Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Er is hooguit 3cm af 😂 Super spannend!
Maar niet tegen @vntl zeggen, die gelooft vast nog steeds dat het nu kortpittig is. 🤭
Heb jij jouw resultaat al gedeeld?
Huidige stats:
Leeftijd: 38
Lengte: 1,72
Gewicht: 67,9 kg (01-07-2025)
BF%: chubby?
Achtergrondinfo:
Inmiddels hang ik al ongeveer 20 jaar af en aan rond op dbb.
Al iets langer dan dat doe ik (eveneens af en aan) aan krachttraining.
In 2009 heb ik hier aan een fotocontest meegedaan. Poosje geleden 😅 maar ik kan me herinneren dat het een leuke en motiverende ervaring was.
Ik heb de neiging wat lang van stof te zijn, maar ik zal proberen me in te houden. 😁
Voor wie wel zin heeft in een lang verhaal:
De afgelopen jaren heb ik genoeg dingen meegemaakt, zowel positief als negatief. Sporten is regelmatig niet mogelijk geweest door blessures, gezondheidsproblemen of andere persoonlijke omstandigheden/prioriteiten.
Trainen is voor mij vooral een uitlaatklep. Iets dat ik fijn vind om te doen voor mijn gezondheid, mijn mentale gesteldheid, iets dat ik voor mezelf doe omdat ik er plezier in heb.
Door de jaren heen heeft mijn gewicht best wat geschommeld.
3 jaar geleden ben ik in ongeveer 8 maanden tijd 23 kilo afgevallen. Daarna een jaar ongeveer stabiel gebleven door op gevoel te eten.
Vorig jaar besloten om vanaf januari eens voeding te gaan tracken en vanaf maart te gaan cutten "zolang het leuk blijft en ik niet een te erge draak word voor mijn omgeving."
Het was 9 maanden leuk. Die 10e maand had voor mij niet gehoeven maar ik wilde graag meedoen met de fotoshoot van @vntl en @ThaWasteland dus ik moest van mezelf nog even door.
Het plan was om na de shoot lekker te gaan cleanbulken maar ik had weer wat gezondheidsdingetjes waardoor trainen soms niet mogelijk was, kreeg helaas weer cravings met voeding en toen werd het een dirty bulk. 🫣
En zo komen we uit bij mijn motivatie voor deelname.
Motivatie:
Vorig jaar heb ik voor het eerst bewust gecut, lekker langzaam en relaxt, en dat is me ontzettend goed bevallen.
De rebound viel tegen.
Achteraf gezien had ik relatief weinig last van bepaalde gezondheidsklachten tijdens het cutten.
Aangezien ik weer wat moeite heb met netjes eten is deze contest een mooie stok achter de deur om toch echt weer strikter te worden.
Mijn hoop is dat ik me daardoor weer fitter ga voelen. Iets droger worden is een bonus. Ik ga dus weer cutten!
Voeding:
Nog steeds het beste te omschrijven als IIFYM, wel meer structuur in de maaltijden dan voorheen.
Kcal per 1 juli verlaagd naar 2000 om mee te starten.
Training:
Doorgaans ben ik niet zo van een vast schema. Vorige cut heb ik de laatste maanden een LB/UB schema gevolgd. Dat beviel best goed, dus met wat kleine aanpassingen is dat het plan voor de komende maanden.
Maandag LB1
Dinsdag UB1
Woensdag rust
Donderdag LB2
Vrijdag UB2
Zaterdag rust
Zondag rust
Op rustdagen zal ik soms buik trainen of cardio doen.
Voorbereiding voor deelname:
Met name lang getwijfeld, om vervolgens last minute impulsief een log te openen.
Shape foto's:
Vanochtend (2 juli) gemaakt door @vntl
Slechte poseerskills, geen make-up op en bijna ongesteld, dus perfecte start foto's voor dramatisch effect!
Ik ben niet meer gewend om te loggen, geen fan van selfies maken, of mezelf te filmen en al helemaal niet om dat beeldmateriaal dan te delen met anderen. Dus euhm ik mag de komende maanden lekker uit mijn comfortzone! 😁
Gisteren was rustdag. Heb nog aardig last van de dry needling behandeling, dus vond het niet zo erg. 😄
Ochtendgewicht gisteren 67kg
Ochtendgewicht vandaag 66,7kg
Gisteren was rustdag. Heb nog aardig last van de dry needling behandeling, dus vond het niet zo erg. 😄
Ochtendgewicht gisteren 67kg
Ochtendgewicht vandaag 66,7kg
Was even wat minder fit (meer last van gebruikelijke kwaaltjes) dus gisteren voor mijn doen rustig aan gedaan.
Heb het idee dat die sportmassage me wel goed heeft gedaan. Zin om weer krachttraining te doen en kijken of ik daarbij ook wat verschil merk. ☺️
Zal vast het effect zijn van 6 maanden yolo met mijn kcals en nu weer netjes volgens plan eten. Zal voornamelijk vocht zijn?
Niet raar opkijken als er ook weer uitschieters naar boven tussen zitten.
Ondanks het wijze advies van @vntl om netjes stabiel volgens schema te eten ga ik mentaal beter op IIFYM. Dus variatie in voeding + hormonen zorgen nog wel eens voor wat schommelingen.
Het zakt nu inderdaad wel mooi 😄 maar kan zo morgen weer 2 kilo zwaarder wegen 🤭