AndroidHealthClinic

Contest Log Loca's Log

Hou je lichaamsomtrekken bij? Kan ook wel iets zeggen naast de weegschaal.

• Topic Starter Topic Starter
Hou je lichaamsomtrekken bij? Kan ook wel iets zeggen naast de weegschaal.
Daar ben ik helaas wat laks in geweest. 🥲
Zal binnenkort even meten wanneer ik iets minder vocht vasthoud. Hopelijk wordt dat nog voor het einde van de contest. 😂
Heb het idee dat ik nog steeds progressie boek, toch frustreert het enigszins. Zal een mentaal dingetje zijn.

• Bicep
Waarderingen: mat
Gewicht zat een kleine daling in vanochtend (halve kilo lichter). Niet te vroeg juichen, toch fijn om te zien!

De wandeling was erg leuk. Mooi stukkie natuur, naast dat het een speciale kunstroute was.

Tussenstandje voor de stappies van vandaag.
Screenshot_20250823_143016.jpg

IMG-20250823-WA0015.jpg

Géén touchdown! 🥳
Zo door naar een verjaardag.
Morgen cardio en wellicht een keer weer iets voor buik doen.
Fijn weekend allemaal!

Zo, weer tijd voor een update.
Al een aantal verjaardagen achter de rug. Geen last van cravings. 🥳 Wel al meer trek. (Durf het nog geen honger te noemen)
De weegschaal is nog steeds niet mijn vriendje. Buiten dat en wat pijntjes gaat het best lekker.

Training van vanavond:

LB1

SLDL
10×20kg 8×30kg 6×40kg 5×50kg
10×60kg 5×70kg bagger grip 🤬
Nog 8×60kg maar grip...

kijk: https://youtube.com/shorts/j08bdGlPMYg?si=pm123pDXVuS_tM2M

Hip dominant legpress
8×60kg 6×80kg 4×100kg
12×110kg 10×115kg

Hypers
12×12kgdbs 10×14kgdbs

Superset Abductor/Kuiten
12×55kg 12×60kg 12×65kg
2× 20×5kgdb

Glute kickback (machine)
12×75kg 12×80kg

Heb de laatste tijd nog amper cardio toegevoegd.
Screenshot_20250825_234902.jpg

Heb regelmatig dit soort dagen ertussen.
Cardio toevoegen op rustdagen is alsnog wel mijn streven.

Heb je evt straps voor die SLDL?

Jeez 22k stappen :eek:
Ik moet al moeite doen om aan 10k te geraken

• Like
Waarderingen: Onit
Indd, hier idem dito😅

Mochten straks geen optie zijn dan zou je eventueel mixed grip kunnen overwegen. Wat betreft disbalans heb ik daar nooit problemen mee gehad, eventueel kun je het afwisselen.

Als je problemen hebt met grip zou je eens pads of magnesium kunnen proberen! Straps vind ik zelf voor p*ssy’s daar wordt je grip namelijk ook niet sterker van. Hoop dat je er wat mee kan🤗

Als je problemen hebt met grip zou je eens pads of magnesium kunnen proberen! Straps vind ik zelf voor p*ssy’s daar wordt je grip namelijk ook niet sterker van. Hoop dat je er wat mee kan🤗
Grip is ook niet het doel van de meeste mensen. Leuk voor strongman oid, maar voor bodybuilding doeleinden niet noodzakelijk.

Grip is ook niet het doel van de meeste mensen. Leuk voor strongman oid, maar voor bodybuilding doeleinden niet noodzakelijk.
Dat ben ik met je eens maar zodra je tegen problemen met grip aanloopt zoals @Loca zijn die tips prima. Ook als je geen powerlifting doet.
Nu kan ze haar oefening niet goed doen omdat ze faalt op grip

Heb je evt straps voor die SLDL?
Straps ben ik nooit zo handig mee geweest, maar mijn lieve vriendje heeft gehint dat ik een goed alternatief van hem ga krijgen voor mijn verjaardag. 🥰
Niet elke dag hoor. 😅 Gemiddeld kom ik zo tussen de 13-14k uit, volgens mijn fitbit.
Indd, hier idem dito😅

Mochten straks geen optie zijn dan zou je eventueel mixed grip kunnen overwegen. Wat betreft disbalans heb ik daar nooit problemen mee gehad, eventueel kun je het afwisselen.
Heb nog nooit mixed grip geprobeerd bij SLDL, enkel bij een reguliere deadlift.
Is het overwegen natuurlijk waard.
Mijn grip problemen hebben denk ik voornamelijk te maken met pijn in mijn handen/vingers (en nog wel meer plekken in mijn lijf) waar ik slechts gedeeltelijk diagnoses voor heb.
Momenteel moet ik bijvoorbeeld eigenlijk zo min mogelijk een knijpbeweging maken met mijn handen, om mijn duim te ontzien.
Ha. Hahaha. Heel praktisch. 🫣

Misschien is mijn lichaam ook gewoon niet meer gewend om iets meer gewicht te tillen. Ik ben nog steeds aan het revalideren, het zou ook een gebrek aan kracht kunnen zijn.
(Yup, ik lees het zelf ook. Veel "denk ik" en "zou kunnen" en "misschien". Medisch weet ik het allemaal even niet meer 😂
Ik probeer gewoon steeds iets meer gewicht te verplaatsen dan ik kort daarvoor kon en me daar intussen mee te vermaken😊).

Bedankt voor het meedenken! 🤗

@Loca Hoe doe je het eigenlijk met het avond-eten en de kids? Aangezien jij best wel gedisciplineerd bent in je voeding en ik zie dat @vntl dat ook is. Eten jullie dan aparte maaltijden maar wel samen of?

• Like
Waarderingen: Onit
@Loca Hoe doe je het eigenlijk met het avond-eten en de kids? Aangezien jij best wel gedisciplineerd bent in je voeding en ik zie dat @vntl dat ook is. Eten jullie dan aparte maaltijden maar wel samen of?
Eigenlijk is dat de laatste tijd best wel een rare constructie. 😅
Mijn kids hoeven niet te eten wat ik eet. En ik hoef niet te eten wat zij graag eten.
Eentje wil al jaren geen vlees meer eten, dus daar passen we sowieso wel dingen op aan. De ander eet wel vlees, maar heeft daar duidelijke voorkeuren in (die zelden overeenkomen met de mijne).
Meestal eten de kids samen en ik apart.
Soms eten we hetzelfde, maar dan weeg ik voor mezelf alles af (en hebben zij bijvoorbeeld een pizza waar de kaas nog net niet vanaf stroomt, en ik een wrap met frito, kruiden, ±20 gram geraspte kaas en waar ik verder de kcal voor over heb die dag 😋 en doen we als groente rauwkost voor de kids en voor mij een salade).
@vntl doet helemaal zijn eigen ding en dat is voor ons allemaal normaal.
Soms hebben we allemaal een andere maaltijd.
Ze vinden het het wel leuk om af en toe samen aan tafel te zitten, dus we delen wel momentjes. En waar ik kan doe ik wel eens met ze mee. Al is het ook wel eens puzzelen met training van de kids op wisselende tijden en moet er opeens eentje al om half vijf avondeten, of pas om half acht.
Gelukkig snappen ze heel goed dat ik nu even een periode wat minder flexibel ben.
Plus ze worden steeds zelfstandiger, maken zelf tosti, gebakken ei, etc.
Structuur is dus ver te zoeken. Denk dat het belangrijkste is dat het voor ons prima lijkt te werken zo.

Mijn kids hoeven niet te eten wat ik eet. En ik hoef niet te eten wat zij graag eten.
Eentje wil al jaren geen vlees meer eten, dus daar passen we sowieso wel dingen op aan. De ander eet wel vlees, maar heeft daar duidelijke voorkeuren in (die zelden overeenkomen met de mijne).
Soms eten we hetzelfde, maar dan weeg ik voor mezelf alles af (en hebben zij bijvoorbeeld een pizza waar de kaas nog net niet vanaf stroomt, en ik een wrap met frito, kruiden, ±20 gram geraspte kaas en waar ik verder de kcal voor over heb die dag 😋 en doen we als groente rauwkost voor de kids en voor mij een salade).
Ze vinden het het wel leuk om af en toe samen aan tafel te zitten, dus we delen wel momentjes. En waar ik kan doe ik wel eens met ze mee. Al is het ook wel eens puzzelen met training van de kids op wisselende tijden en moet er opeens eentje al om half vijf avondeten, of pas om half acht.
Gelukkig snappen ze heel goed dat ik nu even een periode wat minder flexibel ben.
Structuur is dus ver te zoeken. Denk dat het belangrijkste is dat het voor ons prima lijkt te werken zo.
Ingewikkelde constructie, maar als het voor jullie werkt is het prima toch? Fijn dat je kinderen het ook begrijpen…. Merk op werk dat ik vaak ook vragen krijg, vind het soms wel irritant maar ze hebben er uiteindelijk wel respect voor.

Jullie keuken maakt denk ik wel overuren 😜😂

• Heart
Waarderingen: Loca
Ingewikkelde constructie, maar als het voor jullie werkt is het prima toch? Fijn dat je kinderen het ook begrijpen…. Merk op werk dat ik vaak ook vragen krijg, vind het soms wel irritant maar ze hebben er uiteindelijk wel respect voor.

Jullie keuken maakt denk ik wel overuren 😜😂
Onvoorwaardelijke liefde, denk ik. 😆
Save The Drama For Your Mama GIF by Ice Cube

Onze keuken wordt inderdaad goed gebruikt. 😄

Mijn omgeving reageert trouwens ook heel wisselend hoor. En dan ben ik nog wel van de IIFYM en "zolang het leuk blijft".
De negatieve reacties doen me over het algemeen niet zo heel veel. Het is heel makkelijk om te oordelen over anderen. Mijn ervaring is dat de meest ontevreden mensen vaak het hardst oordelen over anderen.
Uiteindelijk denk ik dat het belangrijker is om zelf keuzes te maken die voor jou werken en waar jij je fijn bij voelt.
Het is jouw leven en lichaam.

Onvoorwaardelijke liefde, denk ik. 😆
Save The Drama For Your Mama GIF by Ice Cube

Onze keuken wordt inderdaad goed gebruikt. 😄

Mijn omgeving reageert trouwens ook heel wisselend hoor. En dan ben ik nog wel van de IIFYM en "zolang het leuk blijft".
De negatieve reacties doen me over het algemeen niet zo heel veel. Het is heel makkelijk om te oordelen over anderen. Mijn ervaring is dat de meest ontevreden mensen vaak het hardst oordelen over anderen.
Uiteindelijk denk ik dat het belangrijker is om zelf keuzes te maken die voor jou werken en waar jij je fijn bij voelt.
Het is jouw leven en lichaam.
Vind dit zelf altijd wel interessant ook, watvoor “negatieve” reacties maak je zelf wel eens mee?

Dat is wel herkenbaar! Het blijft een heel gedoe vind ik om alles steeds af te wegen. Dan heb ik er 3 in alle leeftijden. Onze baby eet deels mee en deels krijgt ze potjes. De middelste wil absoluut geen warme groente dus die eet bergen rauwkost. De oudste (16) zeurt veel, maar eet alles wel🤣

Hoe oud zijn de kids bij jullie?

Vind dit zelf altijd wel interessant ook, watvoor “negatieve” reacties maak je zelf wel eens mee?
Bijvoorbeeld dat sommige mensen zich geroepen voelen om mij ongevraagd voedingsadviezen te gaan geven. Dat doe ik bij hen ook niet.
Of dat ik ongezond zou zijn. (Gebaseerd op..?)
Niet dunner moet worden. Te gespierd ben. Dat al die eiwitten niet goed/ongezond/onnodig zijn (wanneer je bijvoorbeeld net fruit aan het eten bent...)
Kritische reacties op verjaardagen wanneer je wat andere keuzes maakt met voeding. De ene keer neem ik wel een stukje taart, een andere keer niet. Rauwkost en fruit vind ik vaak lekkerder dan blokjes kaas, plakken worst of borrelnootjes. Daar hoef ik niet voor "op dieet" te zijn.
Dat soort reacties kan ik ergens nog wel om lachen.

Ik vind het kwalijker wanneer familieleden zich achter mijn rug om bemoeien met het gewicht/fysiek/de voeding van mijn kinderen. Mijn oudste heeft meerdere keren te horen gekregen te dun te zijn, meer te moeten eten, etc. Super fijn, want de puberteit staat erom bekend dat ze ontzettend zelfverzekerd zijn!
Ze weet zelf dat ze een gezond gewicht heeft en vindt het krom dat iemand met overgewicht die twijfelachtige keuzes maakt kwa voeding zelf ervan overtuigd is heel gezond te eten en zich gaat bemoeien met anderen. Maar kritiek is nooit leuk. En een kind willen dwingen meer te eten dan het op kan, omdat jij van mening bent dat het aan zou moeten komen, daar moet ik nog wel een gesprekje over gaan voeren. 🤨

Dat sommigen niet begrijpen dat ik sport voor mijn gezondheid, niet mijn uiterlijk, okee. Daar kan ik nog wel inkomen, zeker nu ik aan het cutten ben. Dan speelt uiterlijk toch ook een rol. Begrijpelijk verwarrend.
Het steekt soms best als bijvoorbeeld mijn eigen moeder passief agressief oordeelt over mijn keuzes.
Maar wanneer het vertaald wordt naar/geprojecteerd wordt op mijn kinderen vind ik erger. Die hebben weinig met mijn persoonlijke gezondheid/voeding/sport/leefstijlkeuzes te maken, buiten dat ik als ouder natuurlijk toch een soort rolmodel ben.
Ze hebben een gezond gewicht. Bewegen voldoende. Zouden best wat meer groente en fruit mogen eten. Dat laatste ligt ook regelmatig bij mij als ouder in het aanbieden. Het gaat al steeds beter.
De basis moet goed zijn en daarbuiten mogen ze redelijkerwijs vanalles snaaien waar ze zin in hebben.
Ze leren zelf keuzes te maken over voeding. Om binnen hun voorkeuren voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Om hun lichaam te geven wat het nodig is.
Ze leren steeds beter zelf welke effecten bepaald eten en drinken hebben op bijvoorbeeld sporten, welzijn en nachtrust. De oudste ontdekt nu bijvoorbeeld dat koolzuur niet altijd even fijn voelt, je ook teveel cola kan drinken, dat een hele pizza soms net wat teveel is en dat naar school fietsen best tegen kan vallen wanneer je het ontbijt overslaat.
Dat kan ik ze allemaal wel vertellen en doe ik ongetwijfeld véél te vaak 😂, maar ze leren beter door het zelf te ervaren.

Heel verhaal weer. Samenvattend vind ik de vervelendste reacties die waarbij mijn kinderen last hebben van meningen van anderen die eigenlijk neerkomen op kritiek op mijn manier van opvoeden.

Terug
Naar boven