XXL Nutrition

Sticky Live News Topic

4 of 5 nukes en heel nederland is wel weg.
Niet weg maar wel einde oefening als land zijnde, als je 4 a 5 grootste steden compleet vernietigd zijn. Infrastructuur weg, stroom weg, land niet meer bruikbaar voor landbouw e.d.

Niet best voor een klein landje net hogr dichtheid zoals Nederland. Een land zoals zeg, Canada (of Rusland) zou dit beter kunnen handelen.

Om warm te blijven, voedsel te garen, water te ontsmetten.
Voedsel te garen? Water ontsmetten? Je wilt niks eten of drinken van het land ivm radioactieve isotopen. Dus wapens, groepen vormen en rooftocht is het enige dat je gaat redden. Alleen ben je reddeloos verloren. Om warm te blijven kan je shit verbranden.

Beste is voor een jaar eten hebben in je bunker en jezelf een jaar afsluiten van de buitenwereld.

Niet weg maar wel einde oefening als land zijnde, als je 4 a 5 grootste steden compleet vernietigd zijn. Infrastructuur weg, stroom weg, land niet meer bruikbaar voor landbouw e.d.

Niet best voor een klein landje net hogr dichtheid zoals Nederland. Een land zoals zeg, Canada (of Rusland) zou dit beter kunnen handelen.
Tijd dat de marine op rot uit den helder dan zou ik hier redelijk veilig zitten denk ik.

Voedsel te garen? Water ontsmetten? Je wilt niks eten of drinken van het land ivm radioactieve isotopen. Dus wapens, groepen vormen en rooftocht is het enige dat je gaat redden. Alleen ben je reddeloos verloren. Om warm te blijven kan je shit verbranden.

Beste is voor een jaar eten hebben in je bunker en jezelf een jaar afsluiten van de buitenwereld.
Dus je gaat dan binnen no-time dood door uitdroging.

Om te plunderen en roven moet je mensen en goederen kunnen verplaatsen. Zonder elektriciteit is er niet heel eenvoudig aan grote hoeveelheden brandstof te komen. Daarnaast zal dat allemaal direct geconfisqueerd worden door overheid.

Laatst bewerkt:
Advocaat krijgt een zware kluif :roflol:

Die bruidszaak schijnt er ook bijzondere handelspraktijken op na te hebben gehouden.

Voorlopig houd ik het op zakelijk conflict, afrekening in het criminele circuit.

Een bruidzaak met 'bijzondere handelspraktijken' is ook niet echt iets nieuws.

Algemeen bekend toch?

Barbershops, bruidszaken, telefoonwinkels, horecazaken.

Zwart geld moet ergens witgewassen worden.
Loempiakraam die op verschillende (drukke) markten staat. Je herkent ze meteen omdat ze cash-only zijn.

2 opties:

Witwassen door bonnen aan te slaan die je niet daadwerkelijk verkocht hebt. Dus zelf (het zwarte) geld in je kassa stoppen. Belasting erover betalen en voila het is wit.

Belasting ontwijken door een gedeelte van de loempia's die je verkoopt simpelweg gewoon niet aan te slaan in je kassa. Zo creëer je dus zwart geld, dus als witwasser niet handig, maar als gewone ondernemer is dit een prima manier om contant geld te sparen waar de overheid geen zicht op heeft. Bijv. om leuke dingen mee te doen (uit eten, vakantie zakgeld, kleding), of om een potje mee aan te leggen voor donkere tijden.

Of, nog slimmer, een goud voorraadje aan te leggen door anoniem fysieke goudbaren aan te schaffen met je contante geld. Een contant (zwart) geld voorraadje hebben liggen (voor donkere tijden) is op den duur kapitaal vernietiging vanwege inflatie. Daarnaast heb je niks aan papier wanneer shit hits the fan.
Goud daarentegen is een slimme belegging die het goed doet (ook of juist) tijdens economisch zware tijden.
Tevens een prima ruilmiddel in tijden van nood en crisis.

Wanneer het om goudbaren kopen gaat, geldt dat aanbieders van fysiek goud, informatie omtrent de identiteit van de koper dienen te bewaren bij aankopen boven de € 10.000,- (cumulatief binnen een periode, volgens de wetgeving 2021), ongeacht de betaalwijze. Komt u niet boven dit bedrag en wordt uw transactie niet als verdacht beschouwd, dan mag u volgens de Nederlandse wet het contant kopen van goudbaren anoniem doen.

BTW-vrije aankoop.
Voor de aankoop van grotere hoeveelheden fysiek goud zijn goudbaren zeer geschikt. Bij de aankoop van gouden munten of goudbaren als belegging hoeft u geen BTW te betalen.

Tevens
Goud vertegenwoordigt waarde
Goud wordt altijd beschouwd als een veilige haven voor vermogen. Het heeft de unieke eigenschap om zijn waarde te behouden, zelfs in tijden van economische onzekerheid en inflatie.

Negatieve correlatie met andere beleggingen
Goud gedraagt zich vaak in tegenstelling tot andere activa, zoals aandelen en obligaties. Dit betekent dat wanneer andere investeringen dalen, goud vaak stijgt, waardoor het een effectieve diversificatiestrategie is.

Bescherming tegen inflatie
Goud fungeert als een inflatiehedge. In tijden van geldontwaarding behoudt goud vaak zijn koopkracht en kan het zelfs in waarde stijgen.

Liquiditeit en Verkoopbaarheid
Fysiek goud is gemakkelijk te verhandelen en om te zetten in contant geld wanneer dat nodig is. Dit maakt het een liquide belegging.

Screenshot_20241214_002352_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze cursus how to belastingontduiken met een kleine onderneming?

Ik heb altijd al wat geld en goud liggen just in case. Veel is het niet maar heb iig wel wat waar ik wat mee zou moeten kunnen als de poep de ventilator raakt.

Al is de huidige prijs echt bizar, reflectie van de gekke tijden i guess.

Dat is het ook, met als de hele Amerikaanse gezondheidszorg.
Ik vraag me af of ze over 4 jaar misschien toch een president kiezen/krijgen die er eindelijk echt iets mee wil en kan doen. Ik acht de kans groter dat Trump het erger gaat dan beter op dit gebied.

Al twijfel ik oprecht of de president genoeg macht heeft om deze triljardenmarkt te veranderen.

Sinds het maken van deze film is het nog veel erger geworden.

kijk: https://youtu.be/YbEQ7acb0IE?si=BKtMv4hN6tlA6FVd

Terug
Naar boven