MuscleMeat

Locken met oefeningen

H4rdstyle21

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m74
Hey mensen , ik zit met een aantal vraagjes en volgens mij zijn de meningen hierover verdeeld maar moet je met de legpress je benen volledig strekken ( lock ) of niet ? Hetzelfde met bankdrukken en bijvoorbeeld de triceps pushdown ?

Locken.

• Topic Starter Topic Starter
Kan je dat onderbouwen 3XL ?

ik lock ook niet, merk dat dan de spanning teveel eraf gaat en dat voelt op den duur niet lekker aan me knieen bijvoorbeeld.

ik probeer altijd net voor het locken te blijven. en nu nooit meer last van knieen

Ik ben geen aanhanger van de constante spanning theorie. Imo betekend constante spanning minder gewicht dus aktivering van minder/kleinere MUs. Je spreekt dus minder spier voor langere duur aan.

Locken tussen de reps stelt je in staat mer gewicht te nemen waardoor je meer/grotere MU's áanspreekt, dus meer spier, de duur bereik je dan door je reps goed te kiezen.

Maw, locken tussen reps met 75-95% 1RM voor een max. aantal reps op een reelijke manier.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 19:49 ----------

Kan ik niet,dan zijn mijn ellebogen en knieen goed voor de vuilbak

Je loopt/staat dus ook met constant gebogen knieen?

Locken jullie met de sq en dl?

Met je lichaamsgewicht ja, niet met een flinke hoeveel schijven op de stang. Locken is niet goed voor je ellebogen en ook niet voor knieën.

En nee hoef geen onderzoeken, dat is gewoon wat ik zelf voel.

ik probeer altijd net voor het locken te blijven. en nu nooit meer last van knieen

Ik lock al meer dan 30jaar, nooi problemen met m'n gewrichten gehad.

Niet locken is trouwens schadelijker voor de structuur van je gewrichten dan locken, omdat bij niet locken de belasting overgenomen wordt door pezen ed ipv de botstructuur die er op gemaakt is om belasti ng in de lengterichting op te vangen.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 19:53 ----------

Met je lichaamsgewicht ja, niet met een flinke hoeveel schijven op de stang. Locken is niet goed voor je ellebogen en ook niet voor knieën en nee hoef geen onderzoeken, dat is gewoon wat ik zelf voel.

Waarom zou locken niet goed zijn? (zie hierboven)

Ik denk dat mensen locken(strekken) verwarren met overstrekken

kun je allemaal prima onderbouwen 3xl, daar zul je me niks over horen zeggen.

Maar ik doe toch liever waar mijn lichaam zich goed bij gedraagt, en dat is net niet locken, maar spanning erop houden en weer gaan met die banaan.

Onder locken versta ik dat je armen helemaal gestrekt zijn en de ellebogen op slot, zelfde als met de knieën

Dit dacht ik ook,doe ik zelf dus niet want dan krijg ik last van mn gewrichten.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 19:59 ----------

Ik ben geen aanhanger van de constante spanning theorie. Imo betekend constante spanning minder gewicht dus aktivering van minder/kleinere MUs. Je spreekt dus minder spier voor langere duur aan.

Locken tussen de reps stelt je in staat mer gewicht te nemen waardoor je meer/grotere MU's áanspreekt, dus meer spier, de duur bereik je dan door je reps goed te kiezen.

Maw, locken tussen reps met 75-95% 1RM voor een max. aantal reps op een reelijke manier.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 19:49 ----------

Nee ,toch niet.. laat je niet misleiden door mijn nick;)

Ben zelf geen voorstander van locken. Spanning komt op gewrichten terecht. Geen onderbouwing echter door onderzoeken, meer eigen ervaring.

Voorbeelden die genoemd worden:
Bij triceps pushdown is locken wel mogelijk, spanning is namelijk van het gewricht af/uit het gewicht. Dit is bij bijvoorbeeld leg extensions ook zo.

Bij legpress, chest press etc. 'duwt' het gewicht echter 'in' het gewricht. Bij leg curls is de spanning op het gewicht bij gelockde stand ook 'in' het gewricht/naar het gewricht toe.

Terug
Naar boven