fiezefur
Huge Freak
- Waardering
- 1.884
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 7%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Locken natuurlijk.Hey mensen , ik zit met een aantal vraagjes en volgens mij zijn de meningen hierover verdeeld maar moet je met de legpress je benen volledig strekken ( lock ) of niet ? Hetzelfde met bankdrukken en bijvoorbeeld de triceps pushdown ?
Ben zelf geen voorstander van locken. Spanning komt op gewrichten terecht. Geen onderbouwing echter door onderzoeken, meer eigen ervaring.
Voorbeelden die genoemd worden:
Bij triceps pushdown is locken wel mogelijk, spanning is namelijk van het gewricht af/uit het gewicht. Dit is bij bijvoorbeeld leg extensions ook zo.
Bij legpress, chest press etc. 'duwt' het gewicht echter 'in' het gewricht. Bij leg curls is de spanning op het gewicht bij gelockde stand ook 'in' het gewricht/naar het gewricht toe.
Uiteraard is er dan ook spanning op bet gewricht, de pezen en spieren. Deze spanning is echter 'uit het gewricht/van het gewricht vandaan' gericht. Een tekening zou eem duidelijkere uitleg geven, maar zit op mij Ipod en kan dit dus niet uittekenen.
Je knieën en heel je lichaam is niet helemaal 1 rechte plank. Als je met genoeg gewicht in je nek helemaal uitstrekt, voel je gewoon de druk op je knieën, waar die dus tegen het gewricht in wordt geduwd. Merk je al helemaal als je 2 stapjes naar achter doen vanaf t squatrek met dat ding in je nek..Ik lock al meer dan 30jaar, nooi problemen met m'n gewrichten gehad.
Niet locken is trouwens schadelijker voor de structuur van je gewrichten dan locken, omdat bij niet locken de belasting overgenomen wordt door pezen ed ipv de botstructuur die er op gemaakt is om belasti ng in de lengterichting op te vangen.
---------- Post toegevoegd Fri 15 Jul 2011 om 19:53 ----------
Waarom zou locken niet goed zijn? (zie hierboven)
Ik denk dat mensen locken(strekken) verwarren met overstrekken
Je knieën en heel je lichaam is niet helemaal 1 rechte plank. Als je met genoeg gewicht in je nek helemaal uitstrekt, voel je gewoon de druk op je knieën, waar die dus tegen het gewricht in wordt geduwd. Merk je al helemaal als je 2 stapjes naar achter doen vanaf t squatrek met dat ding in je nek..
Mss dat jij er geen toevallig last van hebt naar al die jaren, dat is heel mooi.(srs) maar veel mensen krijgen hier op den duur toch last van.
precies het punt wat ik wil maken.. met veel gewicht in je nek resulteert locken in overstrekken.waar jij op doelt is overstrekken en niet gewoon locken.
Sinds ik locken doe heb ik geen last meer van mijn knien.Met je lichaamsgewicht ja, niet met een flinke hoeveel schijven op de stang. Locken is niet goed voor je ellebogen en ook niet voor knieën.
En nee hoef geen onderzoeken, dat is gewoon wat ik zelf voel.