MuscleMeat

Contest Log Loca's Log

• Topic Starter Topic Starter
Dat is wel herkenbaar! Het blijft een heel gedoe vind ik om alles steeds af te wegen. Dan heb ik er 3 in alle leeftijden. Onze baby eet deels mee en deels krijgt ze potjes. De middelste wil absoluut geen warme groente dus die eet bergen rauwkost. De oudste (16) zeurt veel, maar eet alles wel🤣

Hoe oud zijn de kids bij jullie?
Haha jij hebt helemaal een puzzel!
@Nicky! de overtreffende trap. 😜

10 en bijna 13.

Haha jij hebt helemaal een puzzel!
@Nicky! de overtreffende trap. 😜

10 en bijna 13.
Nee hoor, heel herkenbaar wat je schrijft.
Keuken die overuren maakt, kinderen die zelf al eea maken, erover praten maar liever nog gevolgen ervaren en de opmerkingen richting de kids....

Zo hebben wij een aantal hele slanke dennetjes.... En onze jongste is dan juist weer een propje. De opmerkingen daarover 🙈

Nou ja, het adagio is hier kortweg: je eet als brandstof voor je lichaam... Grofweg 80 % is de gezonde basis en zeker in de tienerleeftijd worden de 20% daarboven goed benut. Onze popcornmachine ook haha

Keuken die overuren maakt, kinderen die zelf al eea maken, erover praten maar liever nog gevolgen ervaren en de opmerkingen richting de kids....

Zo hebben wij een aantal hele slanke dennetjes.... En onze jongste is dan juist weer een propje. De opmerkingen daarover 🙈

Nou ja, het adagio is hier kortweg: je eet als brandstof voor je lichaam... Grofweg 80 % is de gezonde basis en zeker in de tienerleeftijd worden de 20% daarboven goed benut. Onze popcornmachine ook haha
Hier net zo.. ik heb wat "regels" en die vast en zeker anders dan bij andere gezinnen (en als streng worden gezien😜). Snoep eten wij als "snoep", niet op brood. De basis is bij ons altijd gezond, althans, vanuit mijn opinie (genoeg volkoren producten, gezonde smeersels/notenpasta, kaas, fruit, groente, eieren, noten/zaden, eiwitbronnen). Daar bovenop koop ik vaak iets lekkers voor de kids. De oudste koopt zelf (vr)eten. Wel mega slank, maar hetbis 1 die ook wel eens perongeluk maaltijden skipt en niet goed haar hongersignalen herkent. Alleen de baby is een propje🤣

Sorry voor de logvervuiling😜

Ik vind het kwalijker wanneer familieleden zich achter mijn rug om bemoeien met het gewicht/fysiek/de voeding van mijn kinderen. Mijn oudste heeft meerdere keren te horen gekregen te dun te zijn, meer te moeten eten, etc. Super fijn, want de puberteit staat erom bekend dat ze ontzettend zelfverzekerd zijn!
Ze weet zelf dat ze een gezond gewicht heeft en vindt het krom dat iemand met overgewicht die twijfelachtige keuzes maakt kwa voeding zelf ervan overtuigd is heel gezond te eten en zich gaat bemoeien met anderen. Maar kritiek is nooit leuk. En een kind willen dwingen meer te eten dan het op kan, omdat jij van mening bent dat het aan zou moeten komen, daar moet ik nog wel een gesprekje over gaan voeren. 🤨
Beide zijn niet te dun en hebben een normaal fysiek in mijn ogen en als je het een getal zou moeten geven zitten ze beide tussen de 20-24% bodyfat gok ik maar dat is kennelijk te dun tegenwoordig.

Ze worden niet gepushed met eten, zitten ze vol dan zitten ze vol en geen gezeur met 'je moet je bord leeg eten' het enige wat dat brengt is een verkeerde 'relatie' met voeding al mag je het tegenwoordig geen relatie noemen.

Iedereen moet ook van ieder ander iets vinden. Laten ze eerst naar zichzelf kijken of gewoon hun waffel dichthouden. 😜

Bijvoorbeeld dat sommige mensen zich geroepen voelen om mij ongevraagd voedingsadviezen te gaan geven. Dat doe ik bij hen ook niet.
Of dat ik ongezond zou zijn. (Gebaseerd op..?)
Niet dunner moet worden. Te gespierd ben. Dat al die eiwitten niet goed/ongezond/onnodig zijn (wanneer je bijvoorbeeld net fruit aan het eten bent...)
Kritische reacties op verjaardagen wanneer je wat andere keuzes maakt met voeding. De ene keer neem ik wel een stukje taart, een andere keer niet. Rauwkost en fruit vind ik vaak lekkerder dan blokjes kaas, plakken worst of borrelnootjes. Daar hoef ik niet voor "op dieet" te zijn.
Dat soort reacties kan ik ergens nog wel om lachen.

