervaring van het slachtoffer.

Ons systeem is natuurlijk wel net anders dan andere landen omdat we een sociaal collectief systeem hebben maar waar da nog wel verzekeraars met winstoogmerk mogen bestaan, binnen een beperkte markt waar de overheid regels stelt en waar elke nederlander verplicht aan mee moet doen.

Een zorgverzekeraar mag je ook niet weigeren, al heb je 10 soorten kanker tegelijk.

Als je Amerikanen hoort schermen met Europese gezondheidszorg is er alsof je helemaal niets hoeft te betalen behalve je verzekering. Eigen risico, eigen bijdrage, maximum vergoedigen, dat zijn (soms) dure details die niet genoemd worden.

Weet je wat een leuke is, in een jaar dat je geen zorg hebt gehad tussen Kerst en O&N in een ambulance terechtkomen en dan in januari nog een paar keer terug moeten komen voor controle.

Alles beter dan chronisch ziek zijn, dat je in januari al weet dat het weer duur gaat worden. Vrijwel iedere bejaarde is op zijn/haar manier wel chronisch ziek.

Ja ik ben daar ook wel een beetje allergisch voor, want gratis bestaat niet. Het is een sociaal systeem waar iedereen collectief meebetaald en aanspraak mag maken wanneer dat nodig is.

Het grootste probleem met onvoorziene/onverzekerbare medische kosten in Nederland zijn imo tandartskosten. Daar kan je echt nog serieus nat op gaan en verzekeren is nagenoeg niet mogelijk tenzij je aanspraak kan maken op speciale verzekeraars die je via sommige werkgevers kan krijgen.

Ja, maar in essentie is dat wel de ervaring van het slachtoffer.

Ons systeem is natuurlijk wel net anders dan andere landen omdat we een sociaal collectief systeem hebben maar waar da nog wel verzekeraars met winstoogmerk mogen bestaan, binnen een beperkte markt waar de overheid regels stelt en waar elke nederlander verplicht aan mee moet doen.

Een zorgverzekeraar mag je ook niet weigeren, al heb je 10 soorten kanker tegelijk.

Ja ik ben daar ook wel een beetje allergisch voor, want gratis bestaat niet. Het is een sociaal systeem waar iedereen collectief meebetaald en aanspraak mag maken wanneer dat nodig is.

Het grootste probleem met onvoorziene/onverzekerbare medische kosten in Nederland zijn imo tandartskosten. Daar kan je echt nog serieus nat op gaan en verzekeren is nagenoeg niet mogelijk tenzij je aanspraak kan maken op speciale verzekeraars die je via sommige werkgevers kan krijgen.
Ik was in Nederland aanvullend verzekerd voor de tandarts. 80% kreeg ik vergoed. Als je een slecht gebit hebt weet je gewoon zat je een aanvullend pakket nodig hebt. Hoe kan je er dan volgens jou nat op gaan?

Hier zijn we via de overheid verzekerd. Tandarts valt daar helaas niet onder. Standard controlle 1000 nok. (85€)

Ik was in Nederland aanvullend verzekerd voor de tandarts. 80% kreeg ik vergoed. Als je een slecht gebit hebt weet je gewoon zat je een aanvullend pakket nodig hebt. Hoe kan je er dan volgens jou nat op gaan?

Hier zijn we via de overheid verzekerd. Tandarts valt daar helaas niet onder. Standard controlle 1000 nok. (85€)
Ik heb nu ook een 80% verzekering met een zeer hoog limiet, maar dat kan alleen via mijn werkgever.

Aanvullend kon ik jarenlang nooit meer dan €1000 per jaar verzekering, daar stopt het. (Daarbij betaal je dan ook nog eens +-€50 per maand voor die verzekering) Terwijl 5000 of zelfs €10.000+ in een jaar zeker niet ondenkbaar is. Mijn ergst jaar was ongeveer 3000 zonder bijzonderheden als kronen, implantaten ect.

Het is natuurlijk lang niet zo erg als de kosten die je zonder verzekering zou kunnen hebben bij echte ziektes oid.

Maar toen ik voor een ontsteking bij de endodontoloog kwam kreeg ik de keuze: 'We kunnen de tand trekken voor €150 of de wortelkanaalbehandeling doen voor +'€1000.' Waarna ik de uitleg kreeg dat mensen toch best vaak kiezen voor een extratie(trekken) omdat ze geen geld hebben voor de behandeling.

De zelfde ervaring had ik een jaar later toen ik met een ontsteking bij een noodtandarts kwam en ze er zelfs vanuit gingen dat ik, ondanks dat ik nog niet eens 30 ben, de kies wilde laten trekken?

Zal je misschien niet verbazen maar ik was niet niet van plan om op deze 'jonge' leeftijd al kiezen te gaan laten trekken, ze groeien niet echt terug zegmaar...

Na wat zoekwerk zie ik inmiddels dat er nu ook één is die tot €1250 laat verzekeren.

Laatst bewerkt:
€1k voor een wortelkanaal? €150 om te trekken?
Wat is deze

€1k voor een wortelkanaal? €150 om te trekken?
Wat is deze
Het was een speciale zeer diepe 2 staps wortelkanaal van totaal ruim 2 uur bij een endodontoloog, inclusief dingen als 3D rontgonfoto. Uiteindelijk was het net geen €900.

Bij mijn normale tandarts kost het iets van 400-500. Maar zijn kon deze niet doen omdat hij te diep/lastig was dus verwees me door naar de endodontoloog.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven