AndroidHealthClinic

Sticky Live News Topic

29 minuten is de max afstand die een icbm nodig heeft om waar dan ook in de wereld toe te slaan. 1 icbm staat gelijk aan een ketting reactie zoals laxeermiddel ook aangeeft. Tegen de tijd dat jij er van op de hoogte bent is het al gedaan met je evacuatie plan.
Als er 1 gelanceerd wordt kunnen satelieten meteen al zien om wat voor wapen het gaat en begint de kettingreactie al.

29 minuten is de max afstand die een icbm nodig heeft om waar dan ook in de wereld toe te slaan. 1 icbm staat gelijk aan een ketting reactie zoals laxeermiddel ook aangeeft. Tegen de tijd dat jij er van op de hoogte bent is het al gedaan met je evacuatie plan.
Ik denk dat er wel iets meer tijd zal zijn.

Die kettingreactie zal er zeker zijn, daarom motor ipv auto. Meer vrijheid, kan makkelijker de afgelegen plekken opzoeken, reizen via kleine wegen, ect.

Maar ik zie het allemaal sws niet echt gebeuren als ik eerlijk ben.

Ik denk dat bij een echte all out kernoorlog de overlevingskans van een bewoner van de Randstad voor langer dan 3 maanden na het conflict echt wel minder dan 10% is.

Ik denk dat bij een echte all out kernoorlog de overlevingskans van een bewoner van de Randstad voor langer dan 3 maanden na het conflict echt wel minder dan 10% is.
Ligt er compleet aan hoeveel wapens, munitie en jodiuntabletten je in huis hebt liggen.
Alles wat je nodig hebt kan je immers roven.

Ligt er compleet aan hoeveel wapens, munitie en jodiuntabletten je in huis hebt liggen.
Alles wat je nodig hebt kan je immers roven.
Ik denk niet dat het een kwestie is van een tekort aan grondstoffen, maar puur de dodelijkheid van de nukes en fallout en de wonden en ziektes die er als direct gevolg van gaan komen.

Dat is voornamelijk een kwestie van geluk.

Ik denk niet dat het een kwestie is van een tekort aan grondstoffen, maar puur de dodelijkheid van de nukes en fallout en de wonden en ziektes die er als direct gevolg van gaan komen.

Dat is voornamelijk een kwestie van geluk.
Mwah, meer een kwestie van waar je woont.

M.a.w. of je binnen of buiten de blastzone woont.

Daar zou ik me niet te druk over maken. Volgens mij is dan alles kapot. Iets met magnetisme.
Zorg dat je jezelf enzo een paar dagen kunt redden, misschien twee weken. Als Nederland dan nog niet werkt is het toch chaos.

Als je in de directe blastzone zit ben je sws fucked, maar dan heb je wel mazzel en maak je weinig mee.

Maar hoe verder je buiten de 100% killzone zit krijg je vragen waar mazzel een veel grotere rol gaat spelen.

De mazzel gaat meer over:

Hoeveel brandworden heb je en waar?
Krijg je iets op je kop?
Krijg je een infectie?
Welke kant staat de wind op?
Stond je in de buurt van glas?
Keek je de verkeerde kant op?
Ect.

Aan die directe gevolgen gaan een stuk meer mensen dood binnen enkele dagen en weken dan aan de initiele explosie.

Als je in de directe blastzone zit ben je sws fucked, maar dan heb je wel mazzel en maak je weinig mee.

Maar hoe verder je buiten de 100% killzone zit krijg je vragen waar mazzel een veel grotere rol gaat spelen.

De mazzel gaat meer over:

Hoeveel brandworden heb je en waar?
Krijg je iets op je kop?
Krijg je een infectie?
Welke kant staat de wind op?
Stond je in de buurt van glas?
Keek je de verkeerde kant op?
Ect.

Aan die directe gevolgen gaan een stuk meer mensen dood binnen enkele dagen en weken dan aan de initiele explosie.
Met blast zone bedoel ik ook de burn zone. Fall out van een nuke ga je niet meteen dood aan, laat staan wanneer het een air burst is. Over het algemeen valt dit allemaal best mee. Het is geen Chernobyl.

Gewoon niks eten en drinken downwind van ground zero.
Daar zou ik me niet te druk over maken. Volgens mij is dan alles kapot. Iets met magnetisme.
Zorg dat je jezelf enzo een paar dagen kunt redden, misschien twee weken. Als Nederland dan nog niet werkt is het toch chaos.
Als je wapens hebt kan je alles krijgen wat je nodig hebt.

Nu het hier over nucleaire escalatie gaat, is het volgende artikel wel een interessante om te lezen. Het gaat over een war game die het Pentagon in 1983 uitspeelde over geleidelijke escalatie op het slagveld richting het gebruik van nucleaire wapens (in z'n kleinste vorm) en waarom het uiteindelijk uit de hand loopt tot globale vernietiging.
The best available model of such an event is an ultrasecret 1983 Pentagon war game called Proud Prophet. That game was a nuclear test of sorts, and it provided critical lessons that remain crucial today. It was unique in that by design it was largely unscripted, involved the highest levels of the U.S. military and its global warfighting commands and used actual communication channels, doctrines and secret war plans. One of its great strengths was that unlike any other war game involving the possibility of small-yield nuclear weapons, it ran freely and was allowed to play out to its natural conclusion: global devastation.

The conclusion was a shock. The lesson drawn from it — that nuclear war cannot be controlled — had a decades-long effect on American strategy and therefore, in a world of opposing mirrors, on global strategies. It may be that someday in the future a survivor will be able to look back at our times and observe that the greatest tragedy in all of human history is that among current leaders in Russia and the United States, and perhaps other countries, the lesson was forgotten.

Als het goed is kun je bovenstaande link gewoon lezen. Zo niet: https://archive.is/12nhz

Energie voor wat precies? Je bedoelt elektriciteit? Aangezien benzine ook energie is.
Energie in de breedste zin van het woord. Elektriciteit, maar ook benzine en andere brandstoffen. We zijn hier de laatste decennia zo verwend dat we niet nauwelijks voor onszelf laat staan voor onze kinderen of ouderen kunnen zorgen.

Energie in de breedste zin van het woord. Elektriciteit, maar ook benzine en andere brandstoffen. We zijn hier de laatste decennia zo verwend dat we niet nauwelijks voor onszelf laat staan voor onze kinderen of ouderen kunnen zorgen.
En waar heb je allemaal energie voor nodig na zo'n ramp?

kijk: https://youtu.be/Ja67my7ghk4?si=GuICapqgWbsB8qL9

Dit is een 4 megaton waterstof bom. Als je zo 1 op Amsterdam dropt zit iedereen in zeg bijv. Utrecht gewoon veilig van de blast. Fall-out is een ander verhaal maar zolang je niet downwind zit en van het land eet en drinkt valt het relatief mee.

Niks aan het handje inderdaad :D
1734114402963.png
1734114421888.png

Terug
Naar boven