Ik vind het kwalijker wanneer familieleden zich achter mijn rug om bemoeien met het gewicht/fysiek/de voeding van mijn kinderen. Mijn oudste heeft meerdere keren te horen gekregen te dun te zijn, meer te moeten eten, etc. Super fijn, want de puberteit staat erom bekend dat ze ontzettend zelfverzekerd zijn!
Ze weet zelf dat ze een gezond gewicht heeft en vindt het krom dat iemand met overgewicht die twijfelachtige keuzes maakt kwa voeding zelf ervan overtuigd is heel gezond te eten en zich gaat bemoeien met anderen. Maar kritiek is nooit leuk. En een kind willen dwingen meer te eten dan het op kan, omdat jij van mening bent dat het aan zou moeten komen, daar moet ik nog wel een gesprekje over gaan voeren. 🤨

Dat sommigen niet begrijpen dat ik sport voor mijn gezondheid, niet mijn uiterlijk, okee. Daar kan ik nog wel inkomen, zeker nu ik aan het cutten ben. Dan speelt uiterlijk toch ook een rol. Begrijpelijk verwarrend.
Het steekt soms best als bijvoorbeeld mijn eigen moeder passief agressief oordeelt over mijn keuzes.
Maar wanneer het vertaald wordt naar/geprojecteerd wordt op mijn kinderen vind ik erger. Die hebben weinig met mijn persoonlijke gezondheid/voeding/sport/leefstijlkeuzes te maken, buiten dat ik als ouder natuurlijk toch een soort rolmodel ben.
Ze hebben een gezond gewicht. Bewegen voldoende. Zouden best wat meer groente en fruit mogen eten. Dat laatste ligt ook regelmatig bij mij als ouder in het aanbieden. Het gaat al steeds beter.
De basis moet goed zijn en daarbuiten mogen ze redelijkerwijs vanalles snaaien waar ze zin in hebben.
Ze leren zelf keuzes te maken over voeding. Om binnen hun voorkeuren voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Om hun lichaam te geven wat het nodig is.
Ze leren steeds beter zelf welke effecten bepaald eten en drinken hebben op bijvoorbeeld sporten, welzijn en nachtrust. De oudste ontdekt nu bijvoorbeeld dat koolzuur niet altijd even fijn voelt, je ook teveel cola kan drinken, dat een hele pizza soms net wat teveel is en dat naar school fietsen best tegen kan vallen wanneer je het ontbijt overslaat.
Dat kan ik ze allemaal wel vertellen en doe ik ongetwijfeld véél te vaak 😂, maar ze leren beter door het zelf te ervaren.

Heel verhaal weer. Samenvattend vind ik de vervelendste reacties die waarbij mijn kinderen last hebben van meningen van anderen die eigenlijk neerkomen op kritiek op mijn manier van opopvoeden.
Ik lees dit nu pas. Wat naar lijkt mij dat! Gelukkig voel ik vanuit mijn directe omgeving wel steun en begrip. Het waren altijd collega's en andere buitenstaanders die het echt niet snappen. Ik kreeg zo vaak de opmerking dat ik het wel kan hebben als er weer koek/gebak rond ging..😶

Vervelend die opmerkingen.
Eten heeft vooral nut maar mag gerust lekker zijn. 😅
Ik snap dat ouderwetse "omdat het hoort" gewoon niet zo. Als kind heb ik zo vaak kokhalzend boterhammen moeten wegproppen, terwijl ik moeiteloos borden pasta leeg at. Voor mijn kids wil ik vooral dat ze binnen krijgen (en houden) wat ze nodig zijn, zonder al te veel gedoe.
Hier net zo.. ik heb wat "regels" en die vast en zeker anders dan bij andere gezinnen (en als streng worden gezien😜). Snoep eten wij als "snoep", niet op brood. De basis is bij ons altijd gezond, althans, vanuit mijn opinie (genoeg volkoren producten, gezonde smeersels/notenpasta, kaas, fruit, groente, eieren, noten/zaden, eiwitbronnen). Daar bovenop koop ik vaak iets lekkers voor de kids. De oudste koopt zelf (vr)eten. Wel mega slank, maar hetbis 1 die ook wel eens perongeluk maaltijden skipt en niet goed haar hongersignalen herkent. Alleen de baby is een propje🤣

Sorry voor de logvervuiling😜
Herkenbaar! Al ben ik afgestapt van "geen zoet op brood" toen één van de kids dan maar droog brood ging eten want die lustte opeens niks hartigs meer. Pick your battles 🫣

Geen logvervuiling! 🤗 Voeding en gezinsleven horen er nou eenmaal ook bij. 😅

Beide zijn niet te dun en hebben een normaal fysiek in mijn ogen en als je het een getal zou moeten geven zitten ze beide tussen de 20-24% bodyfat gok ik maar dat is kennelijk te dun tegenwoordig.

Ze worden niet gepushed met eten, zitten ze vol dan zitten ze vol en geen gezeur met 'je moet je bord leeg eten' het enige wat dat brengt is een verkeerde 'relatie' met voeding al mag je het tegenwoordig geen relatie noemen.
Blijkbaar ging het er laatst met logeren anders aan toe, wat betreft pushen met eten. 😒

Iedereen moet ook van ieder ander iets vinden. Laten ze eerst naar zichzelf kijken of gewoon hun waffel dichthouden. 😜
Haha dat zou fijn zijn hè? 🤭
Ik lees dit nu pas. Wat naar lijkt mij dat! Gelukkig voel ik vanuit mijn directe omgeving wel steun en begrip. Het waren altijd collega's en andere buitenstaanders die het echt niet snappen. Ik kreeg zo vaak de opmerking dat ik het wel kan hebben als er weer koek/gebak rond ging..😶
Heel fijn dat je die steun zo ervaart! 🥰
Grotendeels heb ik dat ook hoor, alleen momenteel dus niet helemaal en dat begint wat te irriteren.
Haha inderdaad het je kan het wel hebben gedoe.
Ook opgevolgd met dat je te obsessief zou zijn, je dat toch niet nodig hebt en 50/50 kans dat diegene vervolgens een hele monoloog begint over hoe moeilijk zij het hebben en alles al geprobeerd hebben maar het lukt gewoon niet etc?

Dan de training van vandaag:

UB1

Front raise db staand
6×6kg 4×7kg 8×8kg

2) Seated anterior delt press
6×6kg 6×9kg 8×12kg. Was op een ander bankje gaan zitten. Dat viel toch tegen. Van bankje gewisseld en nog 1 set gedaan van 12×12kg. Pijn nam toe dus niet verder verzwaard.

Superset Standing lateral raise db
6×6kg 12×7kg 10×7kg
Skullcrusher db
6×6kg 10×7kg 10×7kg

Prone rear delt flye db
10×5kg

Prone rear delt row cable
6×45kg 10×50kg 12×50kg
Gewicht iets verlaagd, zo voelde mijn uitvoering beter.

Standing bicep curl cable
6×30kg 2×10×35kg

Heb getracht wat foto's en filmpjes te maken, maar dit leek een beetje het niveau voor vandaag:

Gewicht doet nog steeds flauw. Energie is wat wisselend. Regelmatig hoofdpijn de laatste dagen.
Morgen ga ik voor het eerst deze cut een refeed/high carb dag doen. Eens kijken of ik daar wat van opknap. 😊
20250826_134211.jpg

UB1

Front raise db staand
6×6kg 4×7kg 8×8kg

6×6kg 6×9kg 8×12kg. Was op een ander bankje gaan zitten. Dat viel toch tegen. Van bankje gewisseld en nog 1 set gedaan van 12×12kg. Pijn nam toe dus niet verder verzwaard.

6×6kg 12×7kg 10×7kg
Skullcrusher db
6×6kg 10×7kg 10×7kg

Prone rear delt flye db
10×5kg

6×45kg 10×50kg 12×50kg

6×30kg 2×10×35kg

Heb getracht wat foto's en filmpjes te maken, maar dit leek een beetje het niveau voor vandaag:

Gewicht doet nog steeds flauw. Energie is wat wisselend. Regelmatig hoofdpijn de laatste dagen.
Morgen ga ik voor het eerst deze cut een refeed/high carb dag doen. Eens kijken of ik daar wat van opknap. 😊
20250826_134211.jpg
Grotere armen dan de meeste op het forum :cool:

• Wow
Waarderingen: Loca

UB1

Front raise db staand
6×6kg 4×7kg 8×8kg

6×6kg 12×7kg 10×7kg
Skullcrusher db
6×6kg 10×7kg 10×7kg

Prone rear delt flye db
10×5kg

6×45kg 10×50kg 12×50kg

6×30kg 2×10×35kg

20250826_134211.jpg
Mooi hoor😍

Hopelijk voel je je beter na de refeed!!

• Heart

UB1

Front raise db staand
6×6kg 4×7kg 8×8kg

6×6kg 12×7kg 10×7kg
Skullcrusher db
6×6kg 10×7kg 10×7kg

Prone rear delt flye db
10×5kg

6×45kg 10×50kg 12×50kg

6×30kg 2×10×35kg

20250826_134211.jpg
Je lats en schouders gaan toch hard hoor

Grotere armen dan de meeste op het forum :cool:
Dat zal hopelijk meevallen.🦖 😅 thnx Tino! 🫶
Mooi hoor😍

Hopelijk voel je je beter na de refeed!!
Dankjewel! Hoop ik ook. 🥳
Je lats en schouders gaan toch hard hoor
Toch wel? Thanks Nicky ☺️

Heb ik een refeed dag gepland, loop ik al weer achter. 🫣
Maaltijd 2 voor vandaag:
20250827_141349.jpg

Ja heerlijk!
Ben gisteren hierop geëindigd, 2358 kcal.
Screenshot_20250827_232748_MyFitnessPal.jpg

Voelde me vandaag helaas niet echt fit, mogelijk ook door slechte nachtrust.
De weegschaal gaf bijna een kilo extra aan. 😅

Training van vandaag:

Somersault squat
15×16kg 15×20kg en daarna nog 2 sets met minder reps waarbij ik vooral zat te kutten met de uitvoering. Denk dat ik moet stoppen met overdenken, gewoon weer terug naar hoe ik het eerder deed op gevoel.

Legpress quad dominated
8×60kg 6×80kg 4×100kg
10×110kg 10×115kg
(Deze voelde gelukkig wel goed!)

Superset Leg extention
15×45kg 15×50kg 15×55kg
Sissysquat 3×20×BW

Adductor
10×60kg

Kuiten vandaag overgeslagen.

De schilders waren weer aan het werk bij de sportschool. Die verfdampen zijn toch niet heel prettig met trainen. Het pand ziet er straks wel weer mooier uit.

Deze kan ik morgen gaan testen met upperbody trainen. 😍
IMG-20250828-WA0005.jpeg

20250828_175200.jpg

😋 no regrets!

Het is weer eens tijd voor een update.
Heerlijk the day after the day after. Gewicht -1,5kg 😄
Nog steeds niet onder mijn laagste gewicht deze cut, maar het voelt lekker om het getal weer te zien dalen!

Training van vandaag:
UB2 (versie 2, nog steeds aangepast vanwege pijntjes)

Lat dominant cable row
6×45kg 10×55kg 8×60kg

Superset reverse flyes/machine flyes
6×25kg 2×10× 30/35kg

Latpulldown revgrip
6×50kg 10×65kg 7×65kg

Drukding a.k.a. Plate loaded flat chest press
6×15kg 10×20kg 10×22,5kg

Triceps dip machine
12×40kg 8×45kg

Hammercurl dumbell
6×6kg 12×8kg 10×9kg

Voor het eerst mijn grip dingen gebruikt. Even wennen hoe ik ze het beste kan gebruiken maar bij veel oefeningen voelde het prettig. Blij mee!

• Lovely
Was het kruisbessen schuimvlaai?

Fijn dat de grippies helpen.

Was het kruisbessen schuimvlaai?

Fijn dat de grippies helpen.
Mijn dochter heeft met haar tante de taart zelf gemaakt. Ik heb onthouden dat het iets met butterscotch en merengue was op een Wener bodem. Erg zoet maar verschrikkelijk lekker.

Thnx! Hoe gaat ie bij jou?

• Tasty
Waarderingen: mat
Mijn dochter heeft met haar tante de taart zelf gemaakt. Ik heb onthouden dat het iets met butterscotch en merengue was op een Wener bodem. Erg zoet maar verschrikkelijk lekker.

Thnx! Hoe gaat ie bij jou?
Post contest taart bij jou eten dus?

• Feest
Terug
Naar boven