- Lid sinds
- 24 aug 2009
- Berichten
- 21.819
- Waardering
- 12.367
Near Midair Collision Events at DCAVan alle plaatsen in de VS twee keer boven Washington D.C in korte tijd.
Dat dit kan in de VS! Man, man, man…
Review of information gathered from voluntary safety reporting programs along with FAA data regarding encounters between helicopters and commercial aircraft near DCA from 2011 through 2024 indicated that a vast majority of the reported events occurred on approach to landing. Initial analysis found that at least one TCAS resolution advisory (RA) was triggered per
month due to proximity to a helicopter. In over half of these instances, the helicopter may have been above the route altitude restriction. Two-thirds of the events occurred at night.
Code:
https://www.ntsb.gov/investigations/Documents/DCA25MA108%20Prelim.pdf
TCAS-RA betekend doe dit nu om direct gevaar van een botsing te ontwijken. Dat is dus eigenlijk het laatste middel na alle navigatie en communicatie met ATC protocollen enzo.
Ik volg die ATC radio kanalen een beetje en je wil ook niet weten hoe vaak er in het algemeen om echt stommiteiten nog net op het laatste moment honderden slachtoffers voorkomen kunnen worden met zo'n TCAS-RA of ATC instructies of piloten die gelukkig op zitten te letten. Opvallend vaak air traffic controllers die 2 vliegtuigen op een rampkoers zetten, omdat 1 dalend is en ze dat resulterende hoogteverschil verderop niet anticiperen.
Of in dit geval een helicopter route die 75ft of minder(!) hoogteverschil met die (niet veel gebruikte) landingsroute toelaat. Ja hoor "maintain visual seperation," in die drukte snachts.
Complacency kills.